[S8 D2 00 ] Problem po obniżeniu
[S8 D2 00 ] Problem po obniżeniu
Witam wszystkich i na wstępie chciałbym zaznaczyć iż jest to mój pierwszy post na forum ( poza przywitaniem się ), więc jeśli będzie coś nie tak, to nie krzyczcie za bardzo ;-)
Co do mojego problemu, to tydzień temu zamontowałem w mojej furmance sprężyny obniżające Jamex czerwone ( wg. producenta dedykowane do S8 -20 mm obniżenia ), i niby wszystko jest ok, poza jednym: Auto teraz nierówno stoi
Po pomiarach wychodzi że tył lewa i prawa strona jest praktycznie idealnie równo, natomiast z przodu jest różnica pomiędzy stroną kierowcy, a pasażera ok. 1 cm :-(
Tzn. nawet bez taśmy mierniczej po stronie pasażera między grzbiet opony, a rant błotnika na równo wchodzą ledwo dwa paluchy, natomiast po stronie kierowcy już trzy palce i to bez problemu.
Wie ktoś może jaki jest powód takiego stanu rzeczy :?: Sprężyny taka kicha i się trafiły nierówne, czy co :?: Nie bardzo wiem czego się czepić, bo chyba nie ma co liczyć na to, że z czasem się wszystko wyrówna... :-/
Nadmienię że autko prowadzi się bez zarzutu, a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło, tylko drażni mnie ta różnica :evil:
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Łukasz.
Co do mojego problemu, to tydzień temu zamontowałem w mojej furmance sprężyny obniżające Jamex czerwone ( wg. producenta dedykowane do S8 -20 mm obniżenia ), i niby wszystko jest ok, poza jednym: Auto teraz nierówno stoi
Po pomiarach wychodzi że tył lewa i prawa strona jest praktycznie idealnie równo, natomiast z przodu jest różnica pomiędzy stroną kierowcy, a pasażera ok. 1 cm :-(
Tzn. nawet bez taśmy mierniczej po stronie pasażera między grzbiet opony, a rant błotnika na równo wchodzą ledwo dwa paluchy, natomiast po stronie kierowcy już trzy palce i to bez problemu.
Wie ktoś może jaki jest powód takiego stanu rzeczy :?: Sprężyny taka kicha i się trafiły nierówne, czy co :?: Nie bardzo wiem czego się czepić, bo chyba nie ma co liczyć na to, że z czasem się wszystko wyrówna... :-/
Nadmienię że autko prowadzi się bez zarzutu, a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło, tylko drażni mnie ta różnica :evil:
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Łukasz.
To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:)
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale chodziło Ci o to żeby tył był niżej niż przód ???Proxxy pisze:a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło
A to ciekawostka, praktycznie każdy tu na forum od dawien dawna walczy o to żeby było równo lub przód niżej niż tył, żeby nie było efektu siadniętego tyłu, a Tobie chodziło właśnie o odwrotny efekt !!! Ile ludzi tyle pomysłów. Szacun :!:
SERGIO pisze:Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale chodziło Ci o to żeby tył był niżej niż przód ???Proxxy pisze:a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło
A to ciekawostka, praktycznie każdy tu na forum od dawien dawna walczy o to żeby było równo lub przód niżej niż tył, żeby nie było efektu siadniętego tyłu, a Tobie chodziło właśnie o odwrotny efekt !!! Ile ludzi tyle pomysłów. Szacun :!:
Oczywiście na odwrót :lol:
Chodziło o to aby przód był niżej niż tył rzecz jasna :-) Ale zdziwienie rozumiem jak najbardziej, ponieważ jeszcze się nie spotkałem, aby ktoś chciał mieć tył niżej a przód w górze i dążył do tego poprzez celowe działanie :mrgreen: Także Mea Culpa :oops:
To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:)
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
No i jak kolego, znalazłeś przyczynę?Proxxy pisze:Po pomiarach wychodzi że tył lewa i prawa strona jest praktycznie idealnie równo, natomiast z przodu jest różnica pomiędzy stroną kierowcy, a pasażera ok. 1 cm :-(
Mam to samo, ale uznałem, że tak fabryka przewidziała... Tłumaczę sobie to tym ,że jak usiądzie kierowca to wszystko się wyrównuje :->
Fajnie jak by ktoś inny sprawdził u siebie dokładnie czy ma równo :roll:
Niestety kolego, rozmawiałem dość wnikliwie z kolegą mechanikiem który serwisuje mi autka i który przeprowadzał wymianę tych springów i powiedział że jakby taką operację przeprowadzał pierwszy raz, to mogłoby się zdarzyć że by mu sprężyna nie siadła, ale nie ma takiej opcji po tylu latach praktyki i zawsze przysłowiowe dziesięć razy wszystko dokładnie sprawdza zanim złoży coś do kupy ;-)
Szkoda że nie pamiętam jak było przed obniżeniem i czy na ori springach też była różnica, nie mniej Twoja hipoteza o tym że jest tak celowo, bo jak kierowca wsiada to się strony wyrównują mogłaby mieć sens, tylko że jest jedno ale.... Auto puste stoi nierówno, wsiada kierowca i jest git, ale co się dzieje w przypadku gdy dosiada się pasażer? :mrgreen:
No chyba że kierowca jest cięższy niż pasażer, to wtedy może i by było :d
A tak na poważnie, to jeżdżę już dwa miesiące i wszystko ułożyło się jak powinno, poza tą różnicą. Jak była tak i jest i na dzień dzisiejszy nie mam pomysłu co dalej z tym fantem :-/
Pozdrawiam.
Łukasz.
Szkoda że nie pamiętam jak było przed obniżeniem i czy na ori springach też była różnica, nie mniej Twoja hipoteza o tym że jest tak celowo, bo jak kierowca wsiada to się strony wyrównują mogłaby mieć sens, tylko że jest jedno ale.... Auto puste stoi nierówno, wsiada kierowca i jest git, ale co się dzieje w przypadku gdy dosiada się pasażer? :mrgreen:
No chyba że kierowca jest cięższy niż pasażer, to wtedy może i by było :d
A tak na poważnie, to jeżdżę już dwa miesiące i wszystko ułożyło się jak powinno, poza tą różnicą. Jak była tak i jest i na dzień dzisiejszy nie mam pomysłu co dalej z tym fantem :-/
Pozdrawiam.
Łukasz.
To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:)
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
pisałeś ze mierzyłes auto kolegi też na jamexach więc załozyłem że problem u CiebieMucholejkolator pisze:No niezły, tylko że ja nie mam Jamexsów :-Dmaciu pisze:no to niezły bubel
maciu zmierz u siebie i porównaj lewą i prawa stronę, zobaczymy jak jest u Ciebie :->
to też jamexy
zmierzę i dam znać
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Proxxy ma na Jamexach, dlatego napisałem "też" ;-)maciu pisze:Mucholejkolator napisał/a:
maciu napisał/a:
no to niezły bubel
No niezły, tylko że ja nie mam Jamexsów :-D
maciu zmierz u siebie i porównaj lewą i prawa stronę, zobaczymy jak jest u Ciebie :->
pisałeś ze mierzyłes auto kolegi też na jamexach więc załozyłem że problem u Ciebie
to też jamexy
Czekamy na pomiary