[inne] Co sądzicie o silniku 1.8 Turbo w A4 B6... ??
- PitBullRedNos
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 paź 2010, 20:43
- Lokalizacja: Zabrze
[inne] Co sądzicie o silniku 1.8 Turbo w A4 B6... ??
Jak w temacie chciałem zasięgnąć opini tych którzy sami użytkowali wyżej wymieniony model auta z danym silnikiem lub znają go z pewnych w 100% opini innych zaprzyjaźnionych użytkowników tych aut... ?? Za wszelkie informacje z góry dziękuje... Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez PitBullRedNos, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak dla mnie jeden z lepszych silników grupy VW/Audi. Jeździłem już kilkoma autami z tym silnikiem. Ostatnio od czasu do czasu użytkuję Audi TT 1,8 Turbo. Silnik bardzo mało się psuje i jest idealny do modyfikacji tuningowych. Bardzo łatwo wykrzesać z niego dużo mocy. U kolegi po samych modyfikacjach układu dolotowego i wymianie układu wydechowego na pełen przelot autko rwie do przodu jak szalone. Seria 180 KM teraz myślę że ma ok 200KM (będzie sprawdzone na wiosnę na hamowni) do tego będzie wgrany nowy program i spece od tuningu szacują iż będzie 250 KM.
Ogólnie sam zastanawiam się nad kupnem S3 1.8 T 210 KM
PS a spalanie jest też przyzwoite 10-12 l miasto (bez oszczędzania). 7-9 trasa
Ogólnie sam zastanawiam się nad kupnem S3 1.8 T 210 KM
PS a spalanie jest też przyzwoite 10-12 l miasto (bez oszczędzania). 7-9 trasa
ale to nie zmienia faktu że to 1.8 Turbo od 180km/h do swojej max prędkości zajmie mu trochę dłużej niż naszym "8" z V8
w tym audi jest tylko 1.8 i nigdy przy większych prędkościach nie będzie tak przyśpieszać jak V8 .
A spalanie przy takich prędkościach np 180 km/h takie samo w obydwóch samochodach .
A komfort jazdy ??
tego chyba nie trzeba mówić .
w tym audi jest tylko 1.8 i nigdy przy większych prędkościach nie będzie tak przyśpieszać jak V8 .
A spalanie przy takich prędkościach np 180 km/h takie samo w obydwóch samochodach .
A komfort jazdy ??
tego chyba nie trzeba mówić .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ja nie porównuję 4,2 V8 do 1.8 T
Jeździłem z kolegą w trasie i jego TT radzi sobie bardzo dobrze. Faktycznie powyżej 230 km/h zostawał gdzieś w tyle ale miał wtedy 180 KM. A druga sprawa nikt nie jeździ w PL ciągle z takimi prędkościami. Widziałem już auta z 1,8 T których moc dochodziła do 340 KM więc nie wiem jak w konfrontacji wypadałoby nasze V8
Uważam, że nie można porównywać tych silników do siebie jak i samochodów w nie wyposażonych. A8 to limo - komfort i moc, A A4 czy inne auto z 1,8T to auta kompakt lub klasy średniej z delikatnym sportowym zacięciem
Jeździłem z kolegą w trasie i jego TT radzi sobie bardzo dobrze. Faktycznie powyżej 230 km/h zostawał gdzieś w tyle ale miał wtedy 180 KM. A druga sprawa nikt nie jeździ w PL ciągle z takimi prędkościami. Widziałem już auta z 1,8 T których moc dochodziła do 340 KM więc nie wiem jak w konfrontacji wypadałoby nasze V8
Uważam, że nie można porównywać tych silników do siebie jak i samochodów w nie wyposażonych. A8 to limo - komfort i moc, A A4 czy inne auto z 1,8T to auta kompakt lub klasy średniej z delikatnym sportowym zacięciem
Kolego , znajomy ma tt 18T 210Km i tak , przyśpiesza lepiej do 100 od 4.2 bo lżejsze , ale jak wrzucił 4 przy 160 KM/h to tak jak by nadusił hamulec , a ja go sobie wyprzedziłem 8-)
Jestem tego zdania , że lepiej kupić duży silnik i mieć ten zapas mocy niż kupić mały silnik i np na autostradzie to wymięka i się męczy bardziej mały silnik niż duży .
Jestem tego zdania , że lepiej kupić duży silnik i mieć ten zapas mocy niż kupić mały silnik i np na autostradzie to wymięka i się męczy bardziej mały silnik niż duży .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
... racja. to juz wchodzimy na temat dyskucji o gustach.
i tak jak dyskusja o gustach nie przystoi gentlemen-om, tak jednak jest jedna glupia rzecz w tuninngu: przy wcisnieciu pedalu przyspieszenia z rury wydechowej wydobywa sie niestandardowa ilosc dymu, co wskazuje, ze nie jest to dobry samochod, tylko zwykly zlom. oczywiscie mina wlasiciela mowi co innego.
i tak jak dyskusja o gustach nie przystoi gentlemen-om, tak jednak jest jedna glupia rzecz w tuninngu: przy wcisnieciu pedalu przyspieszenia z rury wydechowej wydobywa sie niestandardowa ilosc dymu, co wskazuje, ze nie jest to dobry samochod, tylko zwykly zlom. oczywiscie mina wlasiciela mowi co innego.
- PitBullRedNos
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 paź 2010, 20:43
- Lokalizacja: Zabrze
Dzięki wielkie za pomocne opinie/posty... Założyłem ten temat ponieważ Siostra przymierza się do kupna Audi A4 B6 (sedan/limuzyna) Quattro w Tiptronic-u z silnikiem benzynowym 1.8 T lub 3.0 V6... Ale bardziej skłonna jest do 1.8T ponieważ bardzo dużo pozytywów na jego temat wszędzie można usłyszeć/przeczytać np. tak jak i od Was...
PitBullRedNos, Jak dla siostry to polecił bym 2,6PB czy coś takiego , Siostra umie jeździć samochodami z TURBO ??
Jak nie ma doświadczenia z tym to to szybko zajedzie .
[ Dodano: 2011-01-25, 13:43 ]
a remonty nie są tanie takich turbo , bo (tak przypuszczam ) zregenerowana turbina kosztuje około 1500zł , a nowa to może nawet ponad 2 razy tyle .
Jak nie ma doświadczenia z tym to to szybko zajedzie .
[ Dodano: 2011-01-25, 13:43 ]
a remonty nie są tanie takich turbo , bo (tak przypuszczam ) zregenerowana turbina kosztuje około 1500zł , a nowa to może nawet ponad 2 razy tyle .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
No chyba mówimy o dwóch różnych sprawach:and808 pisze:... racja. to juz wchodzimy na temat dyskucji o gustach.
i tak jak dyskusja o gustach nie przystoi gentlemen-om, tak jednak jest jedna glupia rzecz w tuninngu: przy wcisnieciu pedalu przyspieszenia z rury wydechowej wydobywa sie niestandardowa ilosc dymu, co wskazuje, ze nie jest to dobry samochod, tylko zwykly zlom. oczywiscie mina wlasiciela mowi co innego.
To że ktoś ma diesla, który ledwo stoi na kołach bo ugina się pod nadmiaru włókna szklanego użytego do produkcji spoilerów i lejące wtryski pod maską i wciskając gaz do dechy pozostawia za sobą chmurę dymu nie oznacza to, że miałem na myśli tego typu tuning :lol:
- PitBullRedNos
- Forum Audi A8
- Posty: 70
- Rejestracja: 20 paź 2010, 20:43
- Lokalizacja: Zabrze
Jeździła turbo dieslami więc mniej więcej wie o co chodzi z rozgrzaniem/chłodzeniem turbiny/oleju a i dziewczyna nie jest głupia, lubuje się w motoryzacji (sam bez obaw pożyczałem jej swoją ósemeczke) więc chodzi tylko o opinie o tym silniku... Co do użytkowania zaciągnie fachowej wiedzy/literatury i będzie gicior... :mrgreen:mdamian pisze:PitBullRedNos, Jak dla siostry to polecił bym 2,6PB czy coś takiego , Siostra umie jeździć samochodami z TURBO ??
Jak nie ma doświadczenia z tym to to szybko zajedzie .
[ Dodano: 2011-01-25, 13:43 ]
a remonty nie są tanie takich turbo , bo (tak przypuszczam ) zregenerowana turbina kosztuje około 1500zł , a nowa to może nawet ponad 2 razy tyle .
Pewnie, że lepiej 1.8 T niż 2,6 itp V-ka zawsze droższa w eksploatacji no i więcej pali.PitBullRedNos pisze:Jeździła turbo dieslami więc mniej więcej wie o co chodzi z rozgrzaniem/chłodzeniem turbiny/oleju a i dziewczyna nie jest głupia, lubuje się w motoryzacji (sam bez obaw pożyczałem jej swoją ósemeczke) więc chodzi tylko o opinie o tym silniku... Co do użytkowania zaciągnie fachowej wiedzy/literatury i będzie gicior... :mrgreen:
Ja bym kupił 1.8T- fajny silnik, pisałeś że ma napęd na 4 łapy jeszcze jak ma 180 KM to taką 2,6 wciąga nosem. Kolega ma wstawioną sekwencję i pali mu do 12l LPG w mieście śmieszny koszt (+/- 6 litrów PB.).