części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI ] hydraulika zaworów.

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[D3 02 4.2MPI ] hydraulika zaworów.

Post autor: datelos » 13 wrz 2011, 19:00

Witam po dłuższej nieobecności.
Pytanko mam takie gdzie są umieszczone zawory zwrotne utrzymujace ciśnienie na popychaczach zaworów.
Maszynu już prawie igła ale po oglądnięciu dołu( panewki ect.) oraz góry(wałki) doszdłem do wniosku że powodem chrobotania przy rozruchu musi być spadek ciśnienia na popychaczach.
Może ktoś coś w podobnej kwestii dłubał( dodam że silnik ma 308000) i cały czas był serwisowany ( Ale ostatnia wizyta w serwisie mnie rozczarowała na tyle , że sam zacząłem szukać przyczyny )
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 14 wrz 2011, 20:14

a moze wina pompy olejowej? Co o tym myslicie??

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 14 wrz 2011, 21:12

Sądzę, że zaworki zwrotne są w samych popychaczach. Tak jak to ma miejsce
w hydraulice OPLA czy BMW.

Dolej dodatek Valvoline na popychacze. Jeżeli cos z nimi to się wyciszy i bedziesz wiedział
co to jest.

Dobrze byłoby jeszcze wkręcić mechaniczny ciśnieniomierz w miejsce
czujnika (trochę trudny dostęp) i zobaczyć jak rośnie ciśnienie po odpaleniu.

Albo :
LM

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 15 wrz 2011, 09:55

Pompa była sprawdzana trochę syfu było , poczyszczona i nie wykazywała zużycia.

A ten dodatek to rodzj uszczelniacza czy coś w tym temacie.

Co do tempa wzrosty ciśnienia to dość szybko bo może 1/2 sekundy po całonocnym postoju i praca normalna.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 15 wrz 2011, 13:09

z tego co wiem to jedyne miejsce gdzie mozna sprawdzic cisnienie u nas jest u dolu silnika. Tam nawet ze slaba pompa bedzi dobre cisnienie. A problem jest z góra

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 15 wrz 2011, 16:06

Kolega mi zasugerował że to może być wina oleju bo jest zalany castrol edge ow40 a 300 koła nalatane może przejść na półsyntetyk ciut gęstszy?

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 16 wrz 2011, 10:32

jak masz juz 300000 to mozna smialo zalac polsyntetyk. Ale wydaje mi sie ze nie bedzie poprawy. Czy jak odpalasz po całej nocy to jest lepiej niz jak jest uz silnik nagrzany i godzinke postoi? A jak sie nagrzeje silnik to jak chodzi?? To wazne. Sprawdz i daj znac

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 16 wrz 2011, 10:46

Głośniej odpala po całej nocy postoju, jakąś sekundę słychać popychacze potem chodzi normalnie .
Po postoju z 2 godziny popychacze słychać tak 1/2 sekundy.
Temperatura silnika nie ma wpływu na wystepowanie klekotu.
Sprawdzałem wczoraj , wyłączyłem silnik po 2 minutach pracy, odczekałem 5 min , odpaliłem i myślę, że tak właśnie powinien odpalać.
Zaczynam się zastanawiać nad wymianą popychaczy ale obawiam się ceny.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 16 wrz 2011, 10:55

datelos pisze:Głośniej odpala po całej nocy postoju, jakąś sekundę słychać popychacze potem chodzi normalnie .
Po postoju z 2 godziny popychacze słychać tak 1/2 sekundy.
Temperatura silnika nie ma wpływu na wystepowanie klekotu.
Sprawdzałem wczoraj , wyłączyłem silnik po 2 minutach pracy, odczekałem 5 min , odpaliłem i myślę, że tak właśnie powinien odpalać.
Zaczynam się zastanawiać nad wymianą popychaczy ale obawiam się ceny.
moim zdaniem olej zmień na 5w40 (żaden półsyntetyk) a przed wymianą daj Motula do płukania silnika z nagaru (2 opakowania) myśle że wymienisz popychacze a terkot i tak będzie u mnie też troche terkocze sprawdzałem Vanosy wałki na głowicach i wszystko wygląda jak nowe a terkot jest przeglądając ETKE natrafiłem na rysunki pompy oleju i zauważyłem że jest w niej łańcuch i napinacz (kosztuje to niedrogo) i tak się zastanawiam czy to nie to tak terkocze zanim się napnie łańcuch popychacze to by cały czas klepały a nie przy rozruchu po rozmowie z wieloma mechanikami każdy mówił żeby to zostawić

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 16 wrz 2011, 11:26

To samo mówią mechanicy do mnie ( zostaw to bo nie ma to wpływu na pracę silnika)
A ten łąńcuszek i napinacz to w samej pompie jako element wymienny ?

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 16 wrz 2011, 11:47

Obrazek

łańcuszek i napinacz jest wymienny ja już tak jeżdze 13 tyś terkot jest cały czas taki sam także narazie się nim nie przejmuje jak coś się będzie powiększać to zaczne grzebać

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 16 wrz 2011, 12:33

Ja tak latam 15 tyś i problem się nie pogłębia, więc postapię podobnie i polatam posłucham i dam znać co i jak.
Dzieki.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 16 wrz 2011, 15:52

czy pompa oleju byla taka sama w silnikach z roku 2003 co z roku 2008( FSI )? Zna ktos odpowiedz na to pytanie

Awatar użytkownika
lunizS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lunizS8 » 16 wrz 2011, 20:42

Jojo-jar a jesli auto terkocze mniej na zimnym silniku pi calej nocy niz np w ciagu dnia kiedy jest uzytkowane to na co to moze wskazywac?

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 16 wrz 2011, 21:09

wydaje mi sie ze na pompa nie daje cisnienia. Przynajmniej u mnie w audi. U mnie rano cisza a jak jezdze to juz cos tam slychac :-( . Rano tez jest olej gesty, wiec to tez ma znaczenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl