[D2 ALL ] 4.2 wydech od S8
[D2 ALL ] 4.2 wydech od S8
Oba są już bez katów, jest sens zmieniać?
Kompletny za 200pln
Kompletny za 200pln
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Tłumik końcowy od S8 jest inny niż w A8. Mam oba i widać różnicę. Wyglądają tylko podobnie. Na pewno ten od S8 jest większy. Ma inne średnice kanałów i końcówek. Pucha też jest wieksza. Różnice w wyglądzie nie sa na tyle znaczące aby był problem z montażem w zwykłym A8
To nie tłumik to H-pipe w obudowie tłumika. Wystarczy że to wytniesz i wspawasz rurki tyle że muszą być polączone trzecią aby ciśnienie w układzie sie wyrównywało. W nowszych A8 nie ma już tego tłumiczka tylko jest to co pisałem a wygląda to jak litera H. Dlatego H-pipe. Można też zrobić X-pipeMotoRider pisze:chodziło mi o pierwszy tłumik ten za katami, bo nie wiem jak z przesyłką całego układu
-
- Forum Audi A8
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
Wg mojej wiedzy nie jest to tak proste... Tzn. faktycznie H-pipe czy X-pipe służy do wyrównywania ciśnień (konkretnie chodzi o to, żeby fale gazów wylotowych z dwóch kolektorów "znosiły się" wzajemnie - kto się uczył cokolwiek o interferencji fal, ten powinien od razu zakumać). Jednak żeby takie zjawisko wystąpiło - kształt całego układu musi być bardzo precyzyjnie obliczony i wykonany - na pewno wspawanie rurki "na pałę" nie da żadnego efektu.SERGIO pisze:To nie tłumik to H-pipe w obudowie tłumika. Wystarczy że to wytniesz i wspawasz rurki tyle że muszą być polączone trzecią aby ciśnienie w układzie sie wyrównywało.
Dodam jeszcze, że wbrew obiegowej opinii tym "efektem" nie jest jakiś magiczny przyrost mocy, tylko wyciszenie układu (tak!). Tak wyciszony układ pozwala zastosować grubsze rury, co daje mniej restrykcyjny wydech - i to dopiero może spowodować jakiś przyrost mocy.
Oczywiście ma to znaczenie w autach ulicznych, bo w wyścigówce można dać odpowiednio grube rury w najprostszym układzie "true duals" i też nie będzie restrykcji - tyle że grzmot może być ogłuszający.
Kolego, może nie uczyłem się o interferencji fal, ale uważam, że nie trzeba być Einsteinem, żeby wiedzieć o tym że w A8 4,2 rocznik 94-96 za katalizatorami był H-pipe w obudowie tłumika a w A8 od 97 w górę był H-pipe wykonany z rur o średnicy wydechu. Więc reasumując jeśli koledze posypał się ten H-pipe w obudowie i zmieni go na rury w kształcie H i wspawa to w miejscu tego tłumika to ani sobie nie polepszy ani nie pogorszy.michal_5000 pisze:Wg mojej wiedzy nie jest to tak proste... Tzn. faktycznie H-pipe czy X-pipe służy do wyrównywania ciśnień (konkretnie chodzi o to, żeby fale gazów wylotowych z dwóch kolektorów "znosiły się" wzajemnie - kto się uczył cokolwiek o interferencji fal, ten powinien od razu zakumać). Jednak żeby takie zjawisko wystąpiło - kształt całego układu musi być bardzo precyzyjnie obliczony i wykonany - na pewno wspawanie rurki "na pałę" nie da żadnego efektu.
Jeżeli chodzi o wydech w A8 to przerabiałem już wszystko i wiem jak to później chodzi. I te zabiegi na pewno nie mają podnosić mocy tylko dać możliwość posłuchania ładnego dźwięku V8.
A poniżej jest układ który w ogóle nie ma połączenia pomiędzy V-kami. True Dual Saund i auto też pomyka.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Podbijam temat. Czy do zwykłej A8 bez problemu wstawi się tłumik końcowy z eSki. Dźwięk też będzie podobny do eSkowego?
Nie chodzi mi o donośny ryk V8 jedynie co chciałby delikatniej podkreślić wyrazistość wydechu. Jak na razie w kabinie słyszę fajne mruczenie silnika a na zewnątrz szału nie ma, widać, że przyśpiesza ale tak po cichaczu :lol:
Nie chodzi mi o donośny ryk V8 jedynie co chciałby delikatniej podkreślić wyrazistość wydechu. Jak na razie w kabinie słyszę fajne mruczenie silnika a na zewnątrz szału nie ma, widać, że przyśpiesza ale tak po cichaczu :lol:
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości