[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Allo witam.
Panowie, tak czytam ten temat i mam pewne spostrzeżenia. Jako że nie jestem mechanikiem i nie mam przygotowania technicznego. Z tego też powodu mam pewne ograniczenia ale też wiedza ta nie ogranicza mnie. Nie kieruje się wykształceniem technicznym lub doświadczeniem.
Z tego co czytam producentem naszych skrzyń jest ZF. Jakże doświadczona firma dostarczająca podzespoły do większości renomowanych marek. Na pewno ma biuro knstrukcyjne z armią doświadczonych inżynierów i komputery z dużą mocą obliczeniową.
Wiem, że ZF ma przedstawicielstwo w Polsce i chyba nawet coś produkują w Grójcu.
Jest bardzo prosty sposób aby rozwiać nasze wątpliwości. Zróbmy to, co robią inne branże, również doświadczeni i wykształceni ludzie.
Wyślijmy list z zapytaniem do ZF w Niemczech. Zapytajmy się o nurtujące nas wątpliwości.
Czy olej w skrzyni się wymienia czy nie? Po jakim przebiegu? Czy możliwa jest wymiana prewencyjna i w jaki sposób? Jakie mają mieć parametry olej i filtr? I jeszcze kilka innych szczegółowych pytań jakie na pewno mają mechanicy.
Niemcy, wbrew ogólnym opiniom o nich w Polsce, są narodem prawdomównym i uczciwym. Mają też inne cechy bardziej lub mniej miłe (zrozumiałe) dla nas. Tylko my inaczej rozumiemy to od nich. Mamy trochę spaczone spojrzenie na świat i siebię. Wynika to oczywiści z naszych ostatnich historycznych doświadczeń.
Na pewno odpiszą wam zgodnie z wiedzą techniczną. W końcu to oni konstruują rzeczone automatyczne skrzynie biegów.
Jest jeszcze inny sposób. ASO lub importer, regularnie prowadzą dla swoich najlepzych pracowników szkolenia. Nie wierze, że temat wymiany oleju w skrzyni nie był poruszany. Może ktoś z was podzieli się wiedzą ze szkoleń u źródła?
Pozdrawiam 8-)
Panowie, tak czytam ten temat i mam pewne spostrzeżenia. Jako że nie jestem mechanikiem i nie mam przygotowania technicznego. Z tego też powodu mam pewne ograniczenia ale też wiedza ta nie ogranicza mnie. Nie kieruje się wykształceniem technicznym lub doświadczeniem.
Z tego co czytam producentem naszych skrzyń jest ZF. Jakże doświadczona firma dostarczająca podzespoły do większości renomowanych marek. Na pewno ma biuro knstrukcyjne z armią doświadczonych inżynierów i komputery z dużą mocą obliczeniową.
Wiem, że ZF ma przedstawicielstwo w Polsce i chyba nawet coś produkują w Grójcu.
Jest bardzo prosty sposób aby rozwiać nasze wątpliwości. Zróbmy to, co robią inne branże, również doświadczeni i wykształceni ludzie.
Wyślijmy list z zapytaniem do ZF w Niemczech. Zapytajmy się o nurtujące nas wątpliwości.
Czy olej w skrzyni się wymienia czy nie? Po jakim przebiegu? Czy możliwa jest wymiana prewencyjna i w jaki sposób? Jakie mają mieć parametry olej i filtr? I jeszcze kilka innych szczegółowych pytań jakie na pewno mają mechanicy.
Niemcy, wbrew ogólnym opiniom o nich w Polsce, są narodem prawdomównym i uczciwym. Mają też inne cechy bardziej lub mniej miłe (zrozumiałe) dla nas. Tylko my inaczej rozumiemy to od nich. Mamy trochę spaczone spojrzenie na świat i siebię. Wynika to oczywiści z naszych ostatnich historycznych doświadczeń.
Na pewno odpiszą wam zgodnie z wiedzą techniczną. W końcu to oni konstruują rzeczone automatyczne skrzynie biegów.
Jest jeszcze inny sposób. ASO lub importer, regularnie prowadzą dla swoich najlepzych pracowników szkolenia. Nie wierze, że temat wymiany oleju w skrzyni nie był poruszany. Może ktoś z was podzieli się wiedzą ze szkoleń u źródła?
Pozdrawiam 8-)
To jest dobry pomysł, fajnie by było gdyby zgłosił się ktoś kto zna język dojczlandzki.Serrgiusz pisze:Allo witam.
Jest bardzo prosty sposób aby rozwiać nasze wątpliwości. Zróbmy to, co robią inne branże, również doświadczeni i wykształceni ludzie.
Wyślijmy list z zapytaniem do ZF w Niemczech. Zapytajmy się o nurtujące nas wątpliwości.
Czy olej w skrzyni się wymienia czy nie? Po jakim przebiegu? Czy możliwa jest wymiana prewencyjna i w jaki sposób? Jakie mają mieć parametry olej i filtr? I jeszcze kilka innych szczegółowych pytań jakie na pewno mają mechanicy.
ASO na ten temat ma zdanie: "oleju w skrzyni nie wymienia się".Serrgiusz pisze: Jest jeszcze inny sposób. ASO lub importer, regularnie prowadzą dla swoich najlepzych pracowników szkolenia. Nie wierze, że temat wymiany oleju w skrzyni nie był poruszany.
Ja natomiast wymieniłem olej tydzień temu w polecanym przez wszystkich zakładzie Pawła Ignaciuka w Gdańsku. Pełna profeska ale różnicy w pracy skrzyni nie zauważyłem, mimo że miałem ubytek (ze skrzyni zleciało 5L a dolane zostało ok.7L). Cena 650zł (olej+uszczelka+filtr+robocizna), w tym zawarte było sprawdzenie i uzupełnienie ewentualnych ubytków w torsenie,moście tył, i różnicowym przód.
Teraz przynajmniej śpię spokojnie i wiem że zrobiłem dla skrzyni wszystko co mogłem. 8-)
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
ZF zaleca wymiane oleju. Pierwsza po 120 tys, kolejne już co 90 tys km (DSG co 60), lub co 6-8 lat. Normy olejowe podaje producent, jaki filtr i uszczelka również.Serrgiusz pisze:Wyślijmy list z zapytaniem do ZF w Niemczech. Zapytajmy się o nurtujące nas wątpliwości.
Czy olej w skrzyni się wymienia czy nie? Po jakim przebiegu? Czy możliwa jest wymiana prewencyjna i w jaki sposób? Jakie mają mieć parametry olej i filtr? I jeszcze kilka innych szczegółowych pytań jakie na pewno mają mechanicy.
Co rozumiesz przez wymiane prewencyjną ?
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Prewencyjną?
Wymianę na wszelki wypadek. Dla św. spokoju. Po kupnie. Wczesniejszą niż zaleca producent.
Rozumiem obawy kupując używane atuo i nie mieć pewności przebiegu. Wtedy wymiana aby nie remotoać skrzyni.
Jeżeli po 120 tys km to i ja muszę poprosić o namiary w wawie na rzetelną wymianę. Chyba nazywa się ona dynamiczna? Jak opisał ją wyżej kolega. Dwuch mechaników, 2 godz, 12 litró oleju i ok 1200 zł.
Jeżeli macie namiar na taki warsztat w Wa-wie, proszę o namiary.
Jestem własnie przed wymianą magla. Nie chciał bym remontować skrzyni.
Pozdrawiam 8-)
Wymianę na wszelki wypadek. Dla św. spokoju. Po kupnie. Wczesniejszą niż zaleca producent.
Rozumiem obawy kupując używane atuo i nie mieć pewności przebiegu. Wtedy wymiana aby nie remotoać skrzyni.
Jeżeli po 120 tys km to i ja muszę poprosić o namiary w wawie na rzetelną wymianę. Chyba nazywa się ona dynamiczna? Jak opisał ją wyżej kolega. Dwuch mechaników, 2 godz, 12 litró oleju i ok 1200 zł.
Jeżeli macie namiar na taki warsztat w Wa-wie, proszę o namiary.
Jestem własnie przed wymianą magla. Nie chciał bym remontować skrzyni.
Pozdrawiam 8-)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Tu jest napisane, że po 160 000 km
http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skr ... atyczna-zf
I chyba wyjaśniło sie określenie "zalanie skrzyni przez producenta na zawsze" czyli 160 tys km.
http://www.prnd.pl/porady-asb/6hp26-skr ... atyczna-zf
I chyba wyjaśniło sie określenie "zalanie skrzyni przez producenta na zawsze" czyli 160 tys km.
Było już wiele razy... Mid-Parts, Ursus, ul. Zielonogórska...Serrgiusz pisze:Jeżeli po 120 tys km to i ja muszę poprosić o namiary w wawie na rzetelną wymianę. Chyba nazywa się ona dynamiczna? Jak opisał ją wyżej kolega. Dwuch mechaników, 2 godz, 12 litró oleju i ok 1200 zł.
Jeżeli macie namiar na taki warsztat w Wa-wie, proszę o namiary.
ale jak się spotkamy to Ci wszystko powiem co, gdzie, jak i u kogo ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
chmm
jeśli mogę coś dodać odnośnie wymiany oleju to ja w swoim starym autku (MB 123) wymieniałem pół dynamicznie (silnik) :-D, mianowicie kupowałem badziew pt Lotos City 20W50 + filtr. Bujałem się jakieś 10km aż się all rozgrzało i spuszczałem olej wymieniając filtr i nalewając nowego. Nastepnie znowu bujałem sie jakieś 10 km i ponowny spust oleju i nalanie nowego. Silnik miał bez remontu przejechane 800k kilometrów.
Zamierzam w podobny sposób wymienić olej w skrzyni. Mniej pałowania a efekt podobny jak w dynamicznej wymianie nie do końca oczywiście. Wole wydać więcej kasy na olej niż dać na warsztacie z opcja Pan poczeka w "poczekalni" a my wymienimy.
jeśli mogę coś dodać odnośnie wymiany oleju to ja w swoim starym autku (MB 123) wymieniałem pół dynamicznie (silnik) :-D, mianowicie kupowałem badziew pt Lotos City 20W50 + filtr. Bujałem się jakieś 10km aż się all rozgrzało i spuszczałem olej wymieniając filtr i nalewając nowego. Nastepnie znowu bujałem sie jakieś 10 km i ponowny spust oleju i nalanie nowego. Silnik miał bez remontu przejechane 800k kilometrów.
Zamierzam w podobny sposób wymienić olej w skrzyni. Mniej pałowania a efekt podobny jak w dynamicznej wymianie nie do końca oczywiście. Wole wydać więcej kasy na olej niż dać na warsztacie z opcja Pan poczeka w "poczekalni" a my wymienimy.
tylko że nieodpowiedni olej w skrzyni może doprowadzić do jej uszkodzenia, tym bardziej że po takim zabiegu jaki proponujesz uzyskasz w ostatecznym etape mieszanke oleju kiepskiego z zalecanym a one "mogą" lecz w cale nie muszą nie mieszać się i (teoretyzując) zważą się i narobią strasznego syfu w skrzyni.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Taka odpowiedz dostalem od firmy ZF gdy mialem problemy z moim 3.0 tdi, co pozniej okazalo sie ze problem byl ze skrzynia.
Hello Mark,
Sounds like you have "Torque Converter surge / shudder" on your A8. This could be due to ageing of the Transmission fluid.
As a first action, you should take the car to an Audi dealer, so that the Transmission fluid can be flushed twice (i.e. 2 succesive oil changes to get as much of the original fluid changed as possible - as only 50% or so will actually be replenished on a single oil change. Engine should be started and all gear positions primed after the first change - before doing the second change). A dealer will also be able to check for software updates - there was an update for most A8 due to this issue.
Regards,
ZF Services UK
I druga wiadomosc:
Hello Mark,
The standard practice at the Audi dealers is to change the oil "twice" - to flush out a high percentage of the original oil. They would also replace the filter and oil pan gasket during the process etc. It would also be worth asking a dealer to make a Glycol (Coolant) test on the original oil before doing the flush - to ensure the transmission oil cooler is not leaking Glycol into the transmission oil circuit (if the cooler has leaked then the transmission, cooler and cooler pipes must be replaced).
After the first oil change, the dealer would start the car, prime all gear positions and run for a few minutes. After switching off the engine they would make the second oil change and set the final oil level etc. A total of around 10 litres of oil would be needed for this process.
You must only use the correct ZF Transmission oil for the flush process. Use of any other oil will result in damage of the transmission.
Regards,
Mam nadzieje ze pomoze i rozwieje niektores watpliwosci niektorym.
Hello Mark,
Sounds like you have "Torque Converter surge / shudder" on your A8. This could be due to ageing of the Transmission fluid.
As a first action, you should take the car to an Audi dealer, so that the Transmission fluid can be flushed twice (i.e. 2 succesive oil changes to get as much of the original fluid changed as possible - as only 50% or so will actually be replenished on a single oil change. Engine should be started and all gear positions primed after the first change - before doing the second change). A dealer will also be able to check for software updates - there was an update for most A8 due to this issue.
Regards,
ZF Services UK
I druga wiadomosc:
Hello Mark,
The standard practice at the Audi dealers is to change the oil "twice" - to flush out a high percentage of the original oil. They would also replace the filter and oil pan gasket during the process etc. It would also be worth asking a dealer to make a Glycol (Coolant) test on the original oil before doing the flush - to ensure the transmission oil cooler is not leaking Glycol into the transmission oil circuit (if the cooler has leaked then the transmission, cooler and cooler pipes must be replaced).
After the first oil change, the dealer would start the car, prime all gear positions and run for a few minutes. After switching off the engine they would make the second oil change and set the final oil level etc. A total of around 10 litres of oil would be needed for this process.
You must only use the correct ZF Transmission oil for the flush process. Use of any other oil will result in damage of the transmission.
Regards,
Mam nadzieje ze pomoze i rozwieje niektores watpliwosci niektorym.
Wstawilem po angielsku zeby nie bylo ze cos wymyslam. Chodzilo o orginal. Juz tlumacze
Mialem problemy z moja A8 i zapytalem sie ZF o przyczyny i czy to moze byc problem ze skrzynia.
Odpowiedzieli mi, ze wyglada na to ze mam problemy z konwerterem w skrzyni i moze myc to zwiazane ze starzeniem sie oleju/z wiekiem oleju w skrzyni.
Powinienem wziasc samochod do serwisu Audi i wymienic olej 2 razy. Wymienia sie 2 razy poniewaz podczas wymiany wymienia sie okolo 50 procent. Po pierwszej wymianie odpalic samochod zalaczyc wszystkie biegi i dokonac drugiej wymiany oleju w skrzyni. Audi mialo sprawdzic i wgrac nowy soft do skrzyni bo zostall wydany w zwiazku z tym problemem co mialem.
Potem im zadalem pare wiecej pytan na temat jak powinno sie wymieniac olej czy dynamicznie czy statycznie. Czy nie lepiej dynamicznie po z pierwszego ich maila wyniaka ze mowia o statycznej wymianie dlatego wymieniac 2 razy.
Odpowiedzieli mi ze praktyka w audi jest ze wymienia sie dwa razy, zostanie wymieniony rowniez filter i uszczelka. Powiedzieli, ze mozna(moze warto) poprosic przed wymiana oleju aby audi zrobilo test oleju w skrzyni na zawartosc Glycolu w oleju.Czy nie ma przecieku pomiedzy ukladem chlodzenia oleju skrzyni a skrzynia. Jezeli znajda go w oleju wtedy do wymiany chlodnica oleju, wszyskie przewody i skrzynia biegow.
Ogolnie do wymiany bedzie potrzebne okolo 10 litrow. I zeby uzywac tylko orginalnego wlasciwego oleju do skryzni. Uzycie innego spowoduje uskodzenie skrzyni.
Ogolnie moim samochodem nie dala sie powoli jezdzic. Caly sie trzasl jak sie wolno ruszalo. Wymienilem olej, filter, uszczelke pierwszy raz. Doszlismy z mechanikiem do wniosku ze zrobie okolo 1000 km zeby wszystko sie wyplukalo dokladnie, wymieszala i wtedy zrobimy druga wymiane. Ale tylko olej juz. Poszlo na wymiane 6 litrow.
Ale powiem tylko jedno. Jestem po pierwszej wymianie i problem praktycznie znikna. Jeszcze czasmi lekko drga ale teraz to jestem bardzo wyczulony na to.
Mialem problemy z moja A8 i zapytalem sie ZF o przyczyny i czy to moze byc problem ze skrzynia.
Odpowiedzieli mi, ze wyglada na to ze mam problemy z konwerterem w skrzyni i moze myc to zwiazane ze starzeniem sie oleju/z wiekiem oleju w skrzyni.
Powinienem wziasc samochod do serwisu Audi i wymienic olej 2 razy. Wymienia sie 2 razy poniewaz podczas wymiany wymienia sie okolo 50 procent. Po pierwszej wymianie odpalic samochod zalaczyc wszystkie biegi i dokonac drugiej wymiany oleju w skrzyni. Audi mialo sprawdzic i wgrac nowy soft do skrzyni bo zostall wydany w zwiazku z tym problemem co mialem.
Potem im zadalem pare wiecej pytan na temat jak powinno sie wymieniac olej czy dynamicznie czy statycznie. Czy nie lepiej dynamicznie po z pierwszego ich maila wyniaka ze mowia o statycznej wymianie dlatego wymieniac 2 razy.
Odpowiedzieli mi ze praktyka w audi jest ze wymienia sie dwa razy, zostanie wymieniony rowniez filter i uszczelka. Powiedzieli, ze mozna(moze warto) poprosic przed wymiana oleju aby audi zrobilo test oleju w skrzyni na zawartosc Glycolu w oleju.Czy nie ma przecieku pomiedzy ukladem chlodzenia oleju skrzyni a skrzynia. Jezeli znajda go w oleju wtedy do wymiany chlodnica oleju, wszyskie przewody i skrzynia biegow.
Ogolnie do wymiany bedzie potrzebne okolo 10 litrow. I zeby uzywac tylko orginalnego wlasciwego oleju do skryzni. Uzycie innego spowoduje uskodzenie skrzyni.
Ogolnie moim samochodem nie dala sie powoli jezdzic. Caly sie trzasl jak sie wolno ruszalo. Wymienilem olej, filter, uszczelke pierwszy raz. Doszlismy z mechanikiem do wniosku ze zrobie okolo 1000 km zeby wszystko sie wyplukalo dokladnie, wymieszala i wtedy zrobimy druga wymiane. Ale tylko olej juz. Poszlo na wymiane 6 litrow.
Ale powiem tylko jedno. Jestem po pierwszej wymianie i problem praktycznie znikna. Jeszcze czasmi lekko drga ale teraz to jestem bardzo wyczulony na to.