Witam mam taki problem ze glosno cyka mi silnik dokladnie od strony pasażera na wysokosci 1-2 wtrysku od sciany grodziowej jak sie nagrzeje jak jest zimny po nocy i go odpale to wogole nie slychac zadnych stuków a stuki pojawiaja sie w miare nagrzewania silnika dodam ze mam walniety czujnik od poziomu i temperatury oleju i cos nie tak z sondami ale to chyba nie ma znaczenia jesli chodzi o narastajacy stukot w miare rozgrzewanai sie silnika zaznacze ze zrobilem autkiem tak juz ponad 5 tys km i nic sie nie dzieje olej zmieniony na nowy i nic nie pomoglo a silnik ma swoja moc . choc przy przyspieszaniu na kazdym biegu silnik traci moc w granicach ok 3 tys obrtow jest to taka doslownie sekundowa strata mocy jak by w tym momencie odejmowalo ok 100 km . Moze ktoś mial taki przypadek ? Przebieg silnika 278 tys orginalny .
Kolego PAwel25 ponownie poprawiam tytuł Twojego wątku - jak już pisałem wcześniej [tagów] nie wpisujemy "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Jeżeli masz problem z tą listą tagów napisz do mnie na PW i spróbujemy coś temu zaradzić.
Pozdrawiam, FOSS
[S8 D2 00 ] Stuka na cieplym silniku
[S8 D2 00 ] Stuka na cieplym silniku
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 16:45 przez PAwel25, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Stuka na cieplym silniku
Kolego moim zdaniem (i nie musisz się z nim zgodzić) wszystko to co ma wpływ na skład mieszanki paliwowej ma oczywiście także wpływ ogólnie na pracę silnika.PAwel25 pisze:(...) dodam ze mam walniety czujnik od poziomu i temperatury oleju i cos nie tak z sondami ale to chyba nie ma znaczenia jesli chodzi o narastajacy stukot w miare rozgrzewanai sie silnika...
Czy to co napisałeś o stukaniu ma bezpośredni związek z czujnikami temperatury czy sondami to nie wiem ale jest to prawdopodobne...
sondy lambda mają bezpośredni wpływ na skład mieszanki paliwowej a złe odczyty z różnych czujników mogą bardzo negatywnie wpłynąć na pracę silnika oraz jesgo trwałość... bo może występować np. efekt spalania stukowego.
Jeżeli chcesz cieszyc się bezawaryjnym autem to zrób porządek z tymi rzeczami...
- sondy lambda, czujniki tempertur, czujnik masy powietrza (przepływomierz), świece...
małymi kroczkami a zadowolenie z auta bezcenne ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
sondy będę wymieniał i czujnik na dniach i dam znac czy sie cos poprawiło i jedno małe pytanie jeśli chodzi o sondy bo sa z tego co wiem 4 2 przed i 2 za katem z tego co wiem do wymiany ida tylko te przed katem bo one mierzą skład ? czy te za katem tez brac ?
a co do przepływomierza na komputerze przy maxymalnych obrotach (temp silnika 88 st) pokazywalo maxymalnie 160g\?
a co do przepływomierza na komputerze przy maxymalnych obrotach (temp silnika 88 st) pokazywalo maxymalnie 160g\?
Dwie pierwsze odpowiadają bezpośrednio za skład mieszanki paliwowej - jak któraś jest walnięta to mogą dziać się cuda... silnik kuleje, traci moc, wypadają zapłony, występuje spalanie stukowe, zalewa mieszanką paliwową czyli jest za bogato więc też nie przepala i wali nieprzepalonym paliwem w katalizatory wypalając je... i kilka innych jeszcze rzeczy.PAwel25 pisze:sondy będę wymieniał i czujnik na dniach i dam znac czy sie cos poprawiło i jedno małe pytanie jeśli chodzi o sondy bo sa z tego co wiem 4 2 przed i 2 za katem z tego co wiem do wymiany ida tylko te przed katem bo one mierzą skład ? czy te za katem tez brac ?
Dwie drugie sondy (te za katalizatorami) są od ekologii i one przede wszystkim badają czystość spalin czyli także sprawność katalizatorów... na skład mieszanki mają dużo mniejszy wpływ ale kiedy są uszkodzone to też wyrzuca CHECK'a na zegarach.
Co więcej sondy te działają tylko przy w miarę spokojnej jeździe - przy jeździe ostrej, dynamicznej ich wskazania są przez komputer zupełnie pomijane.
hmmm... nie do końca jestem przekonany jak to powinno być na biegu jałowym ale na pewno pod obciążeniem w trakcie dynamicznego przyspieszania przy maksymalnych obrotach moim zdaniem powinna pokazywać coś koło 280-290g - jeżeli w opisanych przeze mnie warunkach będzie pokazywała 200g i poniżej to możesz już ją śmiało wymieniać bo nawet jeśli nie padła teraz to już dogorywa i padnie wkrótce.PAwel25 pisze:a co do przepływomierza na komputerze przy maxymalnych obrotach (temp silnika 88 st) pokazywalo maxymalnie 160g\?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Pierwsze co Sprawdze w tym tygodniu to kompresje a nie mozliwe chyba zeby wtrysk tak cykal jak (zawory popychacze) auto normalne sie zbiera i pali na cieplym i zimnym silniku(kontrolki od cisnienia oleju sie nie zapalaja itp) i co do kompresji w jakich granicach jest ok w e-sce 360 km AQH (2000r) ?colln pisze:popychacz zaworu, sprawdź kompresję