![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL] 2.5 TDI Swap na 1.9 TDI ??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lut 2011, 16:06
- Lokalizacja: Olkusz
[D2 ALL] 2.5 TDI Swap na 1.9 TDI ??
Witam Wszystkich
Post ten jest dość niebanalny i czysto teoretyczny dlatego proszę o wyrozumiałość.
Zastanawia mnie czy dało by rade wpakował do A8 silnik 1.9 TDI
Myślałem o tym dłuższa chwile i chyba najlepszym dawcą byłby model 2.5 TDI z manualna skrzynią
Zastanawia mnie tylko czy lapy i ogólnie zabudowa silnika była by wmiare kompatybilna, dodatkowo jak wyglądał by problem ze skrzynią biegów ??
Napewno wielu z was ciekawi po co taki pomysl... chodzi o to iz 2.5 TDI to nie za rewelacyjny silnik w dodatku jest to skarbonka..
Wersje 2.5 TDI z zajechanym silnikiem można dość tanio kupić, tak samo jak silnik 1.9 TDI w dobrym stanie, jesli udało by sie to złożyć do kupy tanim kosztem była by dosc ciekawa ekonomiczna limuzyna, co prawda nie byl by to demon prędkości ale z 1.9 TDI tez można uzyskać te 150HP po chip tuningu.
Zapraszam wszystkich do dyskusji
Post ten jest dość niebanalny i czysto teoretyczny dlatego proszę o wyrozumiałość.
Zastanawia mnie czy dało by rade wpakował do A8 silnik 1.9 TDI
Myślałem o tym dłuższa chwile i chyba najlepszym dawcą byłby model 2.5 TDI z manualna skrzynią
Zastanawia mnie tylko czy lapy i ogólnie zabudowa silnika była by wmiare kompatybilna, dodatkowo jak wyglądał by problem ze skrzynią biegów ??
Napewno wielu z was ciekawi po co taki pomysl... chodzi o to iz 2.5 TDI to nie za rewelacyjny silnik w dodatku jest to skarbonka..
Wersje 2.5 TDI z zajechanym silnikiem można dość tanio kupić, tak samo jak silnik 1.9 TDI w dobrym stanie, jesli udało by sie to złożyć do kupy tanim kosztem była by dosc ciekawa ekonomiczna limuzyna, co prawda nie byl by to demon prędkości ale z 1.9 TDI tez można uzyskać te 150HP po chip tuningu.
Zapraszam wszystkich do dyskusji
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 02:46 przez Gonathel, łącznie zmieniany 1 raz.
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Kolego dało by tam nawet radę wstawić silnik od malucha .
Tylko pytanie czy ten silnik będzie jeździć z budą A8 czy tylko się toczyć , bo jeździć to jeździ 2,5 TDI a 1.9 ???
Proszę ciebie Kolego , nie krzywdź przyszłych nabywców A8
Tylko pytanie czy ten silnik będzie jeździć z budą A8 czy tylko się toczyć , bo jeździć to jeździ 2,5 TDI a 1.9 ???
Proszę ciebie Kolego , nie krzywdź przyszłych nabywców A8
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lut 2011, 16:06
- Lokalizacja: Olkusz
no właśnie takich odpowiedzi chciałem uniknąć..
doskonale wiem ze wstawić można silnik nawet od meleksa..
zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP
chciałbym aby watek poszedł w kierunku typowo technicznym (skrzynia biegow i mocowanie silnika) a nie rozpatrywanie ze wiesniacki jest klekot r4 w a8 bo to akurat jest oczywiste
pozdro
doskonale wiem ze wstawić można silnik nawet od meleksa..
zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP
chciałbym aby watek poszedł w kierunku typowo technicznym (skrzynia biegow i mocowanie silnika) a nie rozpatrywanie ze wiesniacki jest klekot r4 w a8 bo to akurat jest oczywiste
pozdro
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Kolego jak masz kasę to nie będziesz miał problemu z obsadzeniem silnika na poduchach i skrzyni , ale z tym idzie cała elektornika 8-)
Pytanie czy opłaca się to robić czy lepiej kupić A6 1,9 TDi i mieć święty spokój :?: :?:
[ Dodano: 2011-02-28, 17:43 ]
bo to nie tylko dopasowanie silnika , ale też pół osie .
[ Dodano: 2011-02-28, 17:44 ]
chociaż ja zastanawiam się nad innym rzutem :mrgreen:
Wstawić moje 4,2 do 80 B3 lub B4 :mrgreen:
Pytanie czy opłaca się to robić czy lepiej kupić A6 1,9 TDi i mieć święty spokój :?: :?:
[ Dodano: 2011-02-28, 17:43 ]
bo to nie tylko dopasowanie silnika , ale też pół osie .
[ Dodano: 2011-02-28, 17:44 ]
chociaż ja zastanawiam się nad innym rzutem :mrgreen:
Wstawić moje 4,2 do 80 B3 lub B4 :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- and808
- Super Klubowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
- Lokalizacja: PL
co prawda, prosisz o techniczne rady, ale ja jeszcze napisze:
1. jezeli dokonasz chip-tuningu to wtedy skracasz zywotnosc (trwalosc) silnika. a przeciez to lezy u podstaw Twojej decyzji.
2. Twoja decyzja jest praktycznie bezpowrotna. jesli bedziesz chcial taki samochod pozniej sprzedac, to wtedy nikt go nie kupi. moze wiec warto miec awaryjny 2.5 tdi, ale wyjdzie znacznie taniej (przynajmniej znjadziesz kupca - odzyskasz czesc pieniedzy)
rzeczywiscie to co pisze mdamian mnie przekonuje. kup a6 1.9 tdi i nie bedziesz mial klopotu
1. jezeli dokonasz chip-tuningu to wtedy skracasz zywotnosc (trwalosc) silnika. a przeciez to lezy u podstaw Twojej decyzji.
2. Twoja decyzja jest praktycznie bezpowrotna. jesli bedziesz chcial taki samochod pozniej sprzedac, to wtedy nikt go nie kupi. moze wiec warto miec awaryjny 2.5 tdi, ale wyjdzie znacznie taniej (przynajmniej znjadziesz kupca - odzyskasz czesc pieniedzy)
rzeczywiscie to co pisze mdamian mnie przekonuje. kup a6 1.9 tdi i nie bedziesz mial klopotu
- tomow
- Forum Audi A8
- Posty: 29
- Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
- Lokalizacja: Jawor
jeżeli już tak bardzo będziesz chciał to zrobić to żadne 110KM na starej rotacyjnej VP37 tylko kupujesz 1.9 TDI ARL/BPX na pompowtryskach i robisz bez najmniejszej obawy o żywotnosc silnika 190KM i 400Nm, jakoś to budzie A8 już będzie jedziłoGonathel pisze: zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP
myśle że nie bedzie żadnego problemu ze zrobieniem tego jeżeli kupisz silnik z wiązką
jak chcesz to dam ci namiary na goscia który być może sie podejmie takiego swapa bo np V8 do budy Audi Coupe B3 czy B4 wkłada taśmowo :-P
A8 V8 Engine
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Raczej nie , ale dolicz do tego jeszcze komputer , skrzynie z pół osiami , przeguby , ciekawe czy piasta będzie pasować do tarcz , jak nie to jeszcze tarcze i klocki .tomow pisze:myśle że nie bedzie żadnego problemu ze zrobieniem tego jeżeli kupisz silnik z wiązką
Naprawdę zastanów się czy warto wkładać 80 do A8 ??
Potem jak będziesz sprzedawać to powiesz że tylko buda jest z A8 a reszta z 80 ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 lut 2011, 16:06
- Lokalizacja: Olkusz
- gumiss64
- Forum Audi A8
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
- Lokalizacja: wlkp
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
gumiss64, dobry pomysł , i na pewno bardziej wytrzymalszy od V 8-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- gumiss64
- Forum Audi A8
- Posty: 153
- Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
- Lokalizacja: wlkp
Dokładnie! A i koszty eksploatacji niemalże takie same jak 1.9Tdi, spalanie większe tylko o około 1.5 do 2 litra na setkę. Dorwać np. A6 C4 angola ze zdrowym serduchem, rezanko, i lać, i śmigaćmdamian pisze: na pewno bardziej wytrzymalszy od V

WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 maja 2012, 21:19
- Lokalizacja: Gorzow Wielkopolski
Witam
Przeszukuje fora i google w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytanie, niestety nie moge znalezc odpowiedzi wiec pojawilem sie tutaj. Nie pytam czy to ozliwe bo wiadomo ze wiele da sie zrobic. Pytam o dokladniejsze informacje. Chce zmienic silnik 2.5 TDI 150KM na 2.5 TDI 140KM R5. Posiadam audi A8 2.5 TDI rocznik 1997 oraz audi A6 2.5 TDI R5 140KM. Moje pytanie: co moge zostawic bo bedzie pasowac, a co musze zmienic. Czy natrafie na jakies wieksze problemy podczas przekladki?
Pozdrawiam i dziekuje za kazda udzielona odpowiedz ktora bedzie pomocna.
Przeszukuje fora i google w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytanie, niestety nie moge znalezc odpowiedzi wiec pojawilem sie tutaj. Nie pytam czy to ozliwe bo wiadomo ze wiele da sie zrobic. Pytam o dokladniejsze informacje. Chce zmienic silnik 2.5 TDI 150KM na 2.5 TDI 140KM R5. Posiadam audi A8 2.5 TDI rocznik 1997 oraz audi A6 2.5 TDI R5 140KM. Moje pytanie: co moge zostawic bo bedzie pasowac, a co musze zmienic. Czy natrafie na jakies wieksze problemy podczas przekladki?
Pozdrawiam i dziekuje za kazda udzielona odpowiedz ktora bedzie pomocna.
Arturoo
- sebos17
- Super Klubowicz
- Posty: 768
- Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski