[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju
- club-iguana
- Forum Audi A8
- Posty: 245
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:58
- Lokalizacja: Brzozowa/WGM
club-iguana pisze:Obrazek
A ja tu widzę objawienie... Dobra, nie piję już nic dzisiaj
:p muszę przyznać że też tu widzę coś
- Saberek
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
- Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada
Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???
Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...
olej i filtr o ile dobrze pamiętam byl ZF.
Po demontażu filtra okazało się że siedzi tam od nowości więc pora na wymianę już była chyba najwyższa bo właśnie przekroczyłem magiczne 200kkm a skrzynia czasem lekko poszarpywała.
olej i filtr o ile dobrze pamiętam byl ZF.
Po demontażu filtra okazało się że siedzi tam od nowości więc pora na wymianę już była chyba najwyższa bo właśnie przekroczyłem magiczne 200kkm a skrzynia czasem lekko poszarpywała.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Zmieniałem w Midparts w Ursusie (ul. Zielonogórska)...nils pisze:Daj znać gdzie zmieniałeś i jaki koszt.FOSS pisze:Ja w ubiegłym tygodniu zmieniałem olej w skrzyni i po wymianie chodzi miodzio, nic nie szarpie, zmienia płynnie i jest lepiej niż przed wymianą...
Rozumiem, ze oleju nie kupowałeś sam tylko dobrali Ci na miejscu?
o ile dobrze kojarzę filtr oraz olej był ZF'a...
wszystko brałem u nich a za całość zapłaciłem 1,2kpln - to raczej nie jest cena promocyjna ale mi zależy bardziej na żywotności i poprawnej pracy skrzyni niż na promocyjnej cenie... tym bardziej że - jak już pisałem powyżej - niedawno przekroczyłem licznikowe 200kkm a przy skrzyni nikt od nowości jeszcze nic nie robił (zdemontowano ori filtr produkcji 2002).
Ja umówiłem się z dnia na dzień, przyjechałem o 7:30 i najpóźniej 8:30 było już po sprawie ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
olej dobry zalałeś ja też mam skrzynie GQF też wymieniałem olej na ravenol i około 6 L weszło oczywiście statycznie poczytaj w necie jest co nieco o szarpaniu skrzyni takim jak piszesz pomaga reset wartości wyuczonychSaberek pisze:Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???
[ Dodano: 2011-07-07, 00:07 ]
tak były dwa oleje ale ten niebieski jest przeznaczony chyba do S8 oraz W12 do 4.2 jest żółtyPABLO200 pisze:Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać.
Kolego nie masz racji.badyl pisze:olej dobry zalałeś ja też mam skrzynie GQF też wymieniałem olej na ravenol i około 6 L weszło oczywiście statycznie poczytaj w necie jest co nieco o szarpaniu skrzyni takim jak piszesz pomaga reset wartości wyuczonychSaberek pisze:Ja u siebie tez wymienilem olej i skrzynia zrywa.
Jak jade w korku bardzo wolno to przy ruszaniu / zwalnianiu zrywa autem chyba przy zmianie biegu ale chyba tylko 1 -2 -1 bo tylko przy slimaczym tempie tak robi.
Dzieje sie tak tylko ma wolnych obrotach, przy normalnej jezdzie wogole tego nie odczuwam.
Olej zalany Ravenol 6HP jakis miesiac temu, wymiana bez laptopa i weszlo ok 6 litrow + nowy filtr
Moze to byc przyczyna, moze za niski / za wysoki stan oleju ???
Skrzynia GQF wiec oldj chyba dobry zalany ???
[ Dodano: 2011-07-07, 00:07 ]tak były dwa oleje ale ten niebieski jest przeznaczony chyba do S8 oraz W12 do 4.2 jest żółtyPABLO200 pisze:Były dwa rodzaje olej niebieski i żółty
Aby dobrać prawidłowy olej należy zczytać numer seryjny skrzyni biegów który jest na skrzyni
Jeżeli jest wlany inny lub zamiennik skrzynia zaczyna szaprać.
Ważny jest tylko numer seryjny skrzyni biegów.
Olej ma inne właściwości stąd owe szarpanie skrzyni.
jak olej ma inne właściwości jak kolega zalał dobry olej ravenol 6HP skrzynie ma GQF taką samą jak moja na dodatek mam ten sam olej u siebie i nic nie szarpie po wymianie jest tylko lepiejPABLO200 pisze:Kolego nie masz racji.
Ważny jest tylko numer seryjny skrzyni biegów.
Olej ma inne właściwości stąd owe szarpanie skrzyni.
cyt:
RAVENOL ATF 6HP Fluid został opracowany do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również dla pięciobiegowych automatycznych skrzyń biegów serii 5HP. Jest kompatybilny wstecz ze wszystkimi wcześniejszymi cztero- i pięciobiegowymi wersjami przekładni w samochodach osobowych ZF za wyjątkiem 6 HP26A61 w pojazdach z AUDI W12 (tylko oryginalne VW G055162A2 niebieskie) oraz 6HP19X dla
AUDI Q7, 6HP19A, 6HP28AF (tylko oryginalne VW G060162A2 zielone
[ Dodano: 2011-07-07, 09:46 ]
http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skr ... atyczna-zfSaberek pisze:A to ciekawe, jestes pierwszym kto wspomnial o resecie wartosci wyuczonych ......... Co to kurna jest ?????
Tnijcie "drzewka" koledzy bo niedlugo cytaty będą zajmować całą stronę.
Pozdrawiam, FOSS
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 20:29 przez badyl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Saberek
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
- Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada
Bardzo ciekawa stronka badyl , a moze robil to ktos VCDS-em i wie jak to zrobic ???
Mam takiego 10.6 to moze bym sobie z tym poradzil, oprocz tego znalazlem jeszcze cos takiego
http://www.audiforum.ca/a6-c5/21601-tip ... y-bad.html
another thing you can do is reset the transmission, if the previous owner never drove the car spiritedly, it probably uses (as i call it) "old man mode" and shifts nice and slow for comfort, evern when you drive like a raped ape, it will still shift slow.
to reset it, get in the car, key the ignition to on, put your foot to the floor (activate the kick down) wait between 25-30 seconds, take your foot of the gas, start it, go straight into drive (not any other selection or it won't work) and drive off. the transmission is now reset.
I know this worked in my B5 S4 with the 5HP24 ZF transmission, no reason why it shouldn't work in any other ZF transmission equipped Audi, but i haven't tried it.
w wolnym tlumaczeniu , skrzynia sie uczy stylu jazdy wlasciciela i jak sie nauczy jezdzic dziadkowym tempem to potem nawet jak jej dajesz w pizde i na gaz to bedzie zmieniala biegi w sposob dzaidkowy.
Chlopaki pisza zeby wsiasc do auta wlaczyc zaplon , NIE ODPALAC AUTA , gaz w podloge az kick down kliknie i trzymac go wlaczonego przez 25-30 sek , puscic gaz, zapalic auto , przelaczyc na D odrazu bez ZADNEGO mieszania innymi pozycjami bo nie zadziala i poprostu odjechac, ma to zresetowac skrzynie... dziala ze skrzyniami 5HP z Audi B5 S4 wiec dlaczego ma niedzialac z 6HP .....
Slyszal ktos o czyms takim :?: :?: :?: :?:
Mam takiego 10.6 to moze bym sobie z tym poradzil, oprocz tego znalazlem jeszcze cos takiego
http://www.audiforum.ca/a6-c5/21601-tip ... y-bad.html
another thing you can do is reset the transmission, if the previous owner never drove the car spiritedly, it probably uses (as i call it) "old man mode" and shifts nice and slow for comfort, evern when you drive like a raped ape, it will still shift slow.
to reset it, get in the car, key the ignition to on, put your foot to the floor (activate the kick down) wait between 25-30 seconds, take your foot of the gas, start it, go straight into drive (not any other selection or it won't work) and drive off. the transmission is now reset.
I know this worked in my B5 S4 with the 5HP24 ZF transmission, no reason why it shouldn't work in any other ZF transmission equipped Audi, but i haven't tried it.
w wolnym tlumaczeniu , skrzynia sie uczy stylu jazdy wlasciciela i jak sie nauczy jezdzic dziadkowym tempem to potem nawet jak jej dajesz w pizde i na gaz to bedzie zmieniala biegi w sposob dzaidkowy.
Chlopaki pisza zeby wsiasc do auta wlaczyc zaplon , NIE ODPALAC AUTA , gaz w podloge az kick down kliknie i trzymac go wlaczonego przez 25-30 sek , puscic gaz, zapalic auto , przelaczyc na D odrazu bez ZADNEGO mieszania innymi pozycjami bo nie zadziala i poprostu odjechac, ma to zresetowac skrzynie... dziala ze skrzyniami 5HP z Audi B5 S4 wiec dlaczego ma niedzialac z 6HP .....
Slyszal ktos o czyms takim :?: :?: :?: :?:
-
- Forum Audi A8
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 gru 2010, 21:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Londyn
Saberek,
poradziles sobie ze swoja skrzynia, pracuje juz dobrze???
Ja wlasnie zaczalem miec problemy ze swoja - wchodzi mi na tryb awaryjny na 5 lub 6 biegu na tak przy 40-50 milach kiedy zwalniam z np 70mil i chce dodac gazu lzej . Pierwsze w sumie sie blokuje, ale tylko na 5 lub 6 i jak dodam gazu to wtedy tryb awaryjny , a jak poczekam chwilke bez dodawania gazu lub tylko minimalnie dodaje to wtedy wroci i znow pracuje normalnie.Na lopatkach nie wchodzi w tryb awaryjny, ale tylko jak to kontroluje nie przyspieszam z 5biegu czy 6 przy predkosci ponizej 40-50, bo sie zawiesza.
Zaczne od wymiany oleju z kumplem, bo Vag w sumie nam nic konkretnego nie powiedzial, popularny bład który moze oznaczać wiele.
Moze ktoś ma jakieś sugestie z gory dziekuje za kazda pomoc.
poradziles sobie ze swoja skrzynia, pracuje juz dobrze???
Ja wlasnie zaczalem miec problemy ze swoja - wchodzi mi na tryb awaryjny na 5 lub 6 biegu na tak przy 40-50 milach kiedy zwalniam z np 70mil i chce dodac gazu lzej . Pierwsze w sumie sie blokuje, ale tylko na 5 lub 6 i jak dodam gazu to wtedy tryb awaryjny , a jak poczekam chwilke bez dodawania gazu lub tylko minimalnie dodaje to wtedy wroci i znow pracuje normalnie.Na lopatkach nie wchodzi w tryb awaryjny, ale tylko jak to kontroluje nie przyspieszam z 5biegu czy 6 przy predkosci ponizej 40-50, bo sie zawiesza.
Zaczne od wymiany oleju z kumplem, bo Vag w sumie nam nic konkretnego nie powiedzial, popularny bład który moze oznaczać wiele.
Moze ktoś ma jakieś sugestie z gory dziekuje za kazda pomoc.
Tylko Audi...
- Saberek
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
- Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada
Chyba tak, przestala szarpac jak sie zagrzeje, najprawdopodobniej bylo za duzo oleju, ( zrobilem kontrole poziomu z bratem +VAG - znaczys ie poprawialem po wymianie oleju w warsztacie ) wiec jak bedziesz wymienial olej to zrob to dokladnie ajk w instrukcji.
Cos jeszcze rwie przy skretach ale to chyba jakis problem z quattro, gdzie bedziesz wymienial olej ?
Bedziesz wymienial tez w dyfrach ???
Sprawdz czy masz chlodnice oleju z dyfrow i przewody laczace rozdzielacz napedu na przod/tyl z tylu na skrzyni przed samym wyjsciem na tylny wal bo ja nie mam i tam musialem wlewac olej osobno bo nie mam tej chlodnicy.
Powodzenia ;-)
Cos jeszcze rwie przy skretach ale to chyba jakis problem z quattro, gdzie bedziesz wymienial olej ?
Bedziesz wymienial tez w dyfrach ???
Sprawdz czy masz chlodnice oleju z dyfrow i przewody laczace rozdzielacz napedu na przod/tyl z tylu na skrzyni przed samym wyjsciem na tylny wal bo ja nie mam i tam musialem wlewac olej osobno bo nie mam tej chlodnicy.
Powodzenia ;-)