Witam. Mój pacjent to Audi A6 C7 2,0 TDI 2013, sedan, automat, CGLC. Przebieg obecnie 160 tys. Przebieg jest oryginalny ponieważ auto mam od 2019 r od przebiegu 73 tyś. polski salon i pełen serwis w ASO Kielce. Auto nigdy nie miało kolizji. Opony lato Goodyear Eagle F1 245x45 r18, zima Nokian Wr D4 225x50 r 18r.
Mam problem z zawieszeniem ponieważ auto prowadzi i myszkuję po drodze. Nadmieniam że jak jadę na stację diagnostyczną to diagności mówią że szybciej rozwalę testami to zawieszenie. Kolejny raz amory od 72 do 77 procent. Żadnych luzów i stuków. Na silę wymieniłem 2 duże tuleje na bananie dolnym z przodu samochodu. Z tyłu w jednym z warsztatów wyjmowali mi nawet amory bo stwierdzili że może czasem tak być ze na diagnostyce ok a fizycznie są uszkodzone. Geometria robiona kilka razy. Niby wszystko świeci na zielono i każdy mówi że pięknie. podczas wjazdu na płytę na diagnostyce pokazywał że gubił geometrie w trasie lata.
Magiel ponoć ok.
Czy jakiś sterownik źle pracuje??
Coś kiedyś słyszałem o aktualizacji servtronica czy coś takiego. Ponoć mi to wgrali juz.
Podczas przyspieszania miałem wrażenie że zawsze jedno koło ciapnęło i trzeba było kontrować, podczas zwalniania uciekał na druga stronę. Podczas jazdy na autostradzie, każdy wyjazd z za tira, ekranu nawet przy spokojnej jeździe był przestawieniem auta. Strach jechać.
Czasem jak jest prosto jest ok a czasem zaczyna latać jak chce. W koleinach go prowadzi.
Po kolejnej geometrii, pojechałem na wymianę tarcz i klocków i mój kolega mechanik zmierzył listwą rozstaw kół z przodu jak się okazało były mocno rozjechane na zewnątrz (geometria pokazywała wcześniej zielone że jest dobrze) na zasadzie zwykłej listwy skręcił je i zrobił tzw zerowanie (na wprost). Jest poprawa podczas przyspieszania ale jak zwalniam to ma dalej tendencje zamiatania i prowadzenia. po wjeździe na płytę okazało się że mieści się już w normie rozjazdu geometrii.
Jak zmierzył tył również się okazało że koła są rozstawione na zewnątrz i to sporo. Tego nie zmienialiśmy póki co.
Zastanawiam się czy spróbować też wyzerować koła (dać na wprost)??
Wiecie jak to powinno być??
Jakie są ustawienia czy koła powinny być na wprost czy rozstawione na zewnątrz??
Ktoś pisał o krzywej zbieżności na Hunter 3 D (goście od geometrii robią oczy jak im to mówię)
Proszę o jakąś pomoc i podpowiedzi bo głupieje.
można na priv tez pisać.
Dziękuję
u mnie jest to samo........Podczas przyspieszania miałem wrażenie że zawsze jedno koło ciapnęło i trzeba było kontrować, podczas zwalniania uciekał na druga stronę. Podczas jazdy na autostradzie, każdy wyjazd z za tira, ekranu nawet przy spokojnej jeździe był przestawieniem auta



