części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju

Awatar użytkownika
skipper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 05 wrz 2010, 17:03
Lokalizacja: Małopolska i Mazury

Post autor: skipper » 10 cze 2011, 23:00

Tak z ciekawości,po jakim przebiegu jest ten olej na zdjęciu?
Tylko A8 i Jachty Motorowe.

Awatar użytkownika
club-iguana
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 245
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
Lokalizacja: Brzozowa/WGM

Post autor: club-iguana » 11 cze 2011, 00:57

Obrazek
A ja tu widzę objawienie... Dobra, nie piję już nic dzisiaj :)
CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było.

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 04 lip 2011, 00:09

club-iguana pisze:Obrazek
A ja tu widzę objawienie... Dobra, nie piję już nic dzisiaj :)

:p muszę przyznać że też tu widzę coś :D
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 05 lip 2011, 23:21

Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 lip 2011, 07:54

Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...
olej i filtr o ile dobrze pamiętam byl ZF.

Po demontażu filtra okazało się że siedzi tam od nowości więc pora na wymianę już była chyba najwyższa bo właśnie przekroczyłem magiczne 200kkm a skrzynia czasem lekko poszarpywała.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 06 lip 2011, 11:31

Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać.

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 06 lip 2011, 20:56

FOSS pisze:Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...
Daj znać gdzie zmieniałeś i jaki koszt.
Rozumiem, ze oleju nie kupowałeś sam tylko dobrali Ci na miejscu?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 lip 2011, 21:04

nils pisze:
FOSS pisze:Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...
Daj znać gdzie zmieniałeś i jaki koszt.
Rozumiem, ze oleju nie kupowałeś sam tylko dobrali Ci na miejscu?
Zmieniałem w Midparts w Ursusie (ul. Zielonogórska)...
o ile dobrze kojarzę filtr oraz olej był ZF'a...
wszystko brałem u nich a za całość zapłaciłem 1,2kpln - to raczej nie jest cena promocyjna ale mi zależy bardziej na żywotności i poprawnej pracy skrzyni niż na promocyjnej cenie... tym bardziej że - jak już pisałem powyżej - niedawno przekroczyłem licznikowe 200kkm a przy skrzyni nikt od nowości jeszcze nic nie robił (zdemontowano ori filtr produkcji 2002).

Ja umówiłem się z dnia na dzień, przyjechałem o 7:30 i najpóźniej 8:30 było już po sprawie ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 07 lip 2011, 00:05

Saberek pisze:Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???
olej dobry zalałeś ja też mam skrzynie GQF też wymieniałem olej na ravenol i około 6 L weszło oczywiście statycznie poczytaj w necie jest co nieco o szarpaniu skrzyni takim jak piszesz pomaga reset wartości wyuczonych

[ Dodano: 2011-07-07, 00:07 ]
PABLO200 pisze:Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać.
tak były dwa oleje ale ten niebieski jest przeznaczony chyba do S8 oraz W12 do 4.2 jest żółty

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 07 lip 2011, 01:48

A to ciekawe, jestes pierwszym kto wspomnial o resecie wartosci wyuczonych ......... Co to kurna jest ?????

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 07 lip 2011, 08:19

badyl pisze:
Saberek pisze:Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???
olej dobry zalałeś ja też mam skrzynie GQF też wymieniałem olej na ravenol i około 6 L weszło oczywiście statycznie poczytaj w necie jest co nieco o szarpaniu skrzyni takim jak piszesz pomaga reset wartości wyuczonych

[ Dodano: 2011-07-07, 00:07 ]
PABLO200 pisze:Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać.
tak były dwa oleje ale ten niebieski jest przeznaczony chyba do S8 oraz W12 do 4.2 jest żółty
Kolego nie masz racji.
Ważny jest tylko numer seryjny skrzyni biegów.
Olej ma inne właściwości stąd owe szarpanie skrzyni.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 07 lip 2011, 09:44

PABLO200 pisze:Kolego nie masz racji.
Ważny jest tylko numer seryjny skrzyni biegów.
Olej ma inne właściwości stąd owe szarpanie skrzyni.
jak olej ma inne właściwości jak kolega zalał dobry olej ravenol 6HP skrzynie ma GQF taką samą jak moja na dodatek mam ten sam olej u siebie i nic nie szarpie po wymianie jest tylko lepiej
cyt:
RAVENOL ATF 6HP Fluid został opracowany do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również dla pięciobiegowych automatycznych skrzyń biegów serii 5HP. Jest kompatybilny wstecz ze wszystkimi wcześniejszymi cztero- i pięciobiegowymi wersjami przekładni w samochodach osobowych ZF za wyjątkiem 6 HP26A61 w pojazdach z AUDI W12 (tylko oryginalne VW G055162A2 niebieskie) oraz 6HP19X dla

AUDI Q7, 6HP19A, 6HP28AF (tylko oryginalne VW G060162A2 zielone


[ Dodano: 2011-07-07, 09:46 ]
Saberek pisze:A to ciekawe, jestes pierwszym kto wspomnial o resecie wartosci wyuczonych ......... Co to kurna jest ?????
http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skr ... atyczna-zf



Tnijcie "drzewka" koledzy bo niedlugo cytaty będą zajmować całą stronę.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 20:29 przez badyl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 07 lip 2011, 18:09

Bardzo ciekawa stronka badyl , a moze robil to ktos VCDS-em i wie jak to zrobic ???
Mam takiego 10.6 to moze bym sobie z tym poradzil, oprocz tego znalazlem jeszcze cos takiego

http://www.audiforum.ca/a6-c5/21601-tip ... y-bad.html

another thing you can do is reset the transmission, if the previous owner never drove the car spiritedly, it probably uses (as i call it) "old man mode" and shifts nice and slow for comfort, evern when you drive like a raped ape, it will still shift slow.

to reset it, get in the car, key the ignition to on, put your foot to the floor (activate the kick down) wait between 25-30 seconds, take your foot of the gas, start it, go straight into drive (not any other selection or it won't work) and drive off. the transmission is now reset.
I know this worked in my B5 S4 with the 5HP24 ZF transmission, no reason why it shouldn't work in any other ZF transmission equipped Audi, but i haven't tried it.

w wolnym tlumaczeniu , skrzynia sie uczy stylu jazdy wlasciciela i jak sie nauczy jezdzic dziadkowym tempem to potem nawet jak jej dajesz w pizde i na gaz to bedzie zmieniala biegi w sposob dzaidkowy.
Chlopaki pisza zeby wsiasc do auta wlaczyc zaplon , NIE ODPALAC AUTA , gaz w podloge az kick down kliknie i trzymac go wlaczonego przez 25-30 sek , puscic gaz, zapalic auto , przelaczyc na D odrazu bez ZADNEGO mieszania innymi pozycjami bo nie zadziala i poprostu odjechac, ma to zresetowac skrzynie... dziala ze skrzyniami 5HP z Audi B5 S4 wiec dlaczego ma niedzialac z 6HP .....

Slyszal ktos o czyms takim :?: :?: :?: :?:

Marcin1983pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 17 gru 2010, 21:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Londyn

Post autor: Marcin1983pl » 12 wrz 2011, 20:48

Saberek,

poradziles sobie ze swoja skrzynia, pracuje juz dobrze???

Ja wlasnie zaczalem miec problemy ze swoja - wchodzi mi na tryb awaryjny na 5 lub 6 biegu na tak przy 40-50 milach kiedy zwalniam z np 70mil i chce dodac gazu lzej . Pierwsze w sumie sie blokuje, ale tylko na 5 lub 6 i jak dodam gazu to wtedy tryb awaryjny , a jak poczekam chwilke bez dodawania gazu lub tylko minimalnie dodaje to wtedy wroci i znow pracuje normalnie.Na lopatkach nie wchodzi w tryb awaryjny, ale tylko jak to kontroluje nie przyspieszam z 5biegu czy 6 przy predkosci ponizej 40-50, bo sie zawiesza.
Zaczne od wymiany oleju z kumplem, bo Vag w sumie nam nic konkretnego nie powiedzial, popularny bład który moze oznaczać wiele.

Moze ktoś ma jakieś sugestie z gory dziekuje za kazda pomoc.
Tylko Audi...

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 13 wrz 2011, 16:50

Chyba tak, przestala szarpac jak sie zagrzeje, najprawdopodobniej bylo za duzo oleju, ( zrobilem kontrole poziomu z bratem +VAG - znaczys ie poprawialem po wymianie oleju w warsztacie ) wiec jak bedziesz wymienial olej to zrob to dokladnie ajk w instrukcji.
Cos jeszcze rwie przy skretach ale to chyba jakis problem z quattro, gdzie bedziesz wymienial olej ?
Bedziesz wymienial tez w dyfrach ???
Sprawdz czy masz chlodnice oleju z dyfrow i przewody laczace rozdzielacz napedu na przod/tyl z tylu na skrzyni przed samym wyjsciem na tylny wal bo ja nie mam i tam musialem wlewac olej osobno bo nie mam tej chlodnicy.
Powodzenia ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl