części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Wężyki hamulcowe w oplocie

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

[D2 ALL ] Wężyki hamulcowe w oplocie

Post autor: maciu » 22 cze 2011, 17:32

Warto? Jak tak to skąd?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 23 cze 2011, 07:24

Podobno warto , sam się przymierzam - gdzieś kiedyś widziałem na alledrogo , jak znajdę to dam znać tylko że troszkę kosztują . Znalazłem , myślałem że są droższe http://mtuning.pl/images/Przewody_hamulcowe_MTuning.pdf nawet są do łosiem
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 23 cze 2011, 11:27

Jak tylko będę robił mod z hamulcami w S8 to na pewno zamontuję w stalowym oplocie, cena nie jest wygórowana, zastanawiam się tylko po co jest 6 przewodów ? W jednej pozycji do A8 widnieje 4szt a w innej 6 szt. :roll:

Awatar użytkownika
repsol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 27 wrz 2009, 22:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: repsol » 23 cze 2011, 12:24

ja wymianialem we wtorek wezyki zarowno miedziane jak i elastyczne nie wiem jakie wsadzili ale z uwagi na to ze wezyk mi pekl i na warsztat jechalem juz z wielkim czerwonym wykrzyknikiem na FIS-ie musialieli cos wsadzic takze zacisk z tylu lewy wymieniony jutro jade wsadzac drugi z tylu tzn prawy i klocki Ferodo na przod bo te Lucasy tak piszcza ze nie da sie jechac
zastanawiam sie nad tarczami Zimmeramanna nawiercanymi co myslicie w polaczeniu z Ferodo jak to bedzie hamowac???



chris541
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 25 cze 2011, 01:38
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wężyki hamulcowe w oplocie

Post autor: chris541 » 25 cze 2011, 22:10

maciu pisze:Warto? Jak tak to skąd?
Chyba 2 lata temu po stwierdzeniu pana z serwisu że jeden wężyk jest przytarty zakupiłem komplet wężyków teflonowych w stalowym oplocie firmy EBC. Na tą okazję (wymiany) dokupiłem płyn EBC dot4 z podwyższoną temp. wrzenia. Ale nie pamiętam gdzie to kupowałem. W Częstochowie albo Łodzi przez internet. Pytanie czy warto jest nie na miejscu. Czy warto żyć???? :-)

[ Dodano: 2011-06-25, 22:56 ]
Wygląda to tak: załączam fotkę wężyka EBS, jakie zamontowałem

[ Dodano: 2011-06-25, 23:06 ]
repsol pisze:ja wymianialem we wtorek wezyki zarowno miedziane jak i elastyczne nie wiem jakie wsadzili ale z uwagi na to ze wezyk mi pekl i na warsztat jechalem juz z wielkim czerwonym wykrzyknikiem na FIS-ie musialieli cos wsadzic takze zacisk z tylu lewy wymieniony jutro jade wsadzac drugi z tylu tzn prawy i klocki Ferodo na przod bo te Lucasy tak piszcza ze nie da sie jechac
zastanawiam sie nad tarczami Zimmeramanna nawiercanymi co myslicie w polaczeniu z Ferodo jak to bedzie hamowac???
Chyba takie są najlepsze: Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 cze 2011, 22:09 przez chris541, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 26 cze 2011, 16:16

chris541 to jeszcze napisz jakie wrażenia? czy jest zauważalna różnica czy tylko psychiczne poczucie bezpieczeństwa?

sznink
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 14 maja 2009, 23:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: sznink » 26 cze 2011, 18:59

Może i warto, ale trzeba pamiętać, że elastyczne przewody nie są jedynymi elementami gumowymi w układzie hamulcowym. Gdzieś znalazłem informację, że producent zaleca wymianę co 5 lat (lub 100 000 km) elastycznych przewodów hamulcowych oraz wszystkich elementów gumowych znajdujących się w układzie hamulcowym, a co dwa lata elementów gumowych pompy hamulcowej :shock: .

Muszę posprawdzać, jak to jest dokładnie w przypadku naszych A8.

chris541
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 25 cze 2011, 01:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: chris541 » 26 cze 2011, 22:06

sebos17 pisze:chris541 to jeszcze napisz jakie wrażenia? czy jest zauważalna różnica czy tylko psychiczne poczucie bezpieczeństwa?
Z tego co pamiętam różnica była przy gwałtownym "głębokim" hamowaniu. Ale równoczesna zmiana płynu spowodowała także lekką poprawę skuteczności przy bardzo rozgrzanych hamulcach. Swego czasu ścigałem się z motocyklem - na zasadzie od świateł do świateł. Po przejechaniu ok 10km hamulce wykazywały na oko 30- 40% właściwości pierwotnych. Zmiana płynu poprawiła ten stan o jakieś 10% w podobnej sytuacji. Różnica nie była wielka ale zauważalna. Po prostu mogłem się zatrzymać przed światłami.
a pro po 2 postu - Oczywiście nie tylko przewody są elastyczne itd. Jednak 90% awarii dotyczy właśnie przewodów i w tym sensie nie ma co ich porównywać do tłoczka czy uszczelki. Poza tym przewody są częściowo odsłonięte.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 26 cze 2011, 23:10

Brak obowiazkowej zmiany plynu hamulcowego co 2 lata to grzech. Zwlaszcza w przypadku ciezkich aut jak a8. U siebie na warsztacie mam 2 maszynki do wymiany plynu hamulcowego, inaczej sie nie da a proba wymiany i odpowietrzania pedalem hamulca zazwyczaj konczy sie uwaleniem ukladu....
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 03 sie 2011, 12:50

szeryfisch pisze:U siebie na warsztacie mam 2 maszynki do wymiany plynu hamulcowego, inaczej sie nie da a proba wymiany i odpowietrzania pedalem hamulca zazwyczaj konczy sie uwaleniem ukladu....
możesz rozwinąć temat?

jak działa taka maszynka i jakie uwalenie masz na myśli?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

adrian949

Post autor: adrian949 » 27 sie 2013, 19:26

Odświeżę temat, miał ktoś do czynienia z tą firmą przewodów hamulcowych http://allegro.pl/hel-przewody-w-oploci ... 05819.html

Ostatnio zauważyłem że moje są troszkę sparciałe i pasowały by je wymienić ;-)

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 27 sie 2013, 20:36

Jest w warszawce na Bemowie stary zakład który robi węże hamulcowe. Chyba ul. Górczewska przy wiadukcie.Także w oklocie.

Doradzą i dorobią tobie każdy wężyk do każdego zacisku do każdego samochodu i w każdym kolorze.

Ceny normalne.

8-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 sie 2013, 22:51

bunga bunga pisze:Jest w warszawce na Bemowie stary zakład który robi węże hamulcowe. Chyba ul. Górczewska przy wiadukcie.Także w oklocie.

Doradzą i dorobią tobie każdy wężyk do każdego zacisku do każdego samochodu i w każdym kolorze.

Ceny normalne.
Potwierdzam, też mi tam polecano.
Dorabiają praktycznie "na poczekaniu" i "na auto".

Ja jeszcze tam nie dotarłem bo zrobię to jak założę tył od S8 (wciąż czekam na jarzma :/ ) ale mam plan na zrobienie sobie u nich całego kompletu ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

adrian949

Post autor: adrian949 » 28 sie 2013, 05:17

Ale, dorabia w stalowym oplocie?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 sie 2013, 10:36

adrian949 pisze:Ale, dorabia w stalowym oplocie?
No jak dobrze kojarzę to tak. No chyba że się mylę.
Przyznaję, że nie zgłębiałem jeszcze tematu bo napotkałem nieoczekiwane trudności w dostępności eSkowych jarzm do tylnych zacisków a przewody w oplocie zrobię dopiero po zmianie tyłu na eSkowy :-?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl