części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 99 LPG] Pompa wspomagania zaczęła kuleć

Awatar użytkownika
lunizS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

[S8 D2 99 LPG] Pompa wspomagania zaczęła kuleć

Post autor: lunizS8 » 18 mar 2011, 19:27

Witam,

od dwóch dni zauważyłem większy opór na kierownicy przy manewrowaniu parking itp. problem znika jak obroty silnika są większe a czasem wcale go nie ma...
godziny pompy są policzone czy jest jakaś inna diagnoza?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2011, 14:27 przez lunizS8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 18 mar 2011, 21:12

sprawdz olej czy go masz jak mało to dolej wydaje mi sie że pompa raczej by wyła albo coś w tym stylu jakby sie coś z nią działo niedobrego i efekt bylby stały może byc wina oleju albo listwy popatrz czy nie masz gdzieś wycieku jakiegos..
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

Awatar użytkownika
lunizS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lunizS8 » 18 mar 2011, 22:04

ok, dzięki za rade

Awatar użytkownika
labul82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 26
Rejestracja: 26 sty 2010, 11:20
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: labul82 » 19 mar 2011, 09:35

GDYBYS MIAŁ ZAMIAR WYMINIAĆ POMPĘ WSPOMAGANIA TO RADZE SZUKAC UŻYWANEJ NA ALLEGRO ORYGINALNEJ BO JA WSTAWIŁEM JAKIS ZAMIENNIK ZA 300 ZŁ I BYŁA MASAKRA. NIE POLECAM!

[ Dodano: 2011-03-19, 09:36 ]
A MIAŁEM TO SAMO W TYM SAMYM ROCZNIKU CO TY D2 1999 PO LIFCIE
:)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 19 mar 2011, 11:32

Coś się Ci wcisnęło . Taki klawisz z lewej strony trzeci od dołu .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
lunizS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lunizS8 » 19 mar 2011, 11:39

labul82 pisze:GDYBYS MIAŁ ZAMIAR WYMINIAĆ POMPĘ WSPOMAGANIA TO RADZE SZUKAC UŻYWANEJ NA ALLEGRO ORYGINALNEJ BO JA WSTAWIŁEM JAKIS ZAMIENNIK ZA 300 ZŁ I BYŁA MASAKRA. NIE POLECAM!

[ Dodano: 2011-03-19, 09:36 ]
A MIAŁEM TO SAMO W TYM SAMYM ROCZNIKU CO TY D2 1999 PO LIFCIE
no własnie już szukałem wstępnie i są nawet nowe po 200zł, ale pierwsze skojarzenie - pochodzi tyle ile jest warta

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 19 mar 2011, 14:59

Ja mam taka za 200 zł z Allegro i hula bez problemu, zależy na co się trafi chyba. Też się bałem zakładać chińszczyznę ale zaryzykowałem i jest ok na razie, na razie, odpukać ;-)

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 20 mar 2011, 10:57

lunizS8 a może servotronic poległ,bo jak by to była pompa to tak jak kolega nynek16 pisał że pompa jak ma za słabe ciśnienie to zaczyna wyć.Co do tego zaworu servotronic to bardzo często się zdarza że coś z zasilaniem nie domaga np.przełamany przewód i nie działa.Trochę lipa bo żeby to sprawdzić to trzeba wyjąć całą przekładnię niestety, a to nie jest takie proste :-( .

Awatar użytkownika
lunizS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lunizS8 » 20 mar 2011, 12:56

123mielony pisze:lunizS8 a może servotronic poległ,bo jak by to była pompa to tak jak kolega nynek16 pisał że pompa jak ma za słabe ciśnienie to zaczyna wyć.Co do tego zaworu servotronic to bardzo często się zdarza że coś z zasilaniem nie domaga np.przełamany przewód i nie działa.Trochę lipa bo żeby to sprawdzić to trzeba wyjąć całą przekładnię niestety, a to nie jest takie proste :-( .
hmm no właśnie lipa jeżeli to będzie servo, ale muszę to jeszcze dokładnie zdiagnozować
Dwa tyg.temu wymieniałem pompę paliwa i to niedomaganie wspomagania zaczęło się krótko po tym :cry:

123mielony nie idzie się dostać do modułu bez wyciągania całej przekładni?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 20 mar 2011, 20:13

Raczej się nie da,tam jak wiesz jest strasznie ciasno a zawór serworonic jest w samej główce przekładni i w dodatku jak patrzysz przez nadkole od strony kierowcy to zawór jest z tyłu główki.Nawet bardzo zgrabne rączki nie mają szans tam dotrzeć.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 18 kwie 2011, 10:19

To u mnie chyba robi się to samo. Też mam servotronic i w weekend przy ostrym kręceniu zauważyłem, że wspomaganie zaczyna niedomagać tak jakby przestawało działać i ciężko kręci się kierownicą. Jak kręcę wolno lub dodam gazu idzie lżej. Nie wiem czy to pompa wspomagania czy servo? Nie wymieniałem jeszcze płynu wspomagania a autko mam już dwa lata więc nie wiem od czego zacząć :?:

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 18 kwie 2011, 17:26

SERGIO jak nie wymieniałeś jeszcze płynu to ja bym zaczą właśnie od wymiany płynu,jak by chciało pomóc to zawsze to mniejszy wydatek niż wymiana pompy.

Awatar użytkownika
PIOTREK77
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 13 lut 2011, 18:21
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: PIOTREK77 » 18 kwie 2011, 19:45

właśnie najpierw wymiana i porządne płukanie całego układu bo odkładają się drobiny wody i stad te kłopoty jak dawno płyn nie zmieniany 8-)
tak przynajmniej myślę :roll:

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 19 kwie 2011, 08:23

No tak też myślałem że najprościej zacząć od płynu. W bagażniku leży już FEBI 06162 i czeka na wymianę. Kupiłem więcej z myślą o przepłukaniu układu zobaczymy jakie będą efekty.

Tak na marginesie zauważyłem że mam delikatny luz na maglu, dostać się do śruby regulującej luz to chyba graniczy z cudem, bynajmniej tak mi się wydaje. Może robił już to ktoś i podpowie jak zabrać się do tego. Objaw chyba dobrze zdiagnozowałem bo jak ruszam szybko prawo lewo, krótkie ruchy to słyszę stuki.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 19 kwie 2011, 08:57

SERGIO tak te stuki to luz na maglu,osobiście nie kręciłem ale przy mnie mechanik to robił co prawda mięso leciało strasznie że nie ma dostępu ale jakoś tam się dostał bez odkręcania czegokolwiek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl