[D2 ALL ] Wężyki hamulcowe w oplocie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
[D2 ALL ] Wężyki hamulcowe w oplocie
Warto? Jak tak to skąd?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Podobno warto , sam się przymierzam - gdzieś kiedyś widziałem na alledrogo , jak znajdę to dam znać tylko że troszkę kosztują . Znalazłem , myślałem że są droższe http://mtuning.pl/images/Przewody_hamulcowe_MTuning.pdf nawet są do łosiem
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
ja wymianialem we wtorek wezyki zarowno miedziane jak i elastyczne nie wiem jakie wsadzili ale z uwagi na to ze wezyk mi pekl i na warsztat jechalem juz z wielkim czerwonym wykrzyknikiem na FIS-ie musialieli cos wsadzic takze zacisk z tylu lewy wymieniony jutro jade wsadzac drugi z tylu tzn prawy i klocki Ferodo na przod bo te Lucasy tak piszcza ze nie da sie jechac
zastanawiam sie nad tarczami Zimmeramanna nawiercanymi co myslicie w polaczeniu z Ferodo jak to bedzie hamowac???
zastanawiam sie nad tarczami Zimmeramanna nawiercanymi co myslicie w polaczeniu z Ferodo jak to bedzie hamowac???
Re: Wężyki hamulcowe w oplocie
Chyba 2 lata temu po stwierdzeniu pana z serwisu że jeden wężyk jest przytarty zakupiłem komplet wężyków teflonowych w stalowym oplocie firmy EBC. Na tą okazję (wymiany) dokupiłem płyn EBC dot4 z podwyższoną temp. wrzenia. Ale nie pamiętam gdzie to kupowałem. W Częstochowie albo Łodzi przez internet. Pytanie czy warto jest nie na miejscu. Czy warto żyć???? :-)maciu pisze:Warto? Jak tak to skąd?
[ Dodano: 2011-06-25, 22:56 ]
Wygląda to tak: załączam fotkę wężyka EBS, jakie zamontowałem
[ Dodano: 2011-06-25, 23:06 ]
Chyba takie są najlepsze:repsol pisze:ja wymianialem we wtorek wezyki zarowno miedziane jak i elastyczne nie wiem jakie wsadzili ale z uwagi na to ze wezyk mi pekl i na warsztat jechalem juz z wielkim czerwonym wykrzyknikiem na FIS-ie musialieli cos wsadzic takze zacisk z tylu lewy wymieniony jutro jade wsadzac drugi z tylu tzn prawy i klocki Ferodo na przod bo te Lucasy tak piszcza ze nie da sie jechac
zastanawiam sie nad tarczami Zimmeramanna nawiercanymi co myslicie w polaczeniu z Ferodo jak to bedzie hamowac???
Ostatnio zmieniony 26 cze 2011, 22:09 przez chris541, łącznie zmieniany 1 raz.
Może i warto, ale trzeba pamiętać, że elastyczne przewody nie są jedynymi elementami gumowymi w układzie hamulcowym. Gdzieś znalazłem informację, że producent zaleca wymianę co 5 lat (lub 100 000 km) elastycznych przewodów hamulcowych oraz wszystkich elementów gumowych znajdujących się w układzie hamulcowym, a co dwa lata elementów gumowych pompy hamulcowej :shock: .
Muszę posprawdzać, jak to jest dokładnie w przypadku naszych A8.
Muszę posprawdzać, jak to jest dokładnie w przypadku naszych A8.
Z tego co pamiętam różnica była przy gwałtownym "głębokim" hamowaniu. Ale równoczesna zmiana płynu spowodowała także lekką poprawę skuteczności przy bardzo rozgrzanych hamulcach. Swego czasu ścigałem się z motocyklem - na zasadzie od świateł do świateł. Po przejechaniu ok 10km hamulce wykazywały na oko 30- 40% właściwości pierwotnych. Zmiana płynu poprawiła ten stan o jakieś 10% w podobnej sytuacji. Różnica nie była wielka ale zauważalna. Po prostu mogłem się zatrzymać przed światłami.sebos17 pisze:chris541 to jeszcze napisz jakie wrażenia? czy jest zauważalna różnica czy tylko psychiczne poczucie bezpieczeństwa?
a pro po 2 postu - Oczywiście nie tylko przewody są elastyczne itd. Jednak 90% awarii dotyczy właśnie przewodów i w tym sensie nie ma co ich porównywać do tłoczka czy uszczelki. Poza tym przewody są częściowo odsłonięte.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Brak obowiazkowej zmiany plynu hamulcowego co 2 lata to grzech. Zwlaszcza w przypadku ciezkich aut jak a8. U siebie na warsztacie mam 2 maszynki do wymiany plynu hamulcowego, inaczej sie nie da a proba wymiany i odpowietrzania pedalem hamulca zazwyczaj konczy sie uwaleniem ukladu....
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
możesz rozwinąć temat?szeryfisch pisze:U siebie na warsztacie mam 2 maszynki do wymiany plynu hamulcowego, inaczej sie nie da a proba wymiany i odpowietrzania pedalem hamulca zazwyczaj konczy sie uwaleniem ukladu....
jak działa taka maszynka i jakie uwalenie masz na myśli?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Odświeżę temat, miał ktoś do czynienia z tą firmą przewodów hamulcowych http://allegro.pl/hel-przewody-w-oploci ... 05819.html
Ostatnio zauważyłem że moje są troszkę sparciałe i pasowały by je wymienić ;-)
Ostatnio zauważyłem że moje są troszkę sparciałe i pasowały by je wymienić ;-)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Potwierdzam, też mi tam polecano.bunga bunga pisze:Jest w warszawce na Bemowie stary zakład który robi węże hamulcowe. Chyba ul. Górczewska przy wiadukcie.Także w oklocie.
Doradzą i dorobią tobie każdy wężyk do każdego zacisku do każdego samochodu i w każdym kolorze.
Ceny normalne.
Dorabiają praktycznie "na poczekaniu" i "na auto".
Ja jeszcze tam nie dotarłem bo zrobię to jak założę tył od S8 (wciąż czekam na jarzma ) ale mam plan na zrobienie sobie u nich całego kompletu ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
No jak dobrze kojarzę to tak. No chyba że się mylę.adrian949 pisze:Ale, dorabia w stalowym oplocie?
Przyznaję, że nie zgłębiałem jeszcze tematu bo napotkałem nieoczekiwane trudności w dostępności eSkowych jarzm do tylnych zacisków a przewody w oplocie zrobię dopiero po zmianie tyłu na eSkowy :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-