Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 3.3TDI] i więcej mocy...

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Skiner
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 46
Rejestracja: 18 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: Skiner » 02 paź 2009, 20:10

To dawaj tą swoją zagazowaną 4.2 vs 3.3 TDI po programie zobaczymy :lol:
Audi A8 3.3 TDI quattro 225KM TIP...

Obrazek

Awatar użytkownika
raptor90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 145
Rejestracja: 05 sie 2009, 13:49
Lokalizacja: Piła

Post autor: raptor90 » 02 paź 2009, 21:06

Fiu fiu szykuje się starcie gigantów :d !
Nie podpuszczam Was ale fajnie by było to zobaczyć ! ;-)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
marta
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 680
Rejestracja: 13 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: marta » 03 paź 2009, 08:41

A kobiece skromne zdanie to, że i benzyna i diesel mają wystarczająco dużo mocy by ładnie śmigać na trasach. Są zwolennicy takich i takich silników i nie można powiedzieć który lepszy, czy PB +LPG czy ON - bo jak ma coś się rozpie**** to tak się stanie i w obu przypadkach koszta nie są małe :)
Jedna rzecz mnie męczy w dieslu.. po naszych coraz mroźniejszych nocach - ranne odpalanie i czekanie aż choć troszkę się rozgrzeję, żeby go nie męczyć :)

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 03 paź 2009, 11:56

marta pisze:Jedna rzecz mnie męczy w dieslu.. po naszych coraz mroźniejszych nocach - ranne odpalanie i czekanie aż choć troszkę się rozgrzeję, żeby go nie męczyć :)
przydałoby się Webasto :)

ATLAS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 15 maja 2009, 10:07
Lokalizacja: Praszka

Post autor: ATLAS » 03 paź 2009, 12:35

cerbera pisze:bedziesz jezdzil za polowe tego co tdi

No nie przesadzajmy tutaj, 3.3TDI przy ostrej jeździe max spali 15l a takie 4.2 z LPG łyknie do 25l (S8 pewnie do 30l). Zależy jeszcze co porównujemy - 4.2 po czy przed liftem (32v vs 40v).

Z tego wynika :
15l x 3.6 = 54 zł (3.3 TDI)
25l x 1,9 = 47,5 zł (4.2 LPG)
A więc wynik całkiem podobny z lekką przewagą gazu nad ropką.

Nawet jeśli zawyżyłem wartość dla 4.2 z LPG to i tak co jakiś czas trzeba zalać za 50 czy 100zł benzyny (mój Boże za 50zł benzyny w takim aucie z bakiem to tyle co kot napłakał).

Mimo wszystko jeśli chodzi o osiągi to rzeczywiście (choć nie jeździłem) 4.2 będzie lepszym wyborem.

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 11 paź 2009, 14:26

Witam
Ja bym brał tylko 4,2 + cyklon.

Radek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 02 lis 2009, 20:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek » 02 lis 2009, 21:38

Ja osobiscie wole 3,3 TDI elastyczna jazda ,fajnie mruczy i kopa ma.A dla mnie jak ktoś kupuje takie auto w benzynie i zagazowuje :shock: to jest smieszne,biedna taka A8 :cry:

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 02 lis 2009, 22:50

Ja mam 4,2 i jestem w 100%zadowolony a porównując naprawy diesel vs benzyna to 4,2bije bije i to strasznie 3,3 na łeb. części do diesla są okropnie drogie. A wystarczy wpisać na allegro ile kosztuje silnik kompletny do jednej i drugiej 4,2 koszt od 2000 do 4000 z gwarancją. a 3,3tdi 18000-20000zł :)) a czy auto spali 15ropy czy benzyny to cena prawie taka sama. Poza tym moim skromnym zdaniem jak kogoś stać na a8 to na paliwo też. Pozdrawiam

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 02 lis 2009, 23:00

Witam
Kolego, Radek, myślę że nigdy nie miałeś okazji jechać w dobrze zagazowanym 4,2 ABZ, stąd twoje teksty typu : Śmieszne, otóż ciekawe jak będziesz wymieniał turbiny w swoim autku, a patrząc na produkcję to całkiem nie długo może nastąpić i zapodasz temat na forum jak np: wyciągnąć turbiny to może wtedy ktoś ci też odpisze śmieszne, nie wiem w czym i w jakiej biedzie ujmuje zagazowane 4,2, polecam ci lekture tego forum: http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=607, może to rozjaśni twoje horyzonty.

Radek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 02 lis 2009, 20:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek » 02 lis 2009, 23:16

Już mam za soba wymiane :-D Może i z gazem dobrze chodzi,ale gaz to zawsze gaz.

rafal102
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 23 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: rafal102 » 04 lis 2009, 19:26

Panowie a jak jest z 3.3 TDI te silniki są w miarę wytrzymałe czy mają takie same wady jak 2.5 TDI .>?? Bo przerabiałem temat 2.5 TDI 150KM i 180KM i zawsze ten sam problem każdy chyba wie o co chodzi.. jak jest z 3.3..??

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 04 lis 2009, 20:56

Jeszcze gorzej :) wałki też sie wycierają, części kosmicznie drogie, 2turbinki które raz na jakiś czas się odezwą......no i dlaczego diesel???

ATLAS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 15 maja 2009, 10:07
Lokalizacja: Praszka

Post autor: ATLAS » 04 lis 2009, 21:33

przemoR888 pisze:Jeszcze gorzej :) wałki też sie wycierają, części kosmicznie drogie, 2turbinki które raz na jakiś czas się odezwą......no i dlaczego diesel???
Bez przesady, wałki w 3.3tdi są bodajże lepiej utwardzane od tych w 2.5tdi lub może ich mniejsza wycieralność wynika z konstrukcji głowicy czy innych elementów.
Prawda jest taka, że jak ktoś dbał o samochód i go serwisował to pojeździ jeszcze długo. Oczywiście jakieś nagłe koszta mogą wystąpić, jak w każdym samochodzie, czy to przepływka, czy żarówka (kosztująca 250zł) :mrgreen:
4.2 też mają problemy, może nie powtarzające się, ale wystarczy spojrzeć na forum w dziale silniki benzynowe ;p

I tak jedną z najważniejszych czynności to rozrząd i wymiana oleju + filtry.

Radek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 38
Rejestracja: 02 lis 2009, 20:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Radek » 04 lis 2009, 21:52

Dokładnie zgadzam sie z kolegą Atlas,jak dbasz to jedziesz,olej filtry to podstawa,ja mam już 3 lata i wałki ok,jedno co to turbiny wymieniłem,ale nie że padły tylko ktos kiedys wymieniał przepływomierze i nie uważał,i pekły wyloty do intercoolera na to trzeba uważac przy wymianie przepływek,bo są delikatne,a tak to ok,Silnik fajnie mruczy duży moment obrotowy swoje robi i oszczednie jezdzisz.Nie mowie że benzyna jest zła,ale drożej tankujesz,a gaz moim zdaniem odpada,jak dla mnie silnik zagazowany to jest zmarnowany :-x raz że krutsza żywotność,dwa co chwile jakies błedy wyskakuja,miałem kiedyś gaz i w życiu już bym nie założył,zresztą tak jak kolega wyżej pisał poczytaj forum o benzynach.

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 04 lis 2009, 22:08

Autka są różne można trafic na dobry albo trefny model dużo zależy od poprzedniego właściciela jak dbał bo dla każdego ta definicja jest różnie rozumiana. Każde silniki czy benzyna czy diesel ma swoje zalety i wady. Diesle na ogół są droższe w częściach czy to golf czy a8.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl