części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D4 14 ] Nie stabilne prowadzenie podczas przyspiesania

zanjac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 60
Rejestracja: 07 kwie 2018, 14:50
Lokalizacja: lubelskie

[S8 D4 14 ] Nie stabilne prowadzenie podczas przyspiesania

Post autor: zanjac » 03 sty 2025, 11:48

Witam Panów, prośba o pochylenie się nad tematem bądź podzielenie się wiedzą. Problem dotyka też właścicieli A6 C7 :

Witam. Mój pacjent to Audi A6 C7 2,0 TDI 2013, sedan, automat, CGLC. Przebieg obecnie 160 tys. Przebieg jest oryginalny ponieważ auto mam od 2019 r od przebiegu 73 tyś. polski salon i pełen serwis w ASO Kielce. Auto nigdy nie miało kolizji. Opony lato Goodyear Eagle F1 245x45 r18, zima Nokian Wr D4 225x50 r 18r.
Mam problem z zawieszeniem ponieważ auto prowadzi i myszkuję po drodze. Nadmieniam że jak jadę na stację diagnostyczną to diagności mówią że szybciej rozwalę testami to zawieszenie. Kolejny raz amory od 72 do 77 procent. Żadnych luzów i stuków. Na silę wymieniłem 2 duże tuleje na bananie dolnym z przodu samochodu. Z tyłu w jednym z warsztatów wyjmowali mi nawet amory bo stwierdzili że może czasem tak być ze na diagnostyce ok a fizycznie są uszkodzone. Geometria robiona kilka razy. Niby wszystko świeci na zielono i każdy mówi że pięknie. podczas wjazdu na płytę na diagnostyce pokazywał że gubił geometrie w trasie lata.
Magiel ponoć ok.
Czy jakiś sterownik źle pracuje??
Coś kiedyś słyszałem o aktualizacji servtronica czy coś takiego. Ponoć mi to wgrali juz.
Podczas przyspieszania miałem wrażenie że zawsze jedno koło ciapnęło i trzeba było kontrować, podczas zwalniania uciekał na druga stronę. Podczas jazdy na autostradzie, każdy wyjazd z za tira, ekranu nawet przy spokojnej jeździe był przestawieniem auta. Strach jechać.
Czasem jak jest prosto jest ok a czasem zaczyna latać jak chce. W koleinach go prowadzi.

Po kolejnej geometrii, pojechałem na wymianę tarcz i klocków i mój kolega mechanik zmierzył listwą rozstaw kół z przodu jak się okazało były mocno rozjechane na zewnątrz (geometria pokazywała wcześniej zielone że jest dobrze) na zasadzie zwykłej listwy skręcił je i zrobił tzw zerowanie (na wprost). Jest poprawa podczas przyspieszania ale jak zwalniam to ma dalej tendencje zamiatania i prowadzenia. po wjeździe na płytę okazało się że mieści się już w normie rozjazdu geometrii.
Jak zmierzył tył również się okazało że koła są rozstawione na zewnątrz i to sporo. Tego nie zmienialiśmy póki co.
Zastanawiam się czy spróbować też wyzerować koła (dać na wprost)??
Wiecie jak to powinno być??
Jakie są ustawienia czy koła powinny być na wprost czy rozstawione na zewnątrz??

Ktoś pisał o krzywej zbieżności na Hunter 3 D (goście od geometrii robią oczy jak im to mówię)

Proszę o jakąś pomoc i podpowiedzi bo głupieje.
można na priv tez pisać.
Dziękuję

u mnie jest to samo........Podczas przyspieszania miałem wrażenie że zawsze jedno koło ciapnęło i trzeba było kontrować, podczas zwalniania uciekał na druga stronę. Podczas jazdy na autostradzie, każdy wyjazd z za tira, ekranu nawet przy spokojnej jeździe był przestawieniem auta <bezradny>

<bezradny> <bezradny> <bezradny> może ktoś coś poradzi? byłbym wdzięczny.
życie jest za kruche i za krótkie aby na wszystkim oszczędzać.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 380
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 05 sty 2025, 11:33

Mam podobne zachowanie w mojej A8. Przy czym u mnie gumy w zawieszeniu z tyłu już są miękkie. Jeszcze nie popękały ale sztywności już nie ma. I efekt podczas jazdy jest bardzo podobny do tego co opisujesz. Nadmienię, że cały kompletny przód wymieniłem pół roku temu. On był już wyklepany mocno i paradoksalnie auto teraz gorzej się prowadzi niż przed wymianą przodu. Przód teraz idzie pewnie ale niestety pływanie tyłu powoduje to, że cały czas musisz pracować kierownicą. Problemu nie ma jak lecisz lepszą drogą gdzie nie ma kolein albo dziur. Natomiast przy mocniejszych podmuchach bocznych musisz reagować kierownicą bo auto nosi po pasie.

Na skp byłem i tam stwierdzili że wszystko jest ok z tyłem, natomiast jak pojechałem do gościa od zbieżności takiego co się tym zajmuje już wiele lat, to chwycił tylko koła z tyłu, poszarpał nimi rękami i od razu powiedział że tył mam do roboty. Na ustawianiu zbieżności wszystko było w tolerancji.

A i podczas mocniejszego wdepnięcia w podłogę, auto delikatnie mi ściąga jak puścisz kierownicę. Podczas równomiernej jazdy tego efektu nie ma.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl