części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Łożysko koła


bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 24 kwie 2012, 19:43

I to jest dopełnienie poprzedniej odpowiedzi. Dziękuje.

8-)

[ Dodano: 2012-04-27, 17:53 ]
No to jeszcze jedno. Ponieważ jakoś na mojej wsi nikt nie chce wymienić mi łożyska. W jednym z warsztatów pan mechanik powiedział coś takiego. Że trzeba na nowo ustawiać procedurę poziomowania. Co kosztuje dodatkowo 100 zł. Chyba farmazon. I nie pasowało jemu, że łożysko SKF. Że wytrzyma 3 m-ce.

8-)

[ Dodano: 2012-04-28, 18:30 ]
No i już po zmianie. Ciężko było zdjąć. Piasta jeszcze montowana w fabryce. Także utleniło i po zapiekało się trochę. Dużą śrubę odkręcał kluczem pneumatycznym do ciężarówek.
Tak się cieszyłem czystością muzyki, że aż się chyba przeziębiłem od klimy. Jutro jeszcze polerowanie i lans z chłodnym łokciem w majówkę. ;-)

8-)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 04 paź 2015, 19:34

Troszkę odkopie, ale mam pytanie czy do wymiany łożyska trzeba odkręcać półośkę ??

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 04 paź 2015, 19:45

Którego łożyska? Tył tak i trzeba demontować zwrotnice. Przód, nie rozbierałem ale jak to zwyczajowo bywa półośka wchodzi w łozysko więc bez jej odkręcenia to dużo nie powymieniasz :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Lolek84
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 13 wrz 2015, 09:14
Lokalizacja: okolice KRK

Post autor: Lolek84 » 04 paź 2015, 19:45

Zdecydowanie ułatwi to robotę :)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 04 paź 2015, 19:54

Chodzi o przód, no właśnie się zastanawiam Etka podaje że tak, tylko żeby wyjąc półośkę to chyba trzeba najpierw zwrotnicę rozpiąć od wahacza ??, a jak zwrotnica będzie luźna to powinna półośka zostać , a piasta z łożyskiem powinno się dać wykręcić ??

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 19 paź 2015, 20:04

No i po wymianie zabieg prosty półośki nie trzeba demontować:

1.Trzeba poluzować śrubę trzymająca piastę do półośki imbus 19, najlepiej poluzować jak auto stoi na kołach,przydatna druga osoba żeby nacisnąć hamulec, dostęp do śruby po zdjęciu dekielka felgi.

2.Demontaż koła i zacisku hamulcowego.

3.Demontaż jarzma zacisku hamulcowego dwie śruby 21 i tarczy hamulcowej

4.Odkręcić całkowicie śrubę od półośki.

5.Odkręcamy łożysko które znajduje się w obudowie łożyska (tak jest sprzedawane) cztery śruby Spline 12.

6.Wyciągamy teraz całą piastę z łożyskiem, półośka normalnie wychodzi z wieloklina i zostaje na aucie.

7.Najgorsze trzeba wyjąć piastę ze starego łożyska następnie na nowe łożysko wciskamy piastę i gotowe. Później oczywiście wszystko składamy w odwrotnej kolejności.

Momenty dokręcania:

- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.

- śruby jarzma zacisku 190Nm

- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.

Etka o śrubie kołnierzowej:

" Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-

– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła. "

Mam nadzieję że się komuś opis przyda ;)

Kosty
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2015, 10:54
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kosty » 22 lis 2015, 23:21

Jestem świeżo po wymianie łożysk. Dzięki za podpowiedzi.

U mnie wszystkie śruby i łączenia były bardzo zapieczone. Nawet po odkręceniu wszystkich śrub nie mogłem wyjąć piasty. Wykręciłem aluminiowy element łączący wszystkie wahacze i poszło dopiero na stole. Z obu stron to samo.

Jeśli ktoś nie ma to zamiast imbusa 19 można użyć tulei łączącej do prętów gwintowanych (chyba na gwint m12) i kręcić nasadą 19.

http://www.e-metalzbyt.pl/public/gfx/zd ... T01353.jpg

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

momenty dokręcenia

Post autor: wafelo » 10 lut 2023, 08:30

Czy dobrze rozumiem te momenty dokręcenia
Momenty dokręcania:

- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.

- śruby jarzma zacisku 190Nm

- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.
Dokręcam śrubę kołnierzową do półośki 200Nm i dodatkowo połowa obrotu kluczem o 180stopni?

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Re: momenty dokręcenia

Post autor: sssebek » 11 lut 2023, 22:24

wafelo pisze:Czy dobrze rozumiem te momenty dokręcenia
Momenty dokręcania:

- śruby obudowy łożyska 80Nm i 90st.

- śruby jarzma zacisku 190Nm

- śruba kołnierzowa do półośki 200Nm i 180st.
Dokręcam śrubę kołnierzową do półośki 200Nm i dodatkowo połowa obrotu kluczem o 180stopni?
Tak (zakładam, że dane odnośnie momentu i kąta podane wyżej są poprawne -> nie sprawdzałem osobiście)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

wafelo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 124
Rejestracja: 13 lut 2012, 11:33
Lokalizacja: Kielce

momenty dokręcenia

Post autor: wafelo » 12 lut 2023, 21:33

Dzięki za odpowiedź :]
Z tymi momentami widzę że jest różnie.
Tu znalazłem 115 Nm.+180
https://club.autodoc.pl/pdf-manuals/clu ... aprawy.pdf

Może ktoś ma dostęp do elsy czy innego programu aby to sprawdzić?
Czy do tej wymiany należy demontować zwrotnicę jak w tym manualu i nie odkręci się bez demontażu tych śrub od łożyska?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl