[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Właśnie dzwoniłem do MidParts i szef serwisu powiedział mi, że wymienia się co 70 tys km. Jutro ma mieć do niej olej i poda ewentualny termin. Cena za usługę 1350+vat!!! Wymiana statyczna czas ok 1,5 h.
Mam przebieg 124 500 km i nikt nigdy oleju w skrzyni nie wymieniał.
Oczywiście zadzwoniłem też do Auto Viva. Powiedziano mi, że producent nigdzie, przy A8 skrzynie TIP, nie zaleca i nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Jedynie przy skrzyniach typu MultiTronik jest okresowa wymiana.
Jeżeli ze skrzynią się nic nie dzieje nie należy w niej nic zmieniać.
Ale o co kaman?
Mam przebieg 124 500 km i nikt nigdy oleju w skrzyni nie wymieniał.
Oczywiście zadzwoniłem też do Auto Viva. Powiedziano mi, że producent nigdzie, przy A8 skrzynie TIP, nie zaleca i nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Jedynie przy skrzyniach typu MultiTronik jest okresowa wymiana.
Jeżeli ze skrzynią się nic nie dzieje nie należy w niej nic zmieniać.
Ale o co kaman?
Daj znać kiedy tam będziesz (dzwoń wcześniej)... do Mid-Parts'a mam z domu 15 min drogi włącznie z wyjechaniem z garażu i raczej bez względu na tłok na ulicach... będzie może okazja się spotkać i pogadać ;-)Serrgiusz pisze:Właśnie dzwoniłem do MidParts i szef serwisu powiedział mi, że wymienia się co 70 tys km. Jutro ma mieć do niej olej i poda ewentualny termin.
To normalne... dla producenta (AUDI) skrzynia biegów jako całość to jeden element i część zamienna... kiedy się coś popsuje to w ASO jej nie rozbierają tylko sugerują wymianę na nową.Serrgiusz pisze:Oczywiście zadzwoniłem też do Auto Viva. Powiedziano mi, że producent nigdzie, przy A8 skrzynie TIP, nie zaleca i nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Jedynie przy skrzyniach typu MultiTronik jest okresowa wymiana.
Jeżeli ze skrzynią się nic nie dzieje nie należy w niej nic zmieniać.
Ale o co kaman?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Dokładnie tak, wprawdzie nie wiem czy inny niż w ASO (mogą mieć ten sam olej tylko inaczej pakowany specjalnie dla nich) ale Mirek wrzuca oryginalne ZF'a.Serrgiusz pisze:w MidParts zalewa rekomendowany przez ZF inny niż aso
U mnie filtr i olej były takie:
:arrow: olej (jak się naczytałem to jest właśnie właściwy olej do mojej skrzyni)
:arrow: filtr
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
do mnie wchodzi G055162 A2 zwany też BURMAH SAF-AG4
innego nie wleje
ID skrzyni biegów : GUN (1068 032 106)
od roku prod. : 02/2004
do roku prod. : 07/2005
Kod silnika : nur BHT!
Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Typ skrzyni biegów: 6 HP 26 A 61, 1068 030 036
ZF automatic transmissions only have to be filled with ZF LifeGuardFluid ATF's!
Important: Please attend strictly the list of lubricants ZF TE-ML 11 (http://www.zf.com -> R&D -> Technical information)!
Apply only transmission oil BURMAH SAF-AG4 (AUDI-/VW No. N 052145000, Porsche No. 999.917.545.00) for differential and transfer gearbox
innego nie wleje
ID skrzyni biegów : GUN (1068 032 106)
od roku prod. : 02/2004
do roku prod. : 07/2005
Kod silnika : nur BHT!
Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Typ skrzyni biegów: 6 HP 26 A 61, 1068 030 036
ZF automatic transmissions only have to be filled with ZF LifeGuardFluid ATF's!
Important: Please attend strictly the list of lubricants ZF TE-ML 11 (http://www.zf.com -> R&D -> Technical information)!
Apply only transmission oil BURMAH SAF-AG4 (AUDI-/VW No. N 052145000, Porsche No. 999.917.545.00) for differential and transfer gearbox
i czekać cierpliwie aż się będzie coś działo ;-)Serrgiusz pisze:Jeżeli ze skrzynią się nic nie dzieje nie należy w niej nic zmieniać.
i ASO ma za co pawilony szklane budowaćFOSS pisze:.. kiedy się coś popsuje to w ASO jej nie rozbierają tylko sugerują wymianę na nową.
..................więc nie wymieniać bo serwis AUDI musi z czegoś żyć :mrgreen:
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Odświeżę trochę tu ;-)
Kupiłem sobie nową (inną) skrzynię biegów 4hp24A. W poniedziałek będę miał robioną przekładkę. Mam na nią 30 dni gwarancji rozruchowej. W tym czasie nie chcę w niej wymieniać oleju, będzie potrzebna tylko delewka. Wleję pewnie mineralnego Dexrona III Mobila albo Agipa. Sprzedawca zapewnia, że urządzenie chodzi idealnie. Nie wiem ile skrzynia ma przebiegu, bo nawet nie pytałem może mieć 150kkm a może mieć równie dobrze 400kkm i więcej. Nie pytałem, bo to bez sensu i tak bym otrzymał pewnie odpowiedz, taką jaka bym wolał usłyszeć - czyli nie za dużo :->
Zakładam, że olej nie był nigdy zmieniany (kolor) bo auto przyjechało z niemcowni a tam jak wiadomo oleju się nie zmienia. Paradoksalnie z tego co się czyta skrzynie te bez wymiany oleju robią właśnie największe przebiegi. Każda (pierwsza) wymiana oleju w tych skrzyniach robiona jest przeważnie przy przebiegach ponad 200kkm. I tu jest chyba pies pogrzebany. Po wymianie w stosunkowo krótkim czasie (od 1kkm do 20kkm) następuje wyjęcie skrzyni z auta i albo trzeba ją uszczelnić na nowo albo całkiem wyremontować :-?
Winne oczywiście jest za to Audi które nie zalecało wcześniejszych wymian oleju w tym samochodzie i prowadzi do wytworzenie szlamu. Oczywisty jest fakt, że gdyby zalecało wymianę np. co 60, 80 czy nawet 120kkm to nasze skrzynie robiły by największe przebiegi, bo nie dochodziło by do przepracowywania oleju.
Jednakże kupując i eksploatując nasze przeważnie stare z drugiej ręki ósemy (szczególnie D2) jesteśmy postawieni często w sytuacji jak ja np. teraz ja czyli
- kupiłem auto czy wymieniam skrzynię która jest już leciwa, nie wiem czy olej był w niej zmieniany (po kolorze i zapachu odp. na 80% brzmi NIE ;-) ) skrzynia chodzi malinowo. No to żeby dalej tak chodziła to trza oliwę mienić Jednak:
- śledząc neta, dochodzimy do wniosku, że przeważnie wymiana oleju Tipie z dużym przebiegiem przyspiesza objawy już nie najświeższych podzespołów co szybko prowadzi do konieczności remontu skrzyni.
- wypowiedzi fachowców od ASB że tak dużym przebiegiem wymiana na własne ryzyko, albo że skrzynia sama da oznaki, że już trzeba olej zmienić. I tu tłumaczenie, ze wtedy to jest już za późno jest prawdą ale nie do końca wg. mnie.
Z tego co czytam to faktycznie 4HP chodzą najlepiej i najdłużej bez wymiany oleju :!: , choć są wyjątki. U mnie też dynamiczna wymiana oleju po kupnie auta najprawdopodobniej doprowadziła do rozszczelnienia TIPa. Potem remont, wlanie syntetyka jak w oryginale i jakość pracy skrzyni gorsza niż przed remontem :-/ Dramat
Co do ogólnopojętych wymian oleju jestem zwolennikiem "im częściej i lepszy jakościowo olej tym lepiej" jednak po doświadczeniach ze skrzynią którą mam jeszcze w aucie sytuacja trochę się komplikuje :-? A to wszystko właśnie w związku z tym że skrzynia doznaje jakoby "szoku" po pierwszej wymianie oleju przy wielkich przebiegach.
Reasumując wychodzi na to że remont czekający każdą skrzynię a w przypadku naszych tipów (które większość swojego cyklu pracy chodzą na jednym oleju ) wystąpi wcześniej po wymianie oleju bo i tak jest za późno. Więc faktycznie może lepiej jeździć puki skrzynia chodzi i dopiero jak sama da znaki, że ma dosyć to robić remont :roll: ) No bo faktycznie taka jest kalkulacja tego :-P
To, że olej wypadało by zmienić z racjonalnego względu nie ulega wątpliwości, jednak pytanie brzmi, jeśli już to mamy zamiar zrobić co tam wlać, żeby nie padła :?:
Do 4hp zalecany jest Dexron trzeci. Można kupić takowy w wersji mineralnej, czerwonej i żółtej, syntetycznej oryginalnej typu FEBI. Co wybrać? Myślę, że minerał do starej skrzyni będzie lepszy właśnie na mniejsze właściwości płuczące. Jest jeszcze coś takiego jak Valvoline Maxlife ATF dexron III do skrzyń o przebiegu pow. 100 tyś. Marketingowo brzmi nie źle bo rzekomo ma zapobiegać m.in wyciekom...ale ma też właściwości płuczące więc chyba odpada. http://caroil.com.pl/index.php?op=showcommodity&item=47
http://www.valvolinepolska.pl/photos/34 ... angled.jpg
Jak najlepiej wymienić olej? Z tego co się naczytałem to najbezpieczniej jednak wymienić 2 lub nawet 3 razy pod rząd statycznie, z niewielkim przebiegiem między wymianami.
No i nie wiem. Rozsądek mówi mi żebym olej zmienił właśnie w ten sposób (jestem skłonny na AGIP Dexron III) a intuicja mówi, żeby pozostawić ten olej który jest i na razie tak hulać :roll: :-D
Reasumując generalnie aby powyższy problem rozwiązać najszybciej należy przesiąść się na motorower, najlepiej ze skrzynią dwustopniową typu Ogar 205 i zapomnieć o czymś takim jak skrzynia 4hp w audi A8 .Tylko, że wtedy przypomnimy o sobie zmieniacz biegów silnika Predom Dezamet 027 :roll: :-P
Pozdro :mrgreen:
Kupiłem sobie nową (inną) skrzynię biegów 4hp24A. W poniedziałek będę miał robioną przekładkę. Mam na nią 30 dni gwarancji rozruchowej. W tym czasie nie chcę w niej wymieniać oleju, będzie potrzebna tylko delewka. Wleję pewnie mineralnego Dexrona III Mobila albo Agipa. Sprzedawca zapewnia, że urządzenie chodzi idealnie. Nie wiem ile skrzynia ma przebiegu, bo nawet nie pytałem może mieć 150kkm a może mieć równie dobrze 400kkm i więcej. Nie pytałem, bo to bez sensu i tak bym otrzymał pewnie odpowiedz, taką jaka bym wolał usłyszeć - czyli nie za dużo :->
Zakładam, że olej nie był nigdy zmieniany (kolor) bo auto przyjechało z niemcowni a tam jak wiadomo oleju się nie zmienia. Paradoksalnie z tego co się czyta skrzynie te bez wymiany oleju robią właśnie największe przebiegi. Każda (pierwsza) wymiana oleju w tych skrzyniach robiona jest przeważnie przy przebiegach ponad 200kkm. I tu jest chyba pies pogrzebany. Po wymianie w stosunkowo krótkim czasie (od 1kkm do 20kkm) następuje wyjęcie skrzyni z auta i albo trzeba ją uszczelnić na nowo albo całkiem wyremontować :-?
Winne oczywiście jest za to Audi które nie zalecało wcześniejszych wymian oleju w tym samochodzie i prowadzi do wytworzenie szlamu. Oczywisty jest fakt, że gdyby zalecało wymianę np. co 60, 80 czy nawet 120kkm to nasze skrzynie robiły by największe przebiegi, bo nie dochodziło by do przepracowywania oleju.
Jednakże kupując i eksploatując nasze przeważnie stare z drugiej ręki ósemy (szczególnie D2) jesteśmy postawieni często w sytuacji jak ja np. teraz ja czyli
- kupiłem auto czy wymieniam skrzynię która jest już leciwa, nie wiem czy olej był w niej zmieniany (po kolorze i zapachu odp. na 80% brzmi NIE ;-) ) skrzynia chodzi malinowo. No to żeby dalej tak chodziła to trza oliwę mienić Jednak:
- śledząc neta, dochodzimy do wniosku, że przeważnie wymiana oleju Tipie z dużym przebiegiem przyspiesza objawy już nie najświeższych podzespołów co szybko prowadzi do konieczności remontu skrzyni.
- wypowiedzi fachowców od ASB że tak dużym przebiegiem wymiana na własne ryzyko, albo że skrzynia sama da oznaki, że już trzeba olej zmienić. I tu tłumaczenie, ze wtedy to jest już za późno jest prawdą ale nie do końca wg. mnie.
Z tego co czytam to faktycznie 4HP chodzą najlepiej i najdłużej bez wymiany oleju :!: , choć są wyjątki. U mnie też dynamiczna wymiana oleju po kupnie auta najprawdopodobniej doprowadziła do rozszczelnienia TIPa. Potem remont, wlanie syntetyka jak w oryginale i jakość pracy skrzyni gorsza niż przed remontem :-/ Dramat
Co do ogólnopojętych wymian oleju jestem zwolennikiem "im częściej i lepszy jakościowo olej tym lepiej" jednak po doświadczeniach ze skrzynią którą mam jeszcze w aucie sytuacja trochę się komplikuje :-? A to wszystko właśnie w związku z tym że skrzynia doznaje jakoby "szoku" po pierwszej wymianie oleju przy wielkich przebiegach.
Reasumując wychodzi na to że remont czekający każdą skrzynię a w przypadku naszych tipów (które większość swojego cyklu pracy chodzą na jednym oleju ) wystąpi wcześniej po wymianie oleju bo i tak jest za późno. Więc faktycznie może lepiej jeździć puki skrzynia chodzi i dopiero jak sama da znaki, że ma dosyć to robić remont :roll: ) No bo faktycznie taka jest kalkulacja tego :-P
To, że olej wypadało by zmienić z racjonalnego względu nie ulega wątpliwości, jednak pytanie brzmi, jeśli już to mamy zamiar zrobić co tam wlać, żeby nie padła :?:
Do 4hp zalecany jest Dexron trzeci. Można kupić takowy w wersji mineralnej, czerwonej i żółtej, syntetycznej oryginalnej typu FEBI. Co wybrać? Myślę, że minerał do starej skrzyni będzie lepszy właśnie na mniejsze właściwości płuczące. Jest jeszcze coś takiego jak Valvoline Maxlife ATF dexron III do skrzyń o przebiegu pow. 100 tyś. Marketingowo brzmi nie źle bo rzekomo ma zapobiegać m.in wyciekom...ale ma też właściwości płuczące więc chyba odpada. http://caroil.com.pl/index.php?op=showcommodity&item=47
http://www.valvolinepolska.pl/photos/34 ... angled.jpg
Jak najlepiej wymienić olej? Z tego co się naczytałem to najbezpieczniej jednak wymienić 2 lub nawet 3 razy pod rząd statycznie, z niewielkim przebiegiem między wymianami.
No i nie wiem. Rozsądek mówi mi żebym olej zmienił właśnie w ten sposób (jestem skłonny na AGIP Dexron III) a intuicja mówi, żeby pozostawić ten olej który jest i na razie tak hulać :roll: :-D
Reasumując generalnie aby powyższy problem rozwiązać najszybciej należy przesiąść się na motorower, najlepiej ze skrzynią dwustopniową typu Ogar 205 i zapomnieć o czymś takim jak skrzynia 4hp w audi A8 .Tylko, że wtedy przypomnimy o sobie zmieniacz biegów silnika Predom Dezamet 027 :roll: :-P
Pozdro :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 sty 2012, 01:12 przez Mucholejkolator, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Te simmeringi to fakt, chodzi mi to po głowie, bo wiem, że te skrzynie już po tylu latach lubią popuścić. Więc najrozsądniej byłoby zmienić. Chyba bez wyprucia bebechów sie nie obędzie? Stracę gwarancję... Ile jest simmeringów- flansza na wał, półosie x2 i ten wałek zewnętrzny nieszczęsny? Jeszcze coś?
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC