części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 00 ] Stuka na cieplym silniku

PAwel25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:19
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

[S8 D2 00 ] Stuka na cieplym silniku

Post autor: PAwel25 » 14 mar 2011, 15:45

Witam mam taki problem ze glosno cyka mi silnik dokladnie od strony pasażera na wysokosci 1-2 wtrysku od sciany grodziowej jak sie nagrzeje jak jest zimny po nocy i go odpale to wogole nie slychac zadnych stuków a stuki pojawiaja sie w miare nagrzewania silnika dodam ze mam walniety czujnik od poziomu i temperatury oleju i cos nie tak z sondami ale to chyba nie ma znaczenia jesli chodzi o narastajacy stukot w miare rozgrzewanai sie silnika zaznacze ze zrobilem autkiem tak juz ponad 5 tys km i nic sie nie dzieje olej zmieniony na nowy i nic nie pomoglo a silnik ma swoja moc . choc przy przyspieszaniu na kazdym biegu silnik traci moc w granicach ok 3 tys obrtow jest to taka doslownie sekundowa strata mocy jak by w tym momencie odejmowalo ok 100 km . Moze ktoś mial taki przypadek ? Przebieg silnika 278 tys orginalny .




Kolego PAwel25 ponownie poprawiam tytuł Twojego wątku - jak już pisałem wcześniej [tagów] nie wpisujemy "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.

Jeżeli masz problem z tą listą tagów napisz do mnie na PW i spróbujemy coś temu zaradzić.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 16:45 przez PAwel25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Stuka na cieplym silniku

Post autor: FOSS » 14 mar 2011, 16:58

PAwel25 pisze:(...) dodam ze mam walniety czujnik od poziomu i temperatury oleju i cos nie tak z sondami ale to chyba nie ma znaczenia jesli chodzi o narastajacy stukot w miare rozgrzewanai sie silnika...
Kolego moim zdaniem (i nie musisz się z nim zgodzić) wszystko to co ma wpływ na skład mieszanki paliwowej ma oczywiście także wpływ ogólnie na pracę silnika.
Czy to co napisałeś o stukaniu ma bezpośredni związek z czujnikami temperatury czy sondami to nie wiem ale jest to prawdopodobne...
sondy lambda mają bezpośredni wpływ na skład mieszanki paliwowej a złe odczyty z różnych czujników mogą bardzo negatywnie wpłynąć na pracę silnika oraz jesgo trwałość... bo może występować np. efekt spalania stukowego.

Jeżeli chcesz cieszyc się bezawaryjnym autem to zrób porządek z tymi rzeczami...
- sondy lambda, czujniki tempertur, czujnik masy powietrza (przepływomierz), świece...
małymi kroczkami a zadowolenie z auta bezcenne ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

PAwel25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:19
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: PAwel25 » 14 mar 2011, 22:00

sondy będę wymieniał i czujnik na dniach i dam znac czy sie cos poprawiło i jedno małe pytanie jeśli chodzi o sondy bo sa z tego co wiem 4 2 przed i 2 za katem z tego co wiem do wymiany ida tylko te przed katem bo one mierzą skład ? czy te za katem tez brac ?

a co do przepływomierza na komputerze przy maxymalnych obrotach (temp silnika 88 st) pokazywalo maxymalnie 160g\?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 mar 2011, 23:08

PAwel25 pisze:sondy będę wymieniał i czujnik na dniach i dam znac czy sie cos poprawiło i jedno małe pytanie jeśli chodzi o sondy bo sa z tego co wiem 4 2 przed i 2 za katem z tego co wiem do wymiany ida tylko te przed katem bo one mierzą skład ? czy te za katem tez brac ?
Dwie pierwsze odpowiadają bezpośrednio za skład mieszanki paliwowej - jak któraś jest walnięta to mogą dziać się cuda... silnik kuleje, traci moc, wypadają zapłony, występuje spalanie stukowe, zalewa mieszanką paliwową czyli jest za bogato więc też nie przepala i wali nieprzepalonym paliwem w katalizatory wypalając je... i kilka innych jeszcze rzeczy.

Dwie drugie sondy (te za katalizatorami) są od ekologii i one przede wszystkim badają czystość spalin czyli także sprawność katalizatorów... na skład mieszanki mają dużo mniejszy wpływ ale kiedy są uszkodzone to też wyrzuca CHECK'a na zegarach.
Co więcej sondy te działają tylko przy w miarę spokojnej jeździe - przy jeździe ostrej, dynamicznej ich wskazania są przez komputer zupełnie pomijane.
PAwel25 pisze:a co do przepływomierza na komputerze przy maxymalnych obrotach (temp silnika 88 st) pokazywalo maxymalnie 160g\?
hmmm... nie do końca jestem przekonany jak to powinno być na biegu jałowym ale na pewno pod obciążeniem w trakcie dynamicznego przyspieszania przy maksymalnych obrotach moim zdaniem powinna pokazywać coś koło 280-290g - jeżeli w opisanych przeze mnie warunkach będzie pokazywała 200g i poniżej to możesz już ją śmiało wymieniać bo nawet jeśli nie padła teraz to już dogorywa i padnie wkrótce.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 15 mar 2011, 00:30

popychacz zaworu, sprawdź kompresję
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

PAwel25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 13 mar 2011, 10:19
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: PAwel25 » 15 mar 2011, 16:09

colln pisze:popychacz zaworu, sprawdź kompresję
Pierwsze co Sprawdze w tym tygodniu to kompresje a nie mozliwe chyba zeby wtrysk tak cykal jak (zawory popychacze) auto normalne sie zbiera i pali na cieplym i zimnym silniku(kontrolki od cisnienia oleju sie nie zapalaja itp) i co do kompresji w jakich granicach jest ok w e-sce 360 km AQH (2000r) ?

Tomex221
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2010, 23:22
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Tomex221 » 17 mar 2011, 16:23

Chyba to jest czesty problem te "stuki" JA i moj kolega tez mamy ten sam problem i tez tylko jak sie rozgrzeje...Jutro jade powyminiac swiece jak to nic nie da bede grzebal dalej...

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 18 mar 2011, 00:31

kompresja zależna od wieku i kondycji silnika, generalnie ma być równo bez odchyłek na cylindrach
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

krystek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 24 cze 2009, 07:15
Lokalizacja: slaskie

Post autor: krystek » 31 mar 2011, 20:42

mi tez tak cyka ale jakby od dolu silnika :-x
ks

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl