części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Zmiana kodowania w skrzyni

Awatar użytkownika
dariuszmuzyka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 ALL ] Zmiana kodowania w skrzyni

Post autor: dariuszmuzyka » 07 wrz 2011, 10:27

Witam. Mam maly problemik z błędami w skrzyni, wyskakuje mi błąd że nie może zaladować info z ecu, auto działa ok ale wolal bym mieć tam czysto. Kodowanie mam 00000 i ktoś mi powiedzał że to dlatego mam te błędy i musze zmienic na 00002 jako na automat ale w mojej pełnej wersji vag-a nie mogę zmienić kodowania w skrzyni ale w zegarach bez problemu, wiecie o co chodzi ? jak to zmienić? pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 10:54 przez dariuszmuzyka, łącznie zmieniany 1 raz.

artekk

Post autor: artekk » 07 wrz 2011, 12:40

Kolego zapoznaj się dokładnie z tym artykułem

http://www.audipages.com/Tech_Articles/auto_transmission/codingtransmission.html

Sterownik nie przyjmuje 00000, bo jest to "invalid code". U mnie fabrycznie jest 00001 i w tej opcji jak dla mnie auto jeździ najlepiej, choć ty możesz mieć inną skrzynię i tak nie będzie.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 07 wrz 2011, 21:33

Koledzy zainteresowało mnie to o czym piszecie. Zmęczyłem troszkę moim łamanym angielskim stronkę
no i postanowiłem przetestować różnice w praktyce. No i odczytałem u siebie i mam software coding: 00101 a myślałem ze bedzie końcówka 11 albo 12 no i zgupiałem. Myślicie że mogę sobie to przestawić i nie bedzie problemów?

[ Dodano: 2011-09-08, 21:19 ]
No i tak mnie kusiło że w końcu przestawiłem te cyferki, skrzynia w tryb awaryjny wskakiwała. Kombinowałem z różnymi cyframi aż wklikałem sobie 00111, autko śmiga identycznie, żadnej różnicy nie wyczuwam.
Jak chciałem wrócić do 00101 to się zdziwiłem, nie mogę zmienić, cały czas po zapisaniu wskakuje 00111 :-/
Tak jak pisałem jest ok, ale jednak chciałbym wrócić do tego co było, jak to zrobić ?

Awatar użytkownika
dariuszmuzyka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dariuszmuzyka » 09 wrz 2011, 20:35

artekk u mnie vag wyświetla 00000 i nie mogę zmienić tego na nic :( zmienił bym na 00001 ale nie zapisuje. W silniku tez mogłem zmienić a teraz już nie, tylko w zegarach mogę zmienić kodowanie :/ ocb?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 17 sty 2015, 17:16

Podłącze się pod temat. Otóż mam w swojej a8 skrzynie 4hp24 kodowanie miałem 00000 teraz mam 00012 auto czuć że stara się trzymać agresywny styl jazdy. Auto wyżej podciąga biegi przy mocniejszym wciskaniu gazu. Przy delikatnej jeździe zmienia biegi przy ok 1500obr Gdy hamuje silnikiem biegi zrzucane są na niższe przy wyższych obrotach tak oby auto było w pełni gotowe do ponownego przyśpieszania. Czy ktoś ma ustawione identyczne kodowanie?

Gość

Post autor: Gość » 17 sty 2015, 20:00

karol208, Wywołałeś mnie do tablicy z tym kodowaniem. Zmieniłem na 12 i faktycznie skrzynka nieco inaczej się zachowuje. Można jechać albo spokojnie albo na sportowo i w sumie taki efekt jest lepszy niż standard.
No ale przekulałem się po zmianie z 10km więc jeszcze polatam w tygodniu to sie okaże.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 17 sty 2015, 21:16

Ja na razie minusów nie zauważyłem
Kodowanie wg tego
Coding

000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
000x?: Transmission Mode
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)
Common Settings:

00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 sty 2015, 21:24

Kurka, ciekawy temat ...jutro lecę do warsztatu kodować <amasz>

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 17 sty 2015, 21:32

danishow pisze:Kurka, ciekawy temat ...jutro lecę do warsztatu kodować <amasz>
u ciebie jest inne kodowanie, chyba nie masz multitronika tylko tiptronic <jezu>
multi chyba do 200KM są montowane

Coding 01v 5hp19

Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars:

00000 = Standard (DSP active)
00010 = Standard (DSP inactive)


DBW (Drive-by-Wire) Cars:

0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed
0x?xx: Tiptronic Strategy
0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)
1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)
0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
0xxx?: Region/Powertrain
1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)
2 = All-Wheel-Drive (North American Region)
3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)
4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)

Gość

Post autor: Gość » 17 sty 2015, 21:52

karol208, Jak wspomniałem przekulałem sie ledwie wkoło miasta więc mało ale w tygodniu normalne zycie wykaże. Jesli bedzie tak jak czuc na wstepie to bedzie lepiej bo uprzednio szczerze muła czesto czułem.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 17 sty 2015, 22:05

Apophis pisze: uprzednio szczerze muła czesto czułem.
Bez obrazy ale auto nauczyło się twojego stylu jazdy to nie wina auta. Teraz uczenie masz wyłaczone więc jedzie na wpisanym programie sport. Z tego co wyczytałem sport zmniejsza uslizg na tarczkach a co z tym idzie dłuższe ich zycie ale znów napęd dostaje po tyłku bo bardziej stuknięcia będzie przenosił.

Gość

Post autor: Gość » 17 sty 2015, 22:22

Ponoc te 4 biegowe sie nie ucza tak ale na audipages.com wyczytałem że sie kazda uczy. I bardzo mozliwe że sie nauczyła muła bo czesto tak jeźdzę. SIe okaże jak to bedzie,niekulturalna praca 4hp jakos nie rzuciła mi się w odczucie ale zobaczymy jak sie lepiej rozgrzeje.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 sty 2015, 22:33

karol208 pisze:chyba nie masz multitronika tylko tiptronic
Tak, mam Tiptronic ...zapomniałem zmienić <tjaa> . Jutro sprawdzę jakie "podpowiedzi" wyrzuca VCDS i dam znać.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 18 sty 2015, 16:12

karol208, u mnie dokładnie tak jak piszesz ...było 00001, przekodowałem to na 01101. Jest znacząco odczuwalna różnica przy ruszaniu ...również pierwszy bieg ciągnie wyżej. Jestem zadowolony <hura>

ernesto

Post autor: ernesto » 18 sty 2015, 21:51

A jak jest podczas dojeżdżania do skrzyżowania np ? Redukuje przy około 1100 obr/min czy robi to wyżej ?
Na na swojej zauważyłem że jak mam muła to podczas zmiany biegu z 3 na 2 lubi szarpnąć. Natomiast w momencie kiedy przejdzie na tryb sport nie ma tego objawu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl