części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 08 wrz 2011, 15:54

Właśnie dzwoniłem do MidParts i szef serwisu powiedział mi, że wymienia się co 70 tys km. Jutro ma mieć do niej olej i poda ewentualny termin. Cena za usługę 1350+vat!!! Wymiana statyczna czas ok 1,5 h.

Mam przebieg 124 500 km i nikt nigdy oleju w skrzyni nie wymieniał.

Oczywiście zadzwoniłem też do Auto Viva. Powiedziano mi, że producent nigdzie, przy A8 skrzynie TIP, nie zaleca i nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Jedynie przy skrzyniach typu MultiTronik jest okresowa wymiana.
Jeżeli ze skrzynią się nic nie dzieje nie należy w niej nic zmieniać.

Ale o co kaman?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 08 wrz 2011, 19:19

Serrgiusz pisze:Właśnie dzwoniłem do MidParts i szef serwisu powiedział mi, że wymienia się co 70 tys km. Jutro ma mieć do niej olej i poda ewentualny termin.
Daj znać kiedy tam będziesz (dzwoń wcześniej)... do Mid-Parts'a mam z domu 15 min drogi włącznie z wyjechaniem z garażu i raczej bez względu na tłok na ulicach... będzie może okazja się spotkać i pogadać ;-)
Serrgiusz pisze:Oczywiście zadzwoniłem też do Auto Viva. Powiedziano mi, że producent nigdzie, przy A8 skrzynie TIP, nie zaleca i nie przewiduje wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. Jedynie przy skrzyniach typu MultiTronik jest okresowa wymiana.
Jeżeli ze skrzynią się nic nie dzieje nie należy w niej nic zmieniać.

Ale o co kaman?
To normalne... dla producenta (AUDI) skrzynia biegów jako całość to jeden element i część zamienna... kiedy się coś popsuje to w ASO jej nie rozbierają tylko sugerują wymianę na nową.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 wrz 2011, 08:26

ok Damian, będziemy w kontakcie

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 09 wrz 2011, 10:57

pamiętaj ze do W12 jest inny olej niż do 4.2 MPI z tego co pamiętam kolor to niebieski musi być

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 09 wrz 2011, 19:03

wiem, wiem 180 zł/l!!!

w MidParts zalewa rekomendowany przez ZF inny niż aso

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 wrz 2011, 08:18

Serrgiusz pisze:w MidParts zalewa rekomendowany przez ZF inny niż aso
Dokładnie tak, wprawdzie nie wiem czy inny niż w ASO (mogą mieć ten sam olej tylko inaczej pakowany specjalnie dla nich) ale Mirek wrzuca oryginalne ZF'a.

U mnie filtr i olej były takie:

:arrow: olej (jak się naczytałem to jest właśnie właściwy olej do mojej skrzyni)
Obrazek

:arrow: filtr
Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 10 wrz 2011, 09:24

do mnie wchodzi G055162 A2 zwany też BURMAH SAF-AG4

innego nie wleje

ID skrzyni biegów : GUN (1068 032 106)
od roku prod. : 02/2004
do roku prod. : 07/2005
Kod silnika : nur BHT!

Przekładnia automatyczna 6-biegowa
Typ skrzyni biegów: 6 HP 26 A 61, 1068 030 036

ZF automatic transmissions only have to be filled with ZF LifeGuardFluid ATF's!
Important: Please attend strictly the list of lubricants ZF TE-ML 11 (http://www.zf.com -> R&D -> Technical information)!
Apply only transmission oil BURMAH SAF-AG4 (AUDI-/VW No. N 052145000, Porsche No. 999.917.545.00) for differential and transfer gearbox

JIMM

Post autor: JIMM » 10 wrz 2011, 10:34

Serrgiusz pisze:Jeżeli ze skrzynią się nic nie dzieje nie należy w niej nic zmieniać.
i czekać cierpliwie aż się będzie coś działo ;-)
FOSS pisze:.. kiedy się coś popsuje to w ASO jej nie rozbierają tylko sugerują wymianę na nową.
i ASO ma za co pawilony szklane budować :D
..................więc nie wymieniać bo serwis AUDI musi z czegoś żyć :mrgreen:

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 11 wrz 2011, 09:45

szukam tego oleju, oznaczenie w ZF:

S671 090 163 Burmah Oil SAF AG4 (10 litrowy kanister)
S671 090 162 Burmah Oil SAF AG4 (208 litrów bębna)

koryguję, pomyliłem się w nazwach, chodzi o ZF LifeGuardFluid 6+, olej wyżej to chyba do dyferencjału

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 13 sty 2012, 23:02

Odświeżę trochę tu ;-)

Kupiłem sobie nową (inną) skrzynię biegów 4hp24A. W poniedziałek będę miał robioną przekładkę. Mam na nią 30 dni gwarancji rozruchowej. W tym czasie nie chcę w niej wymieniać oleju, będzie potrzebna tylko delewka. Wleję pewnie mineralnego Dexrona III Mobila albo Agipa. Sprzedawca zapewnia, że urządzenie chodzi idealnie. Nie wiem ile skrzynia ma przebiegu, bo nawet nie pytałem może mieć 150kkm a może mieć równie dobrze 400kkm i więcej. Nie pytałem, bo to bez sensu i tak bym otrzymał pewnie odpowiedz, taką jaka bym wolał usłyszeć - czyli nie za dużo :->

Zakładam, że olej nie był nigdy zmieniany (kolor) bo auto przyjechało z niemcowni a tam jak wiadomo oleju się nie zmienia. Paradoksalnie z tego co się czyta skrzynie te bez wymiany oleju robią właśnie największe przebiegi. Każda (pierwsza) wymiana oleju w tych skrzyniach robiona jest przeważnie przy przebiegach ponad 200kkm. I tu jest chyba pies pogrzebany. Po wymianie w stosunkowo krótkim czasie (od 1kkm do 20kkm) następuje wyjęcie skrzyni z auta i albo trzeba ją uszczelnić na nowo albo całkiem wyremontować :-?
Winne oczywiście jest za to Audi które nie zalecało wcześniejszych wymian oleju w tym samochodzie i prowadzi do wytworzenie szlamu. Oczywisty jest fakt, że gdyby zalecało wymianę np. co 60, 80 czy nawet 120kkm to nasze skrzynie robiły by największe przebiegi, bo nie dochodziło by do przepracowywania oleju.

Jednakże kupując i eksploatując nasze przeważnie stare z drugiej ręki ósemy (szczególnie D2) jesteśmy postawieni często w sytuacji jak ja np. teraz ja czyli

- kupiłem auto czy wymieniam skrzynię która jest już leciwa, nie wiem czy olej był w niej zmieniany (po kolorze i zapachu odp. na 80% brzmi NIE ;-) ) skrzynia chodzi malinowo. No to żeby dalej tak chodziła to trza oliwę mienić :peace: Jednak:

- śledząc neta, dochodzimy do wniosku, że przeważnie wymiana oleju Tipie z dużym przebiegiem przyspiesza objawy już nie najświeższych podzespołów co szybko prowadzi do konieczności remontu skrzyni.
- wypowiedzi fachowców od ASB że tak dużym przebiegiem wymiana na własne ryzyko, albo że skrzynia sama da oznaki, że już trzeba olej zmienić. I tu tłumaczenie, ze wtedy to jest już za późno jest prawdą ale nie do końca wg. mnie.

Z tego co czytam to faktycznie 4HP chodzą najlepiej i najdłużej bez wymiany oleju :!: , choć są wyjątki. U mnie też dynamiczna wymiana oleju po kupnie auta najprawdopodobniej doprowadziła do rozszczelnienia TIPa. Potem remont, wlanie syntetyka jak w oryginale i jakość pracy skrzyni gorsza niż przed remontem :-/ Dramat

Co do ogólnopojętych wymian oleju jestem zwolennikiem "im częściej i lepszy jakościowo olej tym lepiej" jednak po doświadczeniach ze skrzynią którą mam jeszcze w aucie sytuacja trochę się komplikuje :-? A to wszystko właśnie w związku z tym że skrzynia doznaje jakoby "szoku" po pierwszej wymianie oleju przy wielkich przebiegach.

Reasumując wychodzi na to że remont czekający każdą skrzynię a w przypadku naszych tipów (które większość swojego cyklu pracy chodzą na jednym oleju :/ ) wystąpi wcześniej po wymianie oleju bo i tak jest za późno. Więc faktycznie może lepiej jeździć puki skrzynia chodzi i dopiero jak sama da znaki, że ma dosyć to robić remont :roll: ) No bo faktycznie taka jest kalkulacja tego :-P


To, że olej wypadało by zmienić z racjonalnego względu nie ulega wątpliwości, jednak pytanie brzmi, jeśli już to mamy zamiar zrobić co tam wlać, żeby nie padła :?:

Do 4hp zalecany jest Dexron trzeci. Można kupić takowy w wersji mineralnej, czerwonej i żółtej, syntetycznej oryginalnej typu FEBI. Co wybrać? Myślę, że minerał do starej skrzyni będzie lepszy właśnie na mniejsze właściwości płuczące. Jest jeszcze coś takiego jak Valvoline Maxlife ATF dexron III do skrzyń o przebiegu pow. 100 tyś. Marketingowo brzmi nie źle bo rzekomo ma zapobiegać m.in wyciekom...ale ma też właściwości płuczące więc chyba odpada. http://caroil.com.pl/index.php?op=showcommodity&item=47
http://www.valvolinepolska.pl/photos/34 ... angled.jpg

Jak najlepiej wymienić olej? Z tego co się naczytałem to najbezpieczniej jednak wymienić 2 lub nawet 3 razy pod rząd statycznie, z niewielkim przebiegiem między wymianami.

No i nie wiem. Rozsądek mówi mi żebym olej zmienił właśnie w ten sposób (jestem skłonny na AGIP Dexron III) a intuicja mówi, żeby pozostawić ten olej który jest i na razie tak hulać :roll: :-D

Reasumując generalnie aby powyższy problem rozwiązać najszybciej należy przesiąść się na motorower, najlepiej ze skrzynią dwustopniową typu Ogar 205 i zapomnieć o czymś takim jak skrzynia 4hp w audi A8 .Tylko, że wtedy przypomnimy o sobie zmieniacz biegów silnika Predom Dezamet 027 :roll: :-P

Pozdro :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 sty 2012, 01:12 przez Mucholejkolator, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 sty 2012, 23:48

ale encyklopedia :)

bedziesz mial skrzynie na wierzchu, wymien wszystkie simmeringi zalej olejem i olej ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 14 sty 2012, 00:46

Te simmeringi to fakt, chodzi mi to po głowie, bo wiem, że te skrzynie już po tylu latach lubią popuścić. Więc najrozsądniej byłoby zmienić. Chyba bez wyprucia bebechów sie nie obędzie? Stracę gwarancję... Ile jest simmeringów- flansza na wał, półosie x2 i ten wałek zewnętrzny nieszczęsny? Jeszcze coś?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 14 sty 2012, 00:50

wał pólosie i tylny to pikuś

nieszczęsny wałek to jest to co warto zrobić ale skoro jest gwarancja
(tak naprawde to nic nie znaczy) to może to już zrobiono
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 14 sty 2012, 01:06

"Dzie tam", gwarancja rozruchowa na 30 dni od gościa który ma firme handlujacą częściami. Teraz nie cieknie i chodzi pięknie, co nie znaczy że 5 czy 31 dni po założeniu skrzyni nie zacznie lać się z niej...Na 90% nie była nigdy remontowana

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 15 sty 2012, 16:31

Panowie, a tak z boku czytając. Załóżmy przykład na nowym aucie. Może zamiast zmieniać olej co 60-70 tys km (koszt na ori ok 1000-1500 zł). To może robić remont co 200 tys km za 5-6 tys zł? Jak koszta podobne to co lepsze dla skrzyni?

8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl