części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Pasek rozrządu

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 maja 2017, 20:54

No też tak słyszałem że co poniektórzy wymieniają rozrządy w 4.0 i 3.0 TDI bez wyciągania silnika, na pewno jest to do zrobienia ale jednak bym targał silnik na dół. Tak jak wspomniał szeryfisch, nie ma wtedy problemów z wyciekami.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 maja 2017, 06:59

czyli wyrywają skrzynię ?
w q7 jest sporo miejsca i można to zrobić jak trzeba

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 maja 2017, 10:04

LUKAS134 w 4.0TDI robił sam u siebie i z tego co pamiętam to silnika nie zrzucał tylko trochę opuścił i wszystko na podnośniku i od tyłu robił więc ponoć się da :)
Ale ja tej roboty na samochodzie nie widzę - łatwiej wyrzucić silnik na glebę i wtedy masz wszystko jak na dłoni :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 17 sie 2017, 08:41

krisker pisze:Przyzwoicie zrobiona jest blokada wałków Asta (przykładowa aukcja: http://allegro.pl/asta-blokada-paska-ro ... ule_id=201 ). Blokadę wału kupowałem w ASO za 32zł (T40237).
Ciekawostka bo ASO VW nie znajduje mi tych numerków i ponoć to się pozamieniało na jakieś inne.

Update :
T40237 - V03839111CJ ok 40 PLN
T40005 - V03839111SF ok 220 PLN

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 17 sie 2017, 10:02

No to się pozmieniało. Bierzesz te nowsze i tyle.

T40005 to V03839111SM, a nie V03839111SF.

Jak dzwoniłem do swojego aso, to mi powiedzieli, że narzędzi zbyt ochoczo nie sprzedają (coś z dostępności i marżą). Kupiłem więc tylko T40237, którego zamienniki również są dostępne.

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 19 cze 2018, 09:36

Może ktoś doradzi, gdyż w trakcie robienia rozrządu mam 3 śruby które znajduję się na obudowie od koła wisko których nie idzie ruszyć, jeżeli ich nie wykręcę to nie wymienię napinacza, ewentualnie samą rolkę.

Stukanie młotkiem w śrubę, oraz wd-40 nie zdało egzaminu, poszło ze 3 nasadki 12mm śruby są jeszcze nie obrobione (bardzo twarde)

Pytanie czy te śruby są na klej, gdyż wchodzą one w obudowę silnika, najprawdopodobniej są dość długie, grzać to ustrojstwo palnikiem i próbować jakimś kluczem udarowym?

Obrazek

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 cze 2018, 22:58

młotkiem tłukłeś w śruby ?
przed odkręceniem ?
Teraz są takie fajne klucze elektryczne udarowe co odkręcają takie coś

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 cze 2018, 00:03

pepi pisze:Teraz są takie fajne klucze elektryczne udarowe co odkręcają takie coś
tak, jeszcze dwa lata temu całe auto nadawało się na smietnik... dobrze ze chinczyki
wynalezli klucze elektryczne...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 04 kwie 2024, 18:38

Pany,
zabieram się za wymianę uszczelniaczy zaworowych w AQF 40V. I poszukuję momentów dokręcania wałków. Znalazłem na poprzednich stronach do rozrządu - czy to do 40V?

A może ktoś jest chętny podesłać mi komplet niezbędnych momentów?

Podziękował ;)

Krzysiek-1984
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 09 cze 2015, 19:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: Krzysiek-1984 » 04 kwie 2024, 20:27

5Nm+90stopni

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 15 maja 2024, 16:51

Krzysiek-1984 pisze:5Nm+90stopni
Dzięki.

Odnalazłem moją ELSĘ i chyba już nie będę musiał zadawać więcej pytań ;).

[ Dodano: 2024-05-08, 03:49 ]
Wymieniłem 37 uszczelniaczy. Po zrobieniu prawej głowicy, po setkach kur.w i z bolącymi placami stwierdziłem, że nie będę się kopał z wydechem na 7 i 8 cylindrze. Ciasno, nisko i zbyt duża porcja kur.w do przetrawienia.

Przy okazji zgubiłem 3 zamki, ale wcześniej kupiłem 10 na zapas ;) Raczej żaden nie wylądował w silniku.

[ Dodano: 2024-05-15, 16:51 ]
Podpowiedzcie poproszę na szybko - jakim momentem dokręcić śrubę tarczy czujnika halla?

Odpowiedź: 23Nm

Krzysiek-1984
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 52
Rejestracja: 09 cze 2015, 19:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: Krzysiek-1984 » 15 maja 2024, 19:02

23Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl