![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI ] Falujące przyspieszanie samochodu
[D3 03 4.2MPI ] Falujące przyspieszanie samochodu
Witam
Czy ktoś z kolegów miał taki problem że auto przyspieszało w sposób falujący.
Jadę 80 km/h 1300 obr/min i lekko przyspieszam,wówczas widać po obrotomierzu jak faluje i czuć fizycznie że przyspiesza w sposób falujący,jak zablokuje bieg na tiptronicu to mam hustawkę.
W skrajnym przypadku jak ruszyłem ze skrzyżowania to jak skrzynia zmieniła bieg w górze amplitudy mocy to mam kopniecie do przodu,jak zmieniła bieg w dole amplitudy to dziura i spadek przyspieszenia,na wolnych obrotach silinik pracuje równo.
Jak wyjechałem z serwisu to było dobrze przez 30 km,czym dalej jechałem tym gorzej.
Jak sewrisanci jeździli z komputerem i wówczas auto chodziło im dobrze (jak to bywa w serwsie,usterka złosliwie ustąpiła,zreszta jak sie okazało problem wystepuje po przynajmniej pokonaniu ok.30 km) to nic nie znaleźli.
Czy ktoś z kolegów miał taki problem że auto przyspieszało w sposób falujący.
Jadę 80 km/h 1300 obr/min i lekko przyspieszam,wówczas widać po obrotomierzu jak faluje i czuć fizycznie że przyspiesza w sposób falujący,jak zablokuje bieg na tiptronicu to mam hustawkę.
W skrajnym przypadku jak ruszyłem ze skrzyżowania to jak skrzynia zmieniła bieg w górze amplitudy mocy to mam kopniecie do przodu,jak zmieniła bieg w dole amplitudy to dziura i spadek przyspieszenia,na wolnych obrotach silinik pracuje równo.
Jak wyjechałem z serwisu to było dobrze przez 30 km,czym dalej jechałem tym gorzej.
Jak sewrisanci jeździli z komputerem i wówczas auto chodziło im dobrze (jak to bywa w serwsie,usterka złosliwie ustąpiła,zreszta jak sie okazało problem wystepuje po przynajmniej pokonaniu ok.30 km) to nic nie znaleźli.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 16:11 przez skipper, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 110
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 00:05
- Lokalizacja: Katowice
-
- Forum Audi A8
- Posty: 110
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 00:05
- Lokalizacja: Katowice
Usterka obiawia sie na wszystkich biegach,ale dczuwa mocniej sie ja głownie na wyzszych i mam wrazenie ze czym dłużej bym jechał to problem narasta,a rano auto działa normanie.
Jezeli stoje i probuje utrzymac stałe np.1500obr/min to nic nie faluje,problem więc wystepuje pod obciążeniem.
Jezeli stoje i probuje utrzymac stałe np.1500obr/min to nic nie faluje,problem więc wystepuje pod obciążeniem.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
Skoro falują obroty i przyspiesza raz lepiej raz gorzej (bo falują obroty) to sugerowałbym do wymiany sprzęgło hydrokinetyczne.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Serwis czyli ASO czy serwis skrzyń biegów... pytanie o tyle istotne, że wspomniane przeze mnie powyżej wadliwe działanie sprzęgła na tym etapie co u Ciebie nie generuje żadnego konkretnego błędu w skrzyni... ale w jeździe codziennej jest już uciążliwe.skipper pisze:Dzieki koeledzy za info,ale skończyło się na razie na tym że usterka znikła i serwis nie widzi jej na VAG-u.Jak sie spi...rdoli to dopiero wówczas badzie można ja lokalizować.
Jeżeli to ASO to niestety ale wiele tu nie zwojują bo ASO generalnie nie zajmuje się naprawami automatycznych skrzyń biegów a ich fachowości w zakresie diagnostyki takich skrzyń niestety nie oceniam zbyt wysoko (to oczywiście idzie w parze z tym że ich nie naprawiają).
Jeżeli polegasz na ASO to oczywiście wadliwe działanie musi być widoczne bądź też musi generować konkretny kod błędu.
Osobiście polecałbym pojechać do specjalistów od "automatów" - Ci powinni dużo szybciej wykryć usterkę (nawet jeżeli nie generuje ona błędu w komputerze) i zaproponować odpowiednią procedurę naprawy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dzieki FOSS ,fakt ze na razie ufam serwisowi Audi bo po ich działaniach auto chodzi idealnie,ciesze się że mnie wogóle na niego stać,zostawiam A8,biore auto zastepcze i odbieram naprawione,nie powiem ale staraja sie, nawet za moja interwencją przeglądneli nasze forum i sprawdzili to co koledzy pisali ze nawala.
Jak usterka sie odnowi to mysle ze trzebaby odwiedzic dobrych speców o skrzyń,bo jest cos na rzeczy.
FOSS widze ze masz takie samo jak ja A8,zrobiłes swiatła dzienne w swoim,bo mi sie nie udało,a probowalismy rónych kombinacji;
-podpiecie do długich słabego prądu(centralka SP-2)
-mocne zarówki postojowe ledowe
wszystko zawiodło,błedy i problemy
Jak usterka sie odnowi to mysle ze trzebaby odwiedzic dobrych speców o skrzyń,bo jest cos na rzeczy.
FOSS widze ze masz takie samo jak ja A8,zrobiłes swiatła dzienne w swoim,bo mi sie nie udało,a probowalismy rónych kombinacji;
-podpiecie do długich słabego prądu(centralka SP-2)
-mocne zarówki postojowe ledowe
wszystko zawiodło,błedy i problemy
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
Też mam ochotę na dzienne LED'y ale jak na razie nic w tym kierunku nie robiłem...skipper pisze:FOSS widze ze masz takie samo jak ja A8,zrobiłes swiatła dzienne w swoim,bo mi sie nie udało,a probowalismy rónych kombinacji;
-podpiecie do długich słabego prądu(centralka SP-2)
-mocne zarówki postojowe ledowe
wszystko zawiodło,błedy i problemy
na razie mam dużo większy problem bo jak byłem w szpitalu to auto stało ponad tydzien u kolegi pod domem i najprawdopodobniej wlazł mi w auto jakiś gryzoń i uszkodził elektrykę... auto zwariowało :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Odświeżam temat bo doszłem do usterki,otóż okazało się że to pompa paliwa jest odpowiedzialna za problem z przyspieszaniem ,w D3 są dwie pompy, prawa chodzi non stop i lewa która chodzi po zapaleniu przez chwilę i włacza się na stałe dopiero po 3000obr,natomiast przy zwykłej jeździe jedzi sie na prawej,jak ma za mały wydatek to zaczynają się problemy.
Pompa ma dawać 3.5bara i miec obciążenie min 9.5A jak nie spełnia parametrów to znaczy że się zużyła.
Typowe zachowanie to jak wciśniesz na skrzyżowaniu i auto jakby zmieniało bieg wtedy co nie trzeba,ale to nie skrzynia tylko brak paliwa,trudna i zwodliwa usterka,pisze dla innych aby się nie męczyli.
Pompa ma dawać 3.5bara i miec obciążenie min 9.5A jak nie spełnia parametrów to znaczy że się zużyła.
Typowe zachowanie to jak wciśniesz na skrzyżowaniu i auto jakby zmieniało bieg wtedy co nie trzeba,ale to nie skrzynia tylko brak paliwa,trudna i zwodliwa usterka,pisze dla innych aby się nie męczyli.
Tylko A8 i Jachty Motorowe.