[D3 04 4.2MPI ] Cewki - Akcja serwisowa
[D3 04 4.2MPI ] Cewki - Akcja serwisowa
Słuchajcie Panowie i Panie. Na początku sierpnia dorabiałem kluczyk i bezpłatnie wykonano mi przegląd serwisowy. Powiedziano mi, że w moim autku producent zaleca wymianę cewek zapłonowych. Silnik (4.2 BFM) działał bez problemu, więc nie bardzo chciałem to zaczepiać. Mówili, że podobno niektóre mogą się nadtopć, Więc umówiłem się na wizytę w Sieńko i Syn w Białymstoku na połowę sierpnia - wymieniono bezpłatnie 8 cewek zapłonowych. Bez opłat za wymianę i za cewki. Zapodaję temat, może komuś się przyda. Pozdro.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2011, 00:27 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.
Odgrzewany kotlet, ale byłem ostatnio przejazdem na przeglądzie w ASO Audi w Katowicach (Noma 2) i objęła mnie ta akcja serwisowa. Tzn. nie wymieniali mi cewek, bo okazało się że mam właściwe, ale Pan bez pytania dopisał mi taką pozycję na zleceniu i wiem, że sprawdzali po numerach seryjnych części czy nie mam tych wadliwych.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 257
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 17:00
- Lokalizacja: Radom / Reading, UK
-
- Forum Audi A8
- Posty: 29
- Rejestracja: 01 gru 2010, 23:25
- Lokalizacja: Ciechanów
Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.lysyadam27 pisze:Ja byłem w Auto Vivie i zmienili mi cewki i wgrali nowe oprogramowanie.
Kody akcji serisowych to : 24k7 oraz 28e9
Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.
Bądź dobry jak chleb.
No jak to?... przecież procedura odcięcia wtryskiwaczy jest stosowana w wielu silnikach i wielu markach samochodów :roll:pebo pisze:Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.lysyadam27 pisze:(...) Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.
polpularne hamowanie silnikiem polega właśnie na funkcji cut-off czyli odcięcia wtrysku paliwa... i dlatego właśnie popularne hamowanie silnikiem jest jednocześnie jednym z elementów eco-drivingu (żeby nie było nie jestem jakimś fanem ECO) i oszczędzania paliwa ;-)
Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
odcięcie na hamowaniu to co innego bo nie trwa długo a jak jedziesz spokojnieFOSS pisze:No jak to?... przecież procedura odcięcia wtryskiwaczy jest stosowana w wielu silnikach i wielu markach samochodów :roll:pebo pisze:Znaczy co? Nie podaje paliwa i nie ma iskry? Kiedyś Mercedes z tym eksperymentował, ale na zapieczonych/zatartych wtryskiwaczach się kończyło.lysyadam27 pisze:(...) Nowe oprogramowanie to podobno odłączanie cylindrow jesli nie ma obciążenia.
polpularne hamowanie silnikiem polega właśnie na funkcji cut-off czyli odcięcia wtrysku paliwa... i dlatego właśnie popularne hamowanie silnikiem jest jednocześnie jednym z elementów eco-drivingu (żeby nie było nie jestem jakimś fanem ECO) i oszczędzania paliwa ;-)
Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)
to mozesz miec kilka cylindrów wyłączone przez dłuższy czas chyba że sobie
z tym radzi wyłączając na przemian inne
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Dlatego napisałem o silnikach HEMI...maciu pisze:odcięcie na hamowaniu to co innego bo nie trwa długo a jak jedziesz spokojnieFOSS pisze:Popularne amerykańskie HEMI posiada przecież funkcję odłączania kilku cylindrów i nic szczególnego z tymi silnikami się nie dzieje ;-)
to mozesz miec kilka cylindrów wyłączone przez dłuższy czas chyba że sobie
z tym radzi wyłączając na przemian inne
wprawdzie samo HEMI dotyczy akurat konkretnie konstrukcji silnika i kształtu jego cylindrów (półsferyczne) ale o tym silniku pisałem dlatego, że to właśnie one często wyposażone są w system MDS (system zmiennej pojemności czynnej).
System ten działa w taki sposób, iż niezauważalnie wyłącza z pracy cztery cylindry (ekonomiczny tryb pracy) w momencie, kiedy do jazdy wystarczająca jest mniejsza moc silnika.
Jeździłem wielokrotnie 5.7V8HEMI (w różnych modelach aut) i szczerze mówiąc ja chyba nie zauważyłem momentu kiedy te cylindry są wyłączane ale na pewno od strony usterek technicznych nic szczególnego z tymi silnikami się nie działo ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-