![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Dolot zimnego powietrza
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 maja 2011, 16:20
- Lokalizacja: Międzyzdroje
[D2 98 4.2PB/LPG ] Dolot zimnego powietrza
Witam, mam w swojej a8 stożek nie chce go mieć bo jak silnik się nagrzeje to muli auto od ciepła z silnika, wkładki nie mam jak wsadzić bo w tym miejscu mam duperele od gazu, sterownik itd...
Myślałem aby blachą oddzielić silnik od miejsca gdzie jest stożek, a najlepiej chciałbym poprowadzić rurę od przepływki do dołu zderzaka tak aby stożek zasysał zimne powietrze, tylko problem jest taki że za h...ja nie mam pod ta wielką maska miejsca gdzie tą rurę puścić
Jak ktoś kombinował w tej kwestii proszę o pomoc
Dziękuje i pozdrawiam
Myślałem aby blachą oddzielić silnik od miejsca gdzie jest stożek, a najlepiej chciałbym poprowadzić rurę od przepływki do dołu zderzaka tak aby stożek zasysał zimne powietrze, tylko problem jest taki że za h...ja nie mam pod ta wielką maska miejsca gdzie tą rurę puścić
Jak ktoś kombinował w tej kwestii proszę o pomoc
Dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2011, 12:56 przez kober007, łącznie zmieniany 1 raz.
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
a nie łatwiej przerzucić duperele od gazu i zamontować normalny filtr :?: :?:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Ja bym zastosował coś takiego, podobno świetnie izoluje , a z rurą doprowadzającą jeśli się da poprowadził bym w miejsce fabrycznego otworu wlotowego powietrza
http://moto.allegro.pl/filtr-stozkowy-s ... 16418.html
http://moto.allegro.pl/filtr-stozkowy-s ... 16418.html
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 maja 2011, 16:20
- Lokalizacja: Międzyzdroje
No fakt dobry pomysł, ale jak nie dam rady rury nigdzie puścić w dół np za zderzak przedni, to ja będzie to wszystko w miejscu gdzie teraz mam stożek to czy też nie będzie się nagrzewał się za mocno i mulił auto. Bo szkoda przepłacać 260 zł jak nie będzie efektu.. Ciagle myśle gdzie tu rure poprowadzić aby zasysał zimne powietrze.. bo pod tą maską to piekarnik, czasami mój stożek tak się nagrzeje, że nie da rady go wgl dotknąć. Najlepiej jakbym rozebrał przedni pas i gdzieś ją upchne wtedy byłoby zajebiście
- repsol
- Forum Audi A8
- Posty: 136
- Rejestracja: 27 wrz 2009, 22:14
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
-
- Super Klubowicz
- Posty: 511
- Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
- Lokalizacja: Pomorskie
Temat był poruszany wiele razy przez użytkowników A8 jednak nie znam osobiście żadnego który zamontował stożek to A8 i wszystko działa jak należy. Jeśli dojdziesz do tego jak to zrobić żeby to chodziło od razu daj znać będziesz pierwszy na forum.
ps a napisz jak silnik chodzi na tym stożku jest jakaś różnica w dźwięku czy nie (oczywiście jak jest zimny i nie zamula jeszcze) Sam kiedyś zastanawiałem się nad założeniem ale.... no właśnie patrz wyżej :-(
ps a napisz jak silnik chodzi na tym stożku jest jakaś różnica w dźwięku czy nie (oczywiście jak jest zimny i nie zamula jeszcze) Sam kiedyś zastanawiałem się nad założeniem ale.... no właśnie patrz wyżej :-(
- lunizS8
- Forum Audi A8
- Posty: 101
- Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Super Klubowicz
- Posty: 511
- Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
- Lokalizacja: Pomorskie
też mam wkładkę K&N.
Co prawda mam ją z 1,5 roku i szczerze powiem, że już nie pamiętam jak było na zwykłej wkładce, ale z tego co pamiętam zaraz po zamontowaniu miałem wrażenie jakby auto lżej wkręcało się na wysokie obroty czyli jakby lżej zasysał powietrze ( nie miał żadnego oporu). Napisałem wrażenie, bo nie wiem czy to tylko moje odczucie, czy może faktycznie tak było. Wkładkę kupiłem w miarę tanio bo około 200 zł więc plus tego taki, że co 10000km czyszczę ją tylko i konserwuję i śmigam dalej. Nie wiem czy inni podzielą moje odczucia :?:
Co prawda mam ją z 1,5 roku i szczerze powiem, że już nie pamiętam jak było na zwykłej wkładce, ale z tego co pamiętam zaraz po zamontowaniu miałem wrażenie jakby auto lżej wkręcało się na wysokie obroty czyli jakby lżej zasysał powietrze ( nie miał żadnego oporu). Napisałem wrażenie, bo nie wiem czy to tylko moje odczucie, czy może faktycznie tak było. Wkładkę kupiłem w miarę tanio bo około 200 zł więc plus tego taki, że co 10000km czyszczę ją tylko i konserwuję i śmigam dalej. Nie wiem czy inni podzielą moje odczucia :?:
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 05 maja 2011, 16:20
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Powiem szczerze, ze dźwięk nie dużo się różni, ale na zimny silniku od 0-100 km/h mam 6.9 sek. a na gorącym 7.3.. przesada. Mierzyłem z 5 razy i za każdym razem tak samo... ale mam już pomysł z tym stożkiem. puszcze giętką rure od przepływki w dół przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy i stożek wsadze z prawą kratkę w zderzaku... Nie wiem kiedy to zrobie ale może we wtorek więc odrazu piszę jaka różnica
-
- Super Klubowicz
- Posty: 511
- Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
- Lokalizacja: Pomorskie
a nie będzie ten stożek w tej kratce za bardzo narażony na zanieczyszczenia, woda, błoto itp jednak w komorze jest bardziej czysto i sucho :!: :?:
Powiem tak, jeśli nie ma różnicy w dźwięku to wywal ten szajs i wstaw wkłądkę k&n a osiągi będą takie same jak masz teraz. Ja osobiście nie mierzyłem u siebie ale koledzy z forum mierzyli i też schodzili poniżej 7 s. więc po co ta zabawa w przeróbki.
Ja zastanawiałem się nad zmianą na stożek tylko i wyłącznie ze względów dźwiękowych. Myślałem, że efekt będzie kolosalny jak w silnikach V6 w Audi czy VW tam zmiana filtra na stożek powoduje ogromną zmianę w dźwięku silnika ale jeśli piszesz że nie ma różnicy w A8 to u mnie zostanie tak jak jest.
Powiem tak, jeśli nie ma różnicy w dźwięku to wywal ten szajs i wstaw wkłądkę k&n a osiągi będą takie same jak masz teraz. Ja osobiście nie mierzyłem u siebie ale koledzy z forum mierzyli i też schodzili poniżej 7 s. więc po co ta zabawa w przeróbki.
Ja zastanawiałem się nad zmianą na stożek tylko i wyłącznie ze względów dźwiękowych. Myślałem, że efekt będzie kolosalny jak w silnikach V6 w Audi czy VW tam zmiana filtra na stożek powoduje ogromną zmianę w dźwięku silnika ale jeśli piszesz że nie ma różnicy w A8 to u mnie zostanie tak jak jest.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 925
- Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
- Lokalizacja: Lubin
Hej SERGIO jak chcesz tak mniej więcej zobaczyć jak by Audiczka chodziła na stożku, to po prostu wyjmij swoja wkładkę i tak na lekko uchylonej puszcze powkręcaj auto na obroty, efekt dzwiękowy powinien być podobny do stożka.
Pamiętam swego czasu jak jeździłem Fiatem Panda służbowym, tam czasami jakoś sama obudowa filtra potrafiła się rozszczelnić i wtedy z pod maski normalnie WRC
Pamiętam swego czasu jak jeździłem Fiatem Panda służbowym, tam czasami jakoś sama obudowa filtra potrafiła się rozszczelnić i wtedy z pod maski normalnie WRC
