części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z "licznikiem"

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problem z "licznikiem"

Post autor: robsonik4 » 12 maja 2011, 23:05

Ponownie poruszam temat - może teraz znajdzie się osoba, która przynajmniej liznęła temat i coś może doradzić.
A więc:

kupiłem 8 w lipcu rok temu, sprzedający poinformował mnie, że czasami wyłącza się podświetlanie licznika i wszystkie wskazówki idą w dół na "0" i tak tez się dzieje; mam juz prawie rok i co zauważyłem przez ten czas:

- jak jest zimno (zima) problem nie występuje lub występuje bardzo sporadycznie
- jak jest ciepło potrafi to się zdarzyć nawet kilka razy w ciągu godziny, czy stoję czy jadę problem występuje, jak wjadę w dziurę (pozdrawiam odpowiedzialnych za drogi we Wrocku) to najczęściej problem występuje; zauważyłem, że temperatura ma tu duże znaczenie.

Po "zaskoczeniu" licznika wykonuje się test sprawdzający jak po wciśnięciu FIS-a, licznik "piszczy" i przestaje dopiero jak skończy się ten test - wygląda tak jakby to elektronika licznika była odpowiedzialna za test a nie ECU główne. W czasie problemu silnik pracuje normalnie i miarowo. Podświetlanie licznika i panelu (radio + klima ) miga z różną częstotliwością. Jeżeli podczas problemu wyłączę silnik podświetlanie dalej potrafi migać lub świecić (kluczyk wyciągnięty) i po jakiś 30 sek przestaje.

Czy ktoś z Was może mi cokolwiek podpowiedzieć, gdyż jest to bardzo męczące i nie tylko :-? :-? :-?

PS VAG-owanie nic kompletnie nie wykrywa, zero błędów

SPAM-tomkom1

Post autor: SPAM-tomkom1 » 13 maja 2011, 10:29

zimne luty na plycie licznika?wyglada to tak jak by tracil na chwile staly prad.uderztez do olo gsm to szpec od zegarkow.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 13 maja 2011, 21:53

stawiam na brak kontaktu lub zimny lut, wpadnij to wydlubiemy gada i przynajmniej popatrzymy czy cos widac...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 maja 2011, 17:45

A więc tak: zabrałem się za montaż LPG (stare padło), pomysłowi gazownicy podłączyli się z gazem pod zasilanie alarmu !!! . który został ukryty :)) za licznikiem więc wyciągnąłem licznik.

Po rozkręceniu licznika (obie plastikowe części) oglądnąłem dość dokładnie luty na gniazdach tyle co mogłem - nie ściągałem wskazówek bo nie wiem jak i nie chciałem połamać. Wszystko jest OK, ale wtyczka czarna z 5 przewodami (chyba zasilanie) wydała mi się trochę podejrzana, jakaś taka stopiona; po rozebraniu zauważyłem powtykane wykałaczki (kawałki) pomiędzy styki (gniazda) a obudowę tak jakby ktoś chciał, aby ciaśniej wchodziła i był pewniejszy styk. Styki są ok, nie popalone więc nie mam pomysłów co dalej z tym fantem, na pewno wywalę wtyczkę i polutuje przewody lub założę inną i wtedy zobaczę.


Zauważyłem jeszcze, że dwa tranzystory ??D45H11(nie jestem pewien literki D i 4 - zasłania radiator) te elementy są umieszczone na aluminiowych radiatorach i były zdaje się wymieniane lub lutowane

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 14 maja 2011, 21:46

proponuje zamowic nowa wtyczke w serwisie i ja wymienic.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 27 cze 2011, 23:06

wymieniłem licznik na inny i jest OK, widać jeden z tranzystorów "mocy" przerywał obwód

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl