![]() |
![]() |
![]() |
[D2 3.3TDI] i więcej mocy...
- marta
- Super Klubowicz
- Posty: 680
- Rejestracja: 13 sie 2009, 14:51
- Lokalizacja: pomorskie
A kobiece skromne zdanie to, że i benzyna i diesel mają wystarczająco dużo mocy by ładnie śmigać na trasach. Są zwolennicy takich i takich silników i nie można powiedzieć który lepszy, czy PB +LPG czy ON - bo jak ma coś się rozpie**** to tak się stanie i w obu przypadkach koszta nie są małe 
Jedna rzecz mnie męczy w dieslu.. po naszych coraz mroźniejszych nocach - ranne odpalanie i czekanie aż choć troszkę się rozgrzeję, żeby go nie męczyć

Jedna rzecz mnie męczy w dieslu.. po naszych coraz mroźniejszych nocach - ranne odpalanie i czekanie aż choć troszkę się rozgrzeję, żeby go nie męczyć

-
- Forum Audi A8
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 maja 2009, 10:07
- Lokalizacja: Praszka
cerbera pisze:bedziesz jezdzil za polowe tego co tdi
No nie przesadzajmy tutaj, 3.3TDI przy ostrej jeździe max spali 15l a takie 4.2 z LPG łyknie do 25l (S8 pewnie do 30l). Zależy jeszcze co porównujemy - 4.2 po czy przed liftem (32v vs 40v).
Z tego wynika :
15l x 3.6 = 54 zł (3.3 TDI)
25l x 1,9 = 47,5 zł (4.2 LPG)
A więc wynik całkiem podobny z lekką przewagą gazu nad ropką.
Nawet jeśli zawyżyłem wartość dla 4.2 z LPG to i tak co jakiś czas trzeba zalać za 50 czy 100zł benzyny (mój Boże za 50zł benzyny w takim aucie z bakiem to tyle co kot napłakał).
Mimo wszystko jeśli chodzi o osiągi to rzeczywiście (choć nie jeździłem) 4.2 będzie lepszym wyborem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
Ja mam 4,2 i jestem w 100%zadowolony a porównując naprawy diesel vs benzyna to 4,2bije bije i to strasznie 3,3 na łeb. części do diesla są okropnie drogie. A wystarczy wpisać na allegro ile kosztuje silnik kompletny do jednej i drugiej 4,2 koszt od 2000 do 4000 z gwarancją. a 3,3tdi 18000-20000zł
) a czy auto spali 15ropy czy benzyny to cena prawie taka sama. Poza tym moim skromnym zdaniem jak kogoś stać na a8 to na paliwo też. Pozdrawiam

-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Kolego, Radek, myślę że nigdy nie miałeś okazji jechać w dobrze zagazowanym 4,2 ABZ, stąd twoje teksty typu : Śmieszne, otóż ciekawe jak będziesz wymieniał turbiny w swoim autku, a patrząc na produkcję to całkiem nie długo może nastąpić i zapodasz temat na forum jak np: wyciągnąć turbiny to może wtedy ktoś ci też odpisze śmieszne, nie wiem w czym i w jakiej biedzie ujmuje zagazowane 4,2, polecam ci lekture tego forum: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=607, może to rozjaśni twoje horyzonty.
Kolego, Radek, myślę że nigdy nie miałeś okazji jechać w dobrze zagazowanym 4,2 ABZ, stąd twoje teksty typu : Śmieszne, otóż ciekawe jak będziesz wymieniał turbiny w swoim autku, a patrząc na produkcję to całkiem nie długo może nastąpić i zapodasz temat na forum jak np: wyciągnąć turbiny to może wtedy ktoś ci też odpisze śmieszne, nie wiem w czym i w jakiej biedzie ujmuje zagazowane 4,2, polecam ci lekture tego forum: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=607, może to rozjaśni twoje horyzonty.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Mrągowo
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
-
- Forum Audi A8
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 maja 2009, 10:07
- Lokalizacja: Praszka
Bez przesady, wałki w 3.3tdi są bodajże lepiej utwardzane od tych w 2.5tdi lub może ich mniejsza wycieralność wynika z konstrukcji głowicy czy innych elementów.przemoR888 pisze:Jeszcze gorzejwałki też sie wycierają, części kosmicznie drogie, 2turbinki które raz na jakiś czas się odezwą......no i dlaczego diesel???
Prawda jest taka, że jak ktoś dbał o samochód i go serwisował to pojeździ jeszcze długo. Oczywiście jakieś nagłe koszta mogą wystąpić, jak w każdym samochodzie, czy to przepływka, czy żarówka (kosztująca 250zł) :mrgreen:
4.2 też mają problemy, może nie powtarzające się, ale wystarczy spojrzeć na forum w dziale silniki benzynowe ;p
I tak jedną z najważniejszych czynności to rozrząd i wymiana oleju + filtry.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 lis 2009, 20:00
- Lokalizacja: Gdańsk
Dokładnie zgadzam sie z kolegą Atlas,jak dbasz to jedziesz,olej filtry to podstawa,ja mam już 3 lata i wałki ok,jedno co to turbiny wymieniłem,ale nie że padły tylko ktos kiedys wymieniał przepływomierze i nie uważał,i pekły wyloty do intercoolera na to trzeba uważac przy wymianie przepływek,bo są delikatne,a tak to ok,Silnik fajnie mruczy duży moment obrotowy swoje robi i oszczednie jezdzisz.Nie mowie że benzyna jest zła,ale drożej tankujesz,a gaz moim zdaniem odpada,jak dla mnie silnik zagazowany to jest zmarnowany :-x raz że krutsza żywotność,dwa co chwile jakies błedy wyskakuja,miałem kiedyś gaz i w życiu już bym nie założył,zresztą tak jak kolega wyżej pisał poczytaj forum o benzynach.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła