
Zacząłem siedzieć na forach i szukać. W ogłoszeniach otomoto/olx bryndza, totalne zajazdy powystawiane po 20-30 tysięcy. Na fejsbukowych forach bryndza taka sama.
W końcu pojawiła się jakaś oferta na fejsie s8 200 km od domu, która na zdjęciach wyglądała znośnie i trzymała się kupy.
Najlepsze, że w moim mieście kilka dni wcześniej miałem opcję zakupu s8 d2, ale się czaiłem i gośc ją sprzedał i pozostałem z niczym, więc od razu popędziłem te 200 km.
Na pierwszy rzut oka, auto było zadbane, żadnych wgniotek, zadrapań, uszkodzeń, środek także zadbany. Można powiedzieć, że cena i tak była z tych dolnych, ale dobra wziąłem ją, stwierdziłem, że co wyjdzie zrobię to będę wiedział co mam

MOJE AUDI TO POLIFTOWE S8 z 2000 roku 4.2 v8 AQH 360 km, przebieg 255 000 km, w kolorze LZ5L, środek także granatowy.
Z wyposażenia: BOSE, NAVI, ELEKTRYCZNE FOTELE, ELEKTRYCZNA KOLUMNA KIEROWNICY, ZAGŁOWKI PRZOD TYŁ ELEKTRYCZNE, TYLNA KANAPA ELEKTRYCZNA, ROLETA TYLNEJ SZYBY, XENON, SERVOTRONIC, (niestety nie ma szyberdachu).
Po zakupie poszedł wór pieniedzy, ale auto oddaje radością z jazdy:
-opony letnie Hankook 245/45/18
-nowy akumulator
-nowe zaciski hamulcowe , tarcze i klocki tył
-wszystkie nowe przewody hamulcowe + nowy płyn
-wszystkie oleje, filtry (silnik,skrzynia,dyferencjał)
-wymiana drążków kierowniczych
-łożyska przy półosi
-uszczelnienie miski olejowej
To był pierwszy rzut poprawek.
Następnie znowu było coś do roboty:
-wymiana przewodu wspomagania bo oczywiście zaczął cieknąć
-wymiana wszystkich amortyzatorów
Next:
- wymiana wału napędowego (cały czas skrzypiał przy niskich prędkościach, mega wk***** rzecz)
-piaskowanie malowanie i zabezpieczenie tylnich i przednich sanek zawieszenia i baku
-wymiana całego tylnego zawieszenia w tym tulei sanek
-wymiana tulei przednich sanek
-adaptacja zacisków z D3 do tego nowe tarcze i klocki
-po wszystkim jeszcze zbieżność/geometria
Oczywiście w międzyczasie jeszcze dodatkowo zrobiłem:
-wymiana soczewek w xenonach na zregenerowane (stare były praktycznie czarne i wypalone dawały światło na metr przed autem, po wymianie kolosalna różnica)
-wymiana maglownicy na zregenerowaną, stara miała zayebisty luz
-wymiana uszczelek pokrywy zaworów plus nowe świece
Do tego porobiłem pomniejsze pierdoły:
1. lakierowanie dekielków od felg avus 2
2.lakierowanie zacisków od D3
3.naprawa boczka drzwi kierowcy, powyrywane zatrzaski
4. renowacja skór zestawem COLORLOCK
5.wymiana żarników xenon
6.naprawa licznika , wymiana wyświetlaczy
7. renowacja kierownicy nowe obszycie
8. naprawa siłowniczka klapy (objawy ukazały się przy zminiejszych temperaturach, po zamknięciu z pilota siłownik długo "mielił" - pomogła zwykła wymiana gumki na nową, stara popękana
9.wymiana gałki zmiany biegów na drewnianą
10. zakup lusterek chrom (moja wersja według VIN miała lakierowane w kolor nadwozia)
Co w planach na 2025 ?
1.Zmiana felg na 19 cali , udało się dorwać wymarzone : 3SDM 0.06

2. Zapewne zajmiemy się rozrządem
3. Zrobimy trochę detailingu - korekta lakieru jakiś wosk
Czas pokaże
