![]() |
![]() |
[S8 D2 01 LPG ] AVP Jakie świece
[S8 D2 01 LPG ] AVP Jakie świece
Wiem że temat nieraz wałkowany, ale nie znalazłem informacji tych które mnie interesują.
Do silnika AVP jakie świece polecicie z Boscha, Denso lub Beru. Z NGK raczej zrezygnuje bo z tego co wyczytałem na tym forum to niektórzy mieli z nimi większe bądź mniejsze problemy.
Próbowałem szukac w ETCE, ale po moim VIN ciężko.
Do silnika AVP jakie świece polecicie z Boscha, Denso lub Beru. Z NGK raczej zrezygnuje bo z tego co wyczytałem na tym forum to niektórzy mieli z nimi większe bądź mniejsze problemy.
Próbowałem szukac w ETCE, ale po moim VIN ciężko.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Irydówki teoretycznie wystarczą na dłużej (duuużo dłużej), więc porównując to cenowo, a czasowo jeśli chodzi o ich ew wymianę - to wyjdziesz na to samo zakupujac wieksza ilośc kompletów zwykłych świeczek a jednych irydowych, w tym samym czasie pracy/"żywotności". Reszty ich ew plusów, o których można poczytać w sieci w naszych silnikach nie uświadczysz.
Black Cars Matters
Dzięki.dice111 pisze:Irydówki teoretycznie wystarczą na dłużej (duuużo dłużej), więc porównując to cenowo, a czasowo jeśli chodzi o ich ew wymianę - to wyjdziesz na to samo zakupujac wieksza ilośc kompletów zwykłych świeczek a jednych irydowych, w tym samym czasie pracy/"żywotności". Reszty ich ew plusów, o których można poczytać w sieci w naszych silnikach nie uświadczysz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
trafiłem na człowieka który twierdzi że:dice111 pisze:Irydówki teoretycznie wystarczą na dłużej (duuużo dłużej), więc porównując to cenowo, a czasowo jeśli chodzi o ich ew wymianę - to wyjdziesz na to samo zakupujac wieksza ilośc kompletów zwykłych świeczek a jednych irydowych, w tym samym czasie pracy/"żywotności". Reszty ich ew plusów, o których można poczytać w sieci w naszych silnikach nie uświadczysz.
- LPG podnosi napięcie potrzebne do zapłonu -> zwiekszone obciażenie cewki
- cewki w naszych autach są już niskonapieciowe jako że jest to Direct Ignition (jedna cewka na gar)
- klasyczne świeczki (te z katalogu) w połączeniu z LPG powodują większe obciążenie cewek
- zwiększone obciążenie cewek powoduje na początek wypadanie, poszarpywanie, uwalenie cewki
- świeczki irydowe z igiełkową elektrodą (Denso) potrzebują mniejszej enegrii do zapłonu - redukują uzycie LPG
czyli są polecane
druga sprawa: czy po zakupie takich świeczek trzeba jakoś ustawic elektrodę?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Ja stosuję "normalne" świece Denso (ze zniżką wychodzi mi ok. 8,5 zł a wymieniam co 10 tys. nie zwracając uwagi na ich stan-razem z wymianą oleju) i zawsze przed zmianą reguluję odstęp elektrody, tzn. zmniejszam. Też gdzieś słyszałem, że w warunkach gazowych iskra ma trudniejszy przeskok (mniejszy odstęp - potrzebne niższe napięcie). Jeżdżę już ponad 40 tys. na gazie i żadna cewka mi nie padła. Po sprowadzeniu miałem oryginalne 3 elektrodowe (o nieznanym przebiegu), gdzie nie można było regulować odstępu, po zmianie na zwykłe z mniejszym odstępem silnik pracuje spokojniej.maciu pisze:klasyczne świeczki (te z katalogu) w połączeniu z LPG powodują większe obciążenie cewek
druga sprawa: czy po zakupie takich świeczek trzeba jakoś ustawic elektrodę?
No nie, w mojej ocenie wygrałeś konkurs na najkrótszą i jednocześnie wciąż pomocną odpowiedź :mrgreen:dice111 pisze:Jw.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Miałem ten sam dylemat. Oryginały (drogie) czy z IC (ciut tańsze) to samo ale bez logo CCCO VW. Zdecydowałem się na świeczki Bosch z IC, za kpl zapłaciłem 454zł (drogo w chu chu ale nie mam zniżek) Na aucie miałem oryginalne z powyższymi logami i z tymi z IC numerem ani wyglądem nie różniły się. Mowa o Bosch 0 242 235 715
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg