części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] Co sądzicie o silniku 1.8 Turbo w A4 B6... ??

Awatar użytkownika
PitBullRedNos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2010, 20:43
Lokalizacja: Zabrze

[inne] Co sądzicie o silniku 1.8 Turbo w A4 B6... ??

Post autor: PitBullRedNos » 25 sty 2011, 03:23

Jak w temacie chciałem zasięgnąć opini tych którzy sami użytkowali wyżej wymieniony model auta z danym silnikiem lub znają go z pewnych w 100% opini innych zaprzyjaźnionych użytkowników tych aut... ?? Za wszelkie informacje z góry dziękuje... Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez PitBullRedNos, łącznie zmieniany 1 raz.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 25 sty 2011, 10:52

Jak dla mnie jeden z lepszych silników grupy VW/Audi. Jeździłem już kilkoma autami z tym silnikiem. Ostatnio od czasu do czasu użytkuję Audi TT 1,8 Turbo. Silnik bardzo mało się psuje i jest idealny do modyfikacji tuningowych. Bardzo łatwo wykrzesać z niego dużo mocy. U kolegi po samych modyfikacjach układu dolotowego i wymianie układu wydechowego na pełen przelot autko rwie do przodu jak szalone. Seria 180 KM teraz myślę że ma ok 200KM (będzie sprawdzone na wiosnę na hamowni) do tego będzie wgrany nowy program i spece od tuningu szacują iż będzie 250 KM.
Ogólnie sam zastanawiam się nad kupnem S3 1.8 T 210 KM

PS a spalanie jest też przyzwoite 10-12 l miasto (bez oszczędzania). 7-9 trasa

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 sty 2011, 11:27

ale to nie zmienia faktu że to 1.8 Turbo od 180km/h do swojej max prędkości zajmie mu trochę dłużej niż naszym "8" z V8 :D
w tym audi jest tylko 1.8 i nigdy przy większych prędkościach nie będzie tak przyśpieszać jak V8 .

A spalanie przy takich prędkościach np 180 km/h takie samo w obydwóch samochodach .
A komfort jazdy ??
tego chyba nie trzeba mówić .

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 25 sty 2011, 11:43

Ja nie porównuję 4,2 V8 do 1.8 T
Jeździłem z kolegą w trasie i jego TT radzi sobie bardzo dobrze. Faktycznie powyżej 230 km/h zostawał gdzieś w tyle ale miał wtedy 180 KM. A druga sprawa nikt nie jeździ w PL ciągle z takimi prędkościami. Widziałem już auta z 1,8 T których moc dochodziła do 340 KM więc nie wiem jak w konfrontacji wypadałoby nasze V8

Uważam, że nie można porównywać tych silników do siebie jak i samochodów w nie wyposażonych. A8 to limo - komfort i moc, A A4 czy inne auto z 1,8T to auta kompakt lub klasy średniej z delikatnym sportowym zacięciem

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 sty 2011, 12:01

Kolego , znajomy ma tt 18T 210Km i tak , przyśpiesza lepiej do 100 od 4.2 bo lżejsze , ale jak wrzucił 4 przy 160 KM/h to tak jak by nadusił hamulec , a ja go sobie wyprzedziłem 8-)
Jestem tego zdania , że lepiej kupić duży silnik i mieć ten zapas mocy niż kupić mały silnik i np na autostradzie to wymięka i się męczy bardziej mały silnik niż duży .

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 25 sty 2011, 12:13

uwazam, ze 1.8 Turbo to bardzo dobry silnik. oczywiscie warto aby A4 mial wtedy naped quattro (szczegolnie w wersji 180km). zupelnie jednak nie rozumiem tych tuningowych modyfikacji. jesli potrzeba wiecej mocy, to trzeba, albo kupic A4 z innym silnikeim (mocniejszym) albo kupic samochod klasy GTI.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 25 sty 2011, 12:34

Mocy nigdy po dostatkiem TT 1,8 T 225KM Quattro i powinno wystarczyć ale i tak ludziska po pewnym czasie chipują na 280-290 KM i wymieniają graty. Tak już jest.

Mam kolesia który bawi się tuningiem aut małolitrażowych. Nie uznaje on aut typu nasze V8. Jeden lubi córkę a inny teściową. :-D

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 25 sty 2011, 12:53

... racja. to juz wchodzimy na temat dyskucji o gustach.

i tak jak dyskusja o gustach nie przystoi gentlemen-om, tak jednak jest jedna glupia rzecz w tuninngu: przy wcisnieciu pedalu przyspieszenia z rury wydechowej wydobywa sie niestandardowa ilosc dymu, co wskazuje, ze nie jest to dobry samochod, tylko zwykly zlom. oczywiscie mina wlasiciela mowi co innego.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 sty 2011, 13:12

and808, no proszę Cię... :-|
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
PitBullRedNos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2010, 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PitBullRedNos » 25 sty 2011, 13:37

Dzięki wielkie za pomocne opinie/posty...:) Założyłem ten temat ponieważ Siostra przymierza się do kupna Audi A4 B6 (sedan/limuzyna) Quattro w Tiptronic-u z silnikiem benzynowym 1.8 T lub 3.0 V6... :) Ale bardziej skłonna jest do 1.8T ponieważ bardzo dużo pozytywów na jego temat wszędzie można usłyszeć/przeczytać np. tak jak i od Was...:)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 sty 2011, 13:42

PitBullRedNos, Jak dla siostry to polecił bym 2,6PB czy coś takiego , Siostra umie jeździć samochodami z TURBO ??
Jak nie ma doświadczenia z tym to to szybko zajedzie .

[ Dodano: 2011-01-25, 13:43 ]
a remonty nie są tanie takich turbo , bo (tak przypuszczam ) zregenerowana turbina kosztuje około 1500zł , a nowa to może nawet ponad 2 razy tyle .

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 25 sty 2011, 13:48

and808 pisze:... racja. to juz wchodzimy na temat dyskucji o gustach.

i tak jak dyskusja o gustach nie przystoi gentlemen-om, tak jednak jest jedna glupia rzecz w tuninngu: przy wcisnieciu pedalu przyspieszenia z rury wydechowej wydobywa sie niestandardowa ilosc dymu, co wskazuje, ze nie jest to dobry samochod, tylko zwykly zlom. oczywiscie mina wlasiciela mowi co innego.
No chyba mówimy o dwóch różnych sprawach:
To że ktoś ma diesla, który ledwo stoi na kołach bo ugina się pod nadmiaru włókna szklanego użytego do produkcji spoilerów i lejące wtryski pod maską i wciskając gaz do dechy pozostawia za sobą chmurę dymu nie oznacza to, że miałem na myśli tego typu tuning :lol:

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 25 sty 2011, 13:53

slusznie. moglismy sie nie zrozmiec.

ja wylacznie pisze o modyfikacji elektronicznej: wyprzedzenie zaplonu, ilosc powietrza, ilosc paliwa. o rozwiazaniach mechanicznych nie wypowiadam sie.

Awatar użytkownika
PitBullRedNos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2010, 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PitBullRedNos » 25 sty 2011, 15:10

mdamian pisze:PitBullRedNos, Jak dla siostry to polecił bym 2,6PB czy coś takiego , Siostra umie jeździć samochodami z TURBO ??
Jak nie ma doświadczenia z tym to to szybko zajedzie .

[ Dodano: 2011-01-25, 13:43 ]
a remonty nie są tanie takich turbo , bo (tak przypuszczam ) zregenerowana turbina kosztuje około 1500zł , a nowa to może nawet ponad 2 razy tyle .
Jeździła turbo dieslami więc mniej więcej wie o co chodzi z rozgrzaniem/chłodzeniem turbiny/oleju a i dziewczyna nie jest głupia, lubuje się w motoryzacji (sam bez obaw pożyczałem jej swoją ósemeczke) więc chodzi tylko o opinie o tym silniku... :) Co do użytkowania zaciągnie fachowej wiedzy/literatury i będzie gicior... :mrgreen:

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 25 sty 2011, 15:24

PitBullRedNos pisze:Jeździła turbo dieslami więc mniej więcej wie o co chodzi z rozgrzaniem/chłodzeniem turbiny/oleju a i dziewczyna nie jest głupia, lubuje się w motoryzacji (sam bez obaw pożyczałem jej swoją ósemeczke) więc chodzi tylko o opinie o tym silniku... :) Co do użytkowania zaciągnie fachowej wiedzy/literatury i będzie gicior... :mrgreen:
Pewnie, że lepiej 1.8 T niż 2,6 itp V-ka zawsze droższa w eksploatacji no i więcej pali.
Ja bym kupił 1.8T- fajny silnik, pisałeś że ma napęd na 4 łapy jeszcze jak ma 180 KM to taką 2,6 wciąga nosem. Kolega ma wstawioną sekwencję i pali mu do 12l LPG w mieście śmieszny koszt (+/- 6 litrów PB.).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl