Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 98 4.2PB/LPG ] Dolot zimnego powietrza

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
kober007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 05 maja 2011, 16:20
Lokalizacja: Międzyzdroje

[D2 98 4.2PB/LPG ] Dolot zimnego powietrza

Post autor: kober007 » 15 wrz 2011, 11:35

Witam, mam w swojej a8 stożek nie chce go mieć bo jak silnik się nagrzeje to muli auto od ciepła z silnika, wkładki nie mam jak wsadzić bo w tym miejscu mam duperele od gazu, sterownik itd...
Myślałem aby blachą oddzielić silnik od miejsca gdzie jest stożek, a najlepiej chciałbym poprowadzić rurę od przepływki do dołu zderzaka tak aby stożek zasysał zimne powietrze, tylko problem jest taki że za h...ja nie mam pod ta wielką maska miejsca gdzie tą rurę puścić


Jak ktoś kombinował w tej kwestii proszę o pomoc

Dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2011, 12:56 przez kober007, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 wrz 2011, 12:38

a nie łatwiej przerzucić duperele od gazu i zamontować normalny filtr :?: :?:

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 15 wrz 2011, 14:47

Ja bym zastosował coś takiego, podobno świetnie izoluje , a z rurą doprowadzającą jeśli się da poprowadził bym w miejsce fabrycznego otworu wlotowego powietrza

http://moto.allegro.pl/filtr-stozkowy-s ... 16418.html

kober007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 05 maja 2011, 16:20
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: kober007 » 15 wrz 2011, 15:48

No fakt dobry pomysł, ale jak nie dam rady rury nigdzie puścić w dół np za zderzak przedni, to ja będzie to wszystko w miejscu gdzie teraz mam stożek to czy też nie będzie się nagrzewał się za mocno i mulił auto. Bo szkoda przepłacać 260 zł jak nie będzie efektu.. Ciagle myśle gdzie tu rure poprowadzić aby zasysał zimne powietrze.. bo pod tą maską to piekarnik, czasami mój stożek tak się nagrzeje, że nie da rady go wgl dotknąć. Najlepiej jakbym rozebrał przedni pas i gdzieś ją upchne wtedy byłoby zajebiście

Awatar użytkownika
repsol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 136
Rejestracja: 27 wrz 2009, 22:14
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: repsol » 15 wrz 2011, 20:55

witam
ja myslalem o podobnej zabawie ale slyszalem ze jak sie puszke od filtra wywali a tam jest przeplywomierz to auto dostaje fioła wiec zostawilem tak jak jest tylko kupilem wkladke K&N i jest zajebiscie:)



SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 16 wrz 2011, 18:27

Temat był poruszany wiele razy przez użytkowników A8 jednak nie znam osobiście żadnego który zamontował stożek to A8 i wszystko działa jak należy. Jeśli dojdziesz do tego jak to zrobić żeby to chodziło od razu daj znać będziesz pierwszy na forum.

ps a napisz jak silnik chodzi na tym stożku jest jakaś różnica w dźwięku czy nie (oczywiście jak jest zimny i nie zamula jeszcze) Sam kiedyś zastanawiałem się nad założeniem ale.... no właśnie patrz wyżej :-(

Awatar użytkownika
lunizS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lunizS8 » 16 wrz 2011, 18:36

Repsol czujesz jakas roznice na tej wkladce k&n?

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 16 wrz 2011, 18:52

też mam wkładkę K&N.
Co prawda mam ją z 1,5 roku i szczerze powiem, że już nie pamiętam jak było na zwykłej wkładce, ale z tego co pamiętam zaraz po zamontowaniu miałem wrażenie jakby auto lżej wkręcało się na wysokie obroty czyli jakby lżej zasysał powietrze ( nie miał żadnego oporu). Napisałem wrażenie, bo nie wiem czy to tylko moje odczucie, czy może faktycznie tak było. Wkładkę kupiłem w miarę tanio bo około 200 zł więc plus tego taki, że co 10000km czyszczę ją tylko i konserwuję i śmigam dalej. Nie wiem czy inni podzielą moje odczucia :?:

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 17 wrz 2011, 20:02

Ja miałem w BMW 730 V8 i nie poczułem żadnej różnicy.

kober007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 05 maja 2011, 16:20
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: kober007 » 18 wrz 2011, 20:15

Powiem szczerze, ze dźwięk nie dużo się różni, ale na zimny silniku od 0-100 km/h mam 6.9 sek. a na gorącym 7.3.. przesada. Mierzyłem z 5 razy i za każdym razem tak samo... ale mam już pomysł z tym stożkiem. puszcze giętką rure od przepływki w dół przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy i stożek wsadze z prawą kratkę w zderzaku... Nie wiem kiedy to zrobie ale może we wtorek więc odrazu piszę jaka różnica

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 19 wrz 2011, 15:29

a nie będzie ten stożek w tej kratce za bardzo narażony na zanieczyszczenia, woda, błoto itp jednak w komorze jest bardziej czysto i sucho :!: :?:

Powiem tak, jeśli nie ma różnicy w dźwięku to wywal ten szajs i wstaw wkłądkę k&n a osiągi będą takie same jak masz teraz. Ja osobiście nie mierzyłem u siebie ale koledzy z forum mierzyli i też schodzili poniżej 7 s. więc po co ta zabawa w przeróbki.

Ja zastanawiałem się nad zmianą na stożek tylko i wyłącznie ze względów dźwiękowych. Myślałem, że efekt będzie kolosalny jak w silnikach V6 w Audi czy VW tam zmiana filtra na stożek powoduje ogromną zmianę w dźwięku silnika ale jeśli piszesz że nie ma różnicy w A8 to u mnie zostanie tak jak jest.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 19 wrz 2011, 20:11

Hej SERGIO jak chcesz tak mniej więcej zobaczyć jak by Audiczka chodziła na stożku, to po prostu wyjmij swoja wkładkę i tak na lekko uchylonej puszcze powkręcaj auto na obroty, efekt dzwiękowy powinien być podobny do stożka.
Pamiętam swego czasu jak jeździłem Fiatem Panda służbowym, tam czasami jakoś sama obudowa filtra potrafiła się rozszczelnić i wtedy z pod maski normalnie WRC :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl