części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8 Air

Awatar użytkownika
Pszendza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 04 lip 2010, 11:36
Lokalizacja: Lubuskie

A8 Air

Post autor: Pszendza » 23 maja 2011, 07:41

MODEL: Audi A8 D2 1995
SILNIK: 4.2
MOC: 300 PS
MODY POD MASKA: Brak
ZAWIESZENIE: AIR ride na amorach KONI, butla 25 L, zawory 4x1/2”, kompresory 1xViair + 1x WABCO
UKLAD HAMULCOWY: Seria
KOLA: 2 częściowe skręcane RIAL Daytona RACE ranty radinox, przód 9x20 +235/30 tył 10,5x20 + 245/30. Z przodu dystanse H&R 20 mm.
NADWOZIE: Zderzaki poliftowe po modyfikacjach, US kierunki, duże lustro,
WNETRZE: Kompletna tapicerka z Audi S8 czarna skóra, kierownica i gałka obszyte na nowo. Ringi na zegarach zegary w milach,
AUDIO: Alpina, wzmacniacz, skrzynia

Zmiany przeprowadzone:

Audi A8 D2 z 1995 roku (modelowo 96 i taki rok podany jest w dowodzie). Silnik 4.2 skrzynia automat 4 biegi.
Auto kupione w listopadzie 2009 roku Od mojego dobrego kolegi z Wrocławia (Kamil zawsze dbał o to aby auto było sprawne technicznie a na tym mi dosyć mocno zależało). D2 przed liftem pasowało mi ze względu na to że jest już niewiele warte (ale mało popularne do "stylowego" tuningu) i przez to nie straci już dużo na wartości.
Tak wyglądało po kupnie (już po zdarciu folii z szyb). Zamontowałem instalacje gazową wymieniłem radio z clariona z monitorem na zwykłą czarną alpinie z czerwonym podświetleniem. Pierwsza zime użytkowałem auto normalnie chociaż wiedziałem że to z pewnością ostatnia zima tego auta na drogach w moim posiadaniu
Obrazek

Na początku sezonu 2010 w aucie pojawiły się sprężyny obniżające bo wiedziałem że nad pneumatyką zejdzie mi jeszcze trochę czasu. Na aucie przewinęło się sporo felg ale najlepiej pasowały RIALE Daytona race 9x20 + 225/35 i 10,5x20 + 265/30.
Obrazek

Obrazek

W sierpniu przyśpieszyłem robote. Pneumatyczne zawieszenie (wielkie podziękowania dla Przemka z zg za pomoc przy AIR).
Obrazek

Do tego doszedł tylny zderzak ze zlikwidowanym wycięciem na klapke i wycięciem na wydech. Końcówki tłumika ukryte. Przedni zderzak również poliftowy zmodyfikowany do przedliftowego przodu. Przerobione chromy i zlikwidowana szpara pod maską. Przeróbki + lakierowanie to w 100% moje autorstwo. Niestety po montażu air tlne błotniki oparły się na oponach w rialach i musiałem założyć inne koło. Troche nietypowo zrobiony lowenchart 9i10x20 (opony w tych samych rozmiarach). Tak zrobione auto zawiozło mnie do ślubu 
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cały sezon zimowy auto przestało w garażu. W tym czasie doszły jedynie kierunkowskazy US.
Obrazek

Zimą również zakupiłem drugie A8 4,2 4hp z Anglii jako magazyn części zamiennych. Dawca części miał czarną skórę RECARO w bardzo dobrym stanie. U mnie wszechogarniający był szaro granatowy kolor i drewno.
Po rozpoczęciu sezonu auto wyglądało już tak. Wyleciały znaczki S8. NA rialach pojawiły się opony przód 235/30 tyl 245/30. Z tyłu koło zmieściło się na styk. Szpara 1 mm od rantu felgi do nadkola.
Obrazek

W maju dzięki pomocy Mariusza z Bolesławca udało się przełożyć środek. Przy okazji przykręcone zostało wszystko to co odkręcone, przyklejone to co odklejone. Wszystko co było pokryte imitacją drewna zostało oklejone imitacją karbonu 3M. Przy okazji wyleciały chromowane nakładki na lustra. A małe lustro po przeróbce z anglika zostało zastąpione dużym (lusterko jest zmodyfikowane i posiada prawidłowy kąt . Obydwa zostały polakierowane. Poprawiłem troche wgnioty i odświeżony został lakier.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Tak prezentowało się auto na pierwszym zlocie po wymianie środka.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

W tym tygodniu ruszyła przeróbka pneumata (trzeba to wszystko ładnie poukładać i zabudować). Udało się również kupić poliftowe podłokietniki i przerzucić zegary z anglika (skala w MPH) które dostały aluminiowe ringi.
Obrazek

na montaż czekają również hamulce na przód
Obrazek


O takich rzeczach jak bieżące naprawy czy wymiany eksploatacyjne nie wspominam bo naturalne dla mnie jest że auto przede wszystkim ma być w dobrym stanie technicznym.

Plany:
W najbliższym czasie atrapa i kratki w zderzak zostaną polakierowane na czarny połysk. Listwy na drzwiach i progi w kolor nadwozia. Przód musi jeszcze minimalnie usiąść ale wiąże się z tym sporo przeróbek także najszybciej zima. Jak się uda dostać to troche szersze ranty (najchętniej takie same jak na tyle) na przód. Z pewnością kilka elementów zostanie polakierowanych. US klapa.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 23 maja 2011, 08:01

Szacun za pasję i wkład pracy. Śliczna Audiczka. :mrgreen:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 23 maja 2011, 08:08

Fajne auto, jak dla mnie czysta pasja :mrgreen:
Gratuluję wytrwałości oraz pomysłów!

Napisz tylko coś więcej na temat AirRide jak to się sprawuje na naszych drogach, jak wygląda komfort w porównaniu do zwykłych amorków, itp itd

mateusz21-86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 13 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: lubin

Post autor: mateusz21-86 » 23 maja 2011, 09:03

bardzo dobra robota :) to już się nazywa pasja !

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 23 maja 2011, 09:29

tylko nie spapraj tak zacnej limuzyny ;-)

kojot1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 94
Rejestracja: 12 kwie 2010, 21:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kojot1 » 23 maja 2011, 10:28

jak kolega wyżej już wspomniał coś o tym zawieszeniu możesz napisać więcej, co tam dokładnie robiłeś i jak to sie sprawuje w normalnym użytkowaniu , jak już założysz te hamulce od porsche to napisz co tam trzeba było przerabiać czy podeszły bez większych kombinacji bo bardzo mnie ten temat interesuje, też sie zastanawiam nad takim rozwiązaniem bo ori hamulce są bardzo słabe jak na te auto.

Awatar użytkownika
Pszendza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 04 lip 2010, 11:36
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pszendza » 23 maja 2011, 11:53

Dzięki za miłe słowa.
tylko nie spapraj tak zacnej limuzyny ;-)
biorąc pod uwage ewolucje auta to raczej nie grozi mu to
kojot1 pisze:jak już założysz te hamulce od porsche
hamulce są zdjęte z A8 także jedyna przeróbka to przyłączenie przewodów hamulcowych bo jest inne.

Odnośnie air napisze coś więcej jak skończe przeróbkę.
A8- nie dla idiotów !!

Awatar użytkownika
Lukas134
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1243
Rejestracja: 12 paź 2009, 22:18
Lokalizacja: Łosice

Post autor: Lukas134 » 23 maja 2011, 12:26

No i nareszcie założyłeś temat o swojej lalce ;-) pięknie się prezentuję na takiej glebie i tym kole :) też bym tak chętnie zrobił ze swoim autem, żebym miał jakieś 2 do normalnego poruszania się :-(

Awatar użytkownika
lunizS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lunizS8 » 23 maja 2011, 17:07

Nieziemsko wygląda. gratuluje

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 23 maja 2011, 17:30

piękna furka , masa włożonej pracy :shock:
A8 V8 Engine

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 23 maja 2011, 20:45

Pszendza powiedz jak sprawuję się ta folia M3,bardzo mozolna to robota z oklejaniem tych wszystkich okrągłości.

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 maja 2011, 20:49

Pasja, pasja - niesamowite. Sporo godzin ciężkiej pracy. Wielki szacun za cierpliwość i pracowitość. Pozdrawiam.
Bądź dobry jak chleb.

Grain
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 361
Rejestracja: 04 maja 2010, 13:24
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Grain » 25 maja 2011, 19:49

Stary szacun, sam od jakiegoś czasu planuje coś zrobić z Moją Lalą ale zawsze brak czasu, bardzo mi się podoba

Ps.Nie złą strone rozdarłeś z opisem ;-)
Było S8....:(

Awatar użytkownika
Szopen
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 141
Rejestracja: 15 mar 2010, 22:52
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Szopen » 25 maja 2011, 20:49

Jest piękna. Podziwiam ;)
No quattro no fun ;)

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Re: A8 Air

Post autor: maciu » 27 maja 2011, 11:33

Pszendza pisze:A małe lustro po przeróbce z anglika zostało zastąpione dużym (lusterko jest zmodyfikowane i posiada prawidłowy kąt .
Przełozyłeś stopkę ze starego?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl