Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 ALL] 2.5 TDI Swap na 1.9 TDI ??

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Gonathel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2011, 16:06
Lokalizacja: Olkusz

[D2 ALL] 2.5 TDI Swap na 1.9 TDI ??

Post autor: Gonathel » 28 lut 2011, 16:24

Witam Wszystkich

Post ten jest dość niebanalny i czysto teoretyczny dlatego proszę o wyrozumiałość.

Zastanawia mnie czy dało by rade wpakował do A8 silnik 1.9 TDI

Myślałem o tym dłuższa chwile i chyba najlepszym dawcą byłby model 2.5 TDI z manualna skrzynią

Zastanawia mnie tylko czy lapy i ogólnie zabudowa silnika była by wmiare kompatybilna, dodatkowo jak wyglądał by problem ze skrzynią biegów ??

Napewno wielu z was ciekawi po co taki pomysl... chodzi o to iz 2.5 TDI to nie za rewelacyjny silnik w dodatku jest to skarbonka..

Wersje 2.5 TDI z zajechanym silnikiem można dość tanio kupić, tak samo jak silnik 1.9 TDI w dobrym stanie, jesli udało by sie to złożyć do kupy tanim kosztem była by dosc ciekawa ekonomiczna limuzyna, co prawda nie byl by to demon prędkości ale z 1.9 TDI tez można uzyskać te 150HP po chip tuningu.



Zapraszam wszystkich do dyskusji
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 02:46 przez Gonathel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 28 lut 2011, 16:33

Kolego dało by tam nawet radę wstawić silnik od malucha .
Tylko pytanie czy ten silnik będzie jeździć z budą A8 czy tylko się toczyć , bo jeździć to jeździ 2,5 TDI a 1.9 ???
Proszę ciebie Kolego , nie krzywdź przyszłych nabywców A8

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 28 lut 2011, 16:36

z silnika 1.9 TDI da się zrobić nawet 300KM ale w miare bezawaryjnie 220-240KM (patrz moje aktualne auto)

no ale nie wyobrażam sobie podjezdzającej A8 i klekot dieselka R4... bleeee :roll:
A8 V8 Engine

Gonathel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2011, 16:06
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Gonathel » 28 lut 2011, 17:30

no właśnie takich odpowiedzi chciałem uniknąć..

doskonale wiem ze wstawić można silnik nawet od meleksa..

zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP

chciałbym aby watek poszedł w kierunku typowo technicznym (skrzynia biegow i mocowanie silnika) a nie rozpatrywanie ze wiesniacki jest klekot r4 w a8 bo to akurat jest oczywiste

pozdro

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 28 lut 2011, 17:42

Kolego jak masz kasę to nie będziesz miał problemu z obsadzeniem silnika na poduchach i skrzyni , ale z tym idzie cała elektornika 8-)
Pytanie czy opłaca się to robić czy lepiej kupić A6 1,9 TDi i mieć święty spokój :?: :?:

[ Dodano: 2011-02-28, 17:43 ]
bo to nie tylko dopasowanie silnika , ale też pół osie .

[ Dodano: 2011-02-28, 17:44 ]
chociaż ja zastanawiam się nad innym rzutem :mrgreen:
Wstawić moje 4,2 do 80 B3 lub B4 :mrgreen:

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 28 lut 2011, 17:44

co prawda, prosisz o techniczne rady, ale ja jeszcze napisze:

1. jezeli dokonasz chip-tuningu to wtedy skracasz zywotnosc (trwalosc) silnika. a przeciez to lezy u podstaw Twojej decyzji.

2. Twoja decyzja jest praktycznie bezpowrotna. jesli bedziesz chcial taki samochod pozniej sprzedac, to wtedy nikt go nie kupi. moze wiec warto miec awaryjny 2.5 tdi, ale wyjdzie znacznie taniej (przynajmniej znjadziesz kupca - odzyskasz czesc pieniedzy)

rzeczywiscie to co pisze mdamian mnie przekonuje. kup a6 1.9 tdi i nie bedziesz mial klopotu

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 28 lut 2011, 17:56

Gonathel pisze: zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP
jeżeli już tak bardzo będziesz chciał to zrobić to żadne 110KM na starej rotacyjnej VP37 tylko kupujesz 1.9 TDI ARL/BPX na pompowtryskach i robisz bez najmniejszej obawy o żywotnosc silnika 190KM i 400Nm, jakoś to budzie A8 już będzie jedziło

myśle że nie bedzie żadnego problemu ze zrobieniem tego jeżeli kupisz silnik z wiązką

jak chcesz to dam ci namiary na goscia który być może sie podejmie takiego swapa bo np V8 do budy Audi Coupe B3 czy B4 wkłada taśmowo :-P
A8 V8 Engine

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 28 lut 2011, 18:01

tomow pisze:myśle że nie bedzie żadnego problemu ze zrobieniem tego jeżeli kupisz silnik z wiązką
Raczej nie , ale dolicz do tego jeszcze komputer , skrzynie z pół osiami , przeguby , ciekawe czy piasta będzie pasować do tarcz , jak nie to jeszcze tarcze i klocki .

Naprawdę zastanów się czy warto wkładać 80 do A8 ??
Potem jak będziesz sprzedawać to powiesz że tylko buda jest z A8 a reszta z 80 ??

Gonathel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2011, 16:06
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Gonathel » 28 lut 2011, 18:33

no o takie odpowiedzi mi chodziło :)

tak jak zaznaczyłem w 1 poście pytam czysto teoretycznie czy taki swap miałby sens, wnioskując po waszych postach, skrzynia z 2.5 do 1.9 nie podejdzie a co za tym idzie koszty drastycznie rosną wiec opłacalność jest znikoma

Awatar użytkownika
gumiss64
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 153
Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
Lokalizacja: wlkp

Post autor: gumiss64 » 28 lut 2011, 21:49

Kolego Gonathel, jeśli koniecznie nie chcesz 2.5 V6 to wciśnij pod maskę 2.5 TDI R5 140KM na pompie:mrgreen: lub 2.5 TDI R5 na pompowtryskach ma 174KM z VW
Z pewnością lepiej brzmią :mrgreen:
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 28 lut 2011, 22:04

gumiss64, dobry pomysł , i na pewno bardziej wytrzymalszy od V 8-)

Awatar użytkownika
gumiss64
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 153
Rejestracja: 13 gru 2009, 10:35
Lokalizacja: wlkp

Post autor: gumiss64 » 28 lut 2011, 22:34

mdamian pisze: na pewno bardziej wytrzymalszy od V
Dokładnie! A i koszty eksploatacji niemalże takie same jak 1.9Tdi, spalanie większe tylko o około 1.5 do 2 litra na setkę. Dorwać np. A6 C4 angola ze zdrowym serduchem, rezanko, i lać, i śmigać :)
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!

Gonathel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 28 lut 2011, 16:06
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Gonathel » 01 mar 2011, 07:15

no myśl o TDI 2.5 R5 tez przeszła mi przez myśl,

ale czy któryś z tych silników podejdzie pod ori skrzynie z V6 ?? bo jeśli nie to jest dość sporo dłubaniny

swiss54
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 09 maja 2012, 21:19
Lokalizacja: Gorzow Wielkopolski

Post autor: swiss54 » 09 maja 2012, 21:30

Witam
Przeszukuje fora i google w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytanie, niestety nie moge znalezc odpowiedzi wiec pojawilem sie tutaj. Nie pytam czy to ozliwe bo wiadomo ze wiele da sie zrobic. Pytam o dokladniejsze informacje. Chce zmienic silnik 2.5 TDI 150KM na 2.5 TDI 140KM R5. Posiadam audi A8 2.5 TDI rocznik 1997 oraz audi A6 2.5 TDI R5 140KM. Moje pytanie: co moge zostawic bo bedzie pasowac, a co musze zmienic. Czy natrafie na jakies wieksze problemy podczas przekladki?
Pozdrawiam i dziekuje za kazda udzielona odpowiedz ktora bedzie pomocna.
Arturoo

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 10 maja 2012, 08:21


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl