części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 00 ] Problem po obniżeniu

Proxxy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2011, 20:46
Lokalizacja: Rzeszów/Podkarpackie

[S8 D2 00 ] Problem po obniżeniu

Post autor: Proxxy » 07 lip 2011, 01:36

Witam wszystkich i na wstępie chciałbym zaznaczyć iż jest to mój pierwszy post na forum ( poza przywitaniem się ), więc jeśli będzie coś nie tak, to nie krzyczcie za bardzo ;-)
Co do mojego problemu, to tydzień temu zamontowałem w mojej furmance sprężyny obniżające Jamex czerwone ( wg. producenta dedykowane do S8 -20 mm obniżenia ), i niby wszystko jest ok, poza jednym: Auto teraz nierówno stoi :cry:
Po pomiarach wychodzi że tył lewa i prawa strona jest praktycznie idealnie równo, natomiast z przodu jest różnica pomiędzy stroną kierowcy, a pasażera ok. 1 cm :-(
Tzn. nawet bez taśmy mierniczej po stronie pasażera między grzbiet opony, a rant błotnika na równo wchodzą ledwo dwa paluchy, natomiast po stronie kierowcy już trzy palce i to bez problemu.
Wie ktoś może jaki jest powód takiego stanu rzeczy :?: Sprężyny taka kicha i się trafiły nierówne, czy co :?: Nie bardzo wiem czego się czepić, bo chyba nie ma co liczyć na to, że z czasem się wszystko wyrówna... :-/
Nadmienię że autko prowadzi się bez zarzutu, a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło, tylko drażni mnie ta różnica :evil:
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Łukasz.
To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 07 lip 2011, 06:33

Zobacz może czy sprężyna dobrze siadła na swoim miejscu , nie pamiętam czy widać jak podniesie się autko do góry . Spróbuj przekręcić sprężynę może wskoczy na swoje miejsce .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Proxxy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2011, 20:46
Lokalizacja: Rzeszów/Podkarpackie

Post autor: Proxxy » 07 lip 2011, 10:16

No o tym nie pomyślałem :-/
Faktycznie, jeżeli nie siadła jak trzeba, to może być taki efekt.
Dziękuje kolego za pierwszą sugestie i jeżeli komuś coś jeszcze przyjdzie do głowy, to bardzo proszę pisać 8-)
To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:)

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 07 lip 2011, 13:34

pioter pisze:Zobacz może czy sprężyna dobrze siadła na swoim miejscu , nie pamiętam czy widać jak podniesie się autko do góry . Spróbuj przekręcić sprężynę może wskoczy na swoje miejsce .
Racja. Miałem tak samo w poprzedniej pokręciłem i weszła na miejsce :)
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Proxxy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2011, 20:46
Lokalizacja: Rzeszów/Podkarpackie

Post autor: Proxxy » 08 lip 2011, 02:00

Ok, dzięki za punkt zaczepienia, sprawdzę to jak najszybciej i napisze czy pomogło ;-)
To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:)

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 08 lip 2011, 10:17

Proxxy pisze:a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale chodziło Ci o to żeby tył był niżej niż przód ???
A to ciekawostka, praktycznie każdy tu na forum od dawien dawna walczy o to żeby było równo lub przód niżej niż tył, żeby nie było efektu siadniętego tyłu, a Tobie chodziło właśnie o odwrotny efekt !!! :D Ile ludzi tyle pomysłów. Szacun :!:

Proxxy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2011, 20:46
Lokalizacja: Rzeszów/Podkarpackie

Post autor: Proxxy » 08 lip 2011, 20:12

SERGIO pisze:
Proxxy pisze:a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale chodziło Ci o to żeby tył był niżej niż przód ???
A to ciekawostka, praktycznie każdy tu na forum od dawien dawna walczy o to żeby było równo lub przód niżej niż tył, żeby nie było efektu siadniętego tyłu, a Tobie chodziło właśnie o odwrotny efekt !!! :D Ile ludzi tyle pomysłów. Szacun :!:

Oczywiście na odwrót :lol:
Chodziło o to aby przód był niżej niż tył rzecz jasna :-) Ale zdziwienie rozumiem jak najbardziej, ponieważ jeszcze się nie spotkałem, aby ktoś chciał mieć tył niżej a przód w górze i dążył do tego poprzez celowe działanie :mrgreen: Także Mea Culpa :oops:
To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 18 sie 2011, 22:19

Proxxy pisze:Po pomiarach wychodzi że tył lewa i prawa strona jest praktycznie idealnie równo, natomiast z przodu jest różnica pomiędzy stroną kierowcy, a pasażera ok. 1 cm :-(
No i jak kolego, znalazłeś przyczynę?
Mam to samo, ale uznałem, że tak fabryka przewidziała... Tłumaczę sobie to tym ,że jak usiądzie kierowca to wszystko się wyrównuje :->

Fajnie jak by ktoś inny sprawdził u siebie dokładnie czy ma równo :roll:

Proxxy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 02 lip 2011, 20:46
Lokalizacja: Rzeszów/Podkarpackie

Post autor: Proxxy » 19 sie 2011, 21:25

Niestety kolego, rozmawiałem dość wnikliwie z kolegą mechanikiem który serwisuje mi autka i który przeprowadzał wymianę tych springów i powiedział że jakby taką operację przeprowadzał pierwszy raz, to mogłoby się zdarzyć że by mu sprężyna nie siadła, ale nie ma takiej opcji po tylu latach praktyki i zawsze przysłowiowe dziesięć razy wszystko dokładnie sprawdza zanim złoży coś do kupy ;-)
Szkoda że nie pamiętam jak było przed obniżeniem i czy na ori springach też była różnica, nie mniej Twoja hipoteza o tym że jest tak celowo, bo jak kierowca wsiada to się strony wyrównują mogłaby mieć sens, tylko że jest jedno ale.... Auto puste stoi nierówno, wsiada kierowca i jest git, ale co się dzieje w przypadku gdy dosiada się pasażer? :mrgreen:
No chyba że kierowca jest cięższy niż pasażer, to wtedy może i by było :d

A tak na poważnie, to jeżdżę już dwa miesiące i wszystko ułożyło się jak powinno, poza tą różnicą. Jak była tak i jest i na dzień dzisiejszy nie mam pomysłu co dalej z tym fantem :-/

Pozdrawiam.
Łukasz.
To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 24 sie 2011, 00:52

Wczoraj zmierzyłem te wartości w innej a8 kolegi z klubu. Auto też na Jamexach na wszystkich czterech kołach. To samo co u Ciebie Proxxy i mnie :roll:
Wychodzi na to, że to norma i chyba mało osób jest tego świadomych :->

Pozdrawiam

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 24 sie 2011, 08:12

no to niezły bubel
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 24 sie 2011, 12:50

maciu pisze:no to niezły bubel
No niezły, tylko że ja nie mam Jamexsów :-D
maciu zmierz u siebie i porównaj lewą i prawa stronę, zobaczymy jak jest u Ciebie :->

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 24 sie 2011, 13:18

Mucholejkolator pisze:
maciu pisze:no to niezły bubel
No niezły, tylko że ja nie mam Jamexsów :-D
maciu zmierz u siebie i porównaj lewą i prawa stronę, zobaczymy jak jest u Ciebie :->
pisałeś ze mierzyłes auto kolegi też na jamexach więc załozyłem że problem u Ciebie
to też jamexy

zmierzę i dam znać :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 24 sie 2011, 19:15

maciu pisze:Mucholejkolator napisał/a:
maciu napisał/a:
no to niezły bubel


No niezły, tylko że ja nie mam Jamexsów :-D
maciu zmierz u siebie i porównaj lewą i prawa stronę, zobaczymy jak jest u Ciebie :->


pisałeś ze mierzyłes auto kolegi też na jamexach więc załozyłem że problem u Ciebie
to też jamexy
Proxxy ma na Jamexach, dlatego napisałem "też" ;-)

Czekamy na pomiary

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 sie 2011, 19:06

dopiero dzisiaj się udało pod marketem na asfalcie - pod domem i w pracy mam nierówne parkingi

do błotnika 71cm od gruntu po obu stronach różnica +/- 2-3mm

sprężyny mam z S8
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl