części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Paliwo - co lać i gdzie ?

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 18 sty 2011, 00:07

tankować trzeba (nie koniecznie w szyje) ale jak € leci w dół to ja jak jadę za granicę to wyjeżdżam na rezerwie z kraju a wracając tankuje pod korek ale za Odrą - dobre i tyle. Jak kiedyś robiłem trasy Italia-Polska-Italia i w PL byłem na krótko to bywało że w ogóle u nas nie musiałem tankować (robiłem ponad 1000km na zbiorniku po zatankowaniu w Niemczech) więc dałem radę przyjechać do Piotrkowa coś tam pozałatwiać i wyjechać z kraju wciąż na Niemieckim paliwie :mrgreen:
Cóż nasz proszek do prania też pierze - każdy to zna i wielu wie jak się to odbywa przy użyciu Niemieckiego :-D
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
PitBullRedNos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2010, 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PitBullRedNos » 18 sty 2011, 04:56

apg pisze:Wyjątek stanowi też Shell V-Power 99. To paliwo jest importowane.
Średnio raz na tydzień lub dwa tankuje V-Power na Shellu i nie czuje ani nie widzę żadnej różnicy od tankowania również na Shellu, BP,Orlen lub BLISKA zwykłej 95... :)

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 18 sty 2011, 05:17

Ja pewnego razu, gdy zalałem Deutsche Super Bleifrei przed Magdeburgiem - to jak dechą w plecy. I to raczej nie była kwestia autosugestii. Na autobahnie, mimowoli zawołałem: "prrrryyy... karino"...
Szła ma fura tak, jak niegdyś :mrgreen: moje 1500 FSO - po regulacji gaźnika ;)
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

Awatar użytkownika
apg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 29 maja 2010, 17:46
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: apg » 18 sty 2011, 19:58

PitBullRedNos pisze: Średnio raz na tydzień lub dwa tankuje V-Power na Shellu i nie czuje ani nie widzę żadnej różnicy od tankowania również na Shellu, BP,Orlen lub BLISKA zwykłej 95... :)
Jeśli nie widzisz różnicy, to po co przepłacać (-:
Ja szczerze powiedziawszy też nie widzę jakiejś szczególnej różnicy pomiędzy PB98 a V-Pover 99. Osobiście najczęściej tankuję na samoobsługowych stacjach Neste. Mają nowe stacje (nowe zbiorniki), dobre i tanie paliwo, i nie ma obsługi, która mogłaby coś kombinować.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 18 sty 2011, 20:51

apg pisze:Osobiście najczęściej tankuję na samoobsługowych stacjach Neste. Mają nowe stacje (nowe zbiorniki), dobre i tanie paliwo, i nie ma obsługi, która mogłaby coś kombinować.
popieram, chyba najlepsze co u nas jest obecnie
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
PitBullRedNos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2010, 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: PitBullRedNos » 19 sty 2011, 17:49

apg pisze:Jeśli nie widzisz różnicy, to po co przepłacać (-:
Ja szczerze powiedziawszy też nie widzę jakiejś szczególnej różnicy pomiędzy PB98 a V-Pover 99. Osobiście najczęściej tankuję na samoobsługowych stacjach Neste. Mają nowe stacje (nowe zbiorniki), dobre i tanie paliwo, i nie ma obsługi, która mogłaby coś kombinować.
No tak, masz racje dlatego kiedyś tankowałem tylko V-Power, później raz w tygodniu żeby się mieszało w baku a teraz robię to coraz żadziej i pewnie zaprzestane całkowicie bo i po co przepłacać jak nie ma różnicy... :)

Awatar użytkownika
cerbera
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:53
Lokalizacja: kraków

Post autor: cerbera » 22 sty 2011, 20:39

Koledzy wiec tak a8 d3 4.2tdi na on w pl ok 800km trasa w d na on spokojnie ponad 1000km i to samo mam w legacy w dodatku w legacy czuć odrazu lepszego kopa. A na neste jak firmowa octavie zatankowali to do wymiany wtryski..... :roll:
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 23 sty 2011, 01:02

ja jak Mercem jestem w Łodzi (bo w Piotrkowie nie ma) to właśnie na Neste tankuje i na tym paliwie dobrze on mi biega
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Acht

Post autor: Acht » 23 sty 2011, 10:59

Jeśli tankuje diesla to statoil gold lub Lotos Dynamic ( ten drugi lepirj zachowuje się w zimie - zauważalna jest również kultura pracy silnika)
Benzyna , tankuje tylko 98 na Orlenie - dla porównania wlewałem Schell V-Pover , BP - bez zauważalnych różnic

Ostatnio spojrzałem na ceny paliw Pb 98 przeciwległych sobie BP i Orlenu - BP 5.29 PLN , Orlen 5.05 PLN - wcześniej nie śledziłem jak kształtuje się cena , teraz widzę jak różnie się to kształtuje , chodzi mi tu o skalę różnic

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 23 sty 2011, 11:23

Widzę, że temat zupełnie zszedł na dywagacje związane z jakością paliwo, a tu nie o to chodzi... Oczywiście im mniej chrzczone tym lepsze nie ważne czy 95, 98 czy ON...
Pewnie nikomu nie chciało się zgłębić tematu oktanowości , więc zapraszam do lektury:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
W sumie od tego należałoby zacząć.

piotmik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 10 gru 2010, 17:17
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: piotmik » 21 lut 2011, 22:53

w instrukcji zaleca mi się 98 tylko i wyłącznie, do tej pory zawsze tylko te paliwo tankowałem... brat mnie przekręcił że nie ma to żadnego wpływu i kilkakrotnie zalałem 95, zaczeła zapalac się kontrolka CAT, silnik kulał, po podpięciu do kompa wykazał niewłściwy skład mieszanki paliwowej... zalałem 98, wykasowałem błąd i samochód chodzi jak złoto.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 22 lut 2011, 10:44

piotmik pisze:w instrukcji zaleca mi się 98 tylko i wyłącznie
Jeśli się nie mylę to w silnikach w technologi czterozaworowej zalecane jest paliwo 95 oktan. Przynajmniej tak piszą w instrukcji obsługi. To czy zalejesz 98 i lepiej ci chodzi to może świadczyć o jakiejś usterce doboru mieszanki.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 22 lut 2011, 15:53

Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy coś jest na rzeczy a mianowicie,u mnie w miasteczku była stacja Orlen i tam też tankowałem i było wszystko ok.Pewnego dnia Orlen zrobił remont i po remoncie powstała Bliska i od jakiegoś czasu paliwo z tej stacji jest jakieś nie chalo,generalnie wszystko w porządku ale smrodek spalin jest jak by ktos rospuszczalnik podpalił.Myślałem że mi się wydaję ale jak mechanik zmieniał mi filtr paliwa to po odkręceniu zapytał gdzieś ty tankoweał że tak to śmierdzi rospuszczalnikiem aż szczypie po oczach.Czyżby do Bliskiej szło zupełnie inne paliwo niż do Orlenu.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 25 lut 2011, 21:10

daro72 pisze:
piotmik pisze:w instrukcji zaleca mi się 98 tylko i wyłącznie
Jeśli się nie mylę to w silnikach w technologi czterozaworowej zalecane jest paliwo 95 oktan. Przynajmniej tak piszą w instrukcji obsługi. To czy zalejesz 98 i lepiej ci chodzi to może świadczyć o jakiejś usterce doboru mieszanki.
zajrzyj do instrukcji, w mojej (96') producent zaleca 98, juz o tym pisałem w wątku o paliwach
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 06 sty 2012, 15:13

Zrobiłem wczoraj taki test, wynik pozostawiam do waszej oceny.


Toyota Corolla 1.6VVTi 110KM
205000km, rok produkcji 2005
Górny obraz: BP Ultimate
Dolny obraz: E95
Pomiar przeprowadzony na czwartym biegu, w dokładnie tych samych warunkach, na dokładnie tym samym odcinku drogi. Jedyną różnicą była waga paliwa (40kg) na niekorzyść BP Ultimate.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl