części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] 2 reduktory - czy potrzebne ? rurka 6/8

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 96 4.2PB/LPG ] 2 reduktory - czy potrzebne ? rurka 6/8

Post autor: robsonik4 » 15 wrz 2011, 23:10

Hejka znowu nawiedzam :-D

a więc do rzeczy: jak montowałem gazyfikację (butle miałem, komp padł) czytałem na forum i na necie, zadawałem pytania i po podsumowaniu wstawiłem 1 reduktor (KME Gold).
Po przejechaniu 8000 km zauważyłem co następuje:

1. jeden reduktor w zupełności wystarcza do butowania, szybkiej jazdy/długiej trasy z małym ale: jak poziom/ilość gazu spadnie u mnie do około 1/3 (butla 100 l, 92 l wchodzi) to niestety spada ciśnienie na reduktorze i następuje przełączenie na PB przy około 3500 - 3700 obrotów.
Przetestowałem to wracając na tempomacie z wczasów (autostrada :lol: :lol: :lol: Szczecin - Zielona Góra czy coś w tych rejonach) 80 km jechałem ze speedem 190km i nic się nie działo.

2. mam rurkę zasilającą fi 6 mm i powyżej połowy baku ciśnienie jest praktycznie stałe na reduktorze potem może to mieć wpływ na to co napisałem wyżej, ale raczej niewielki, gdyż znajomy ma terenówkę od Yankesów z motorem coś koło 5l i żre mu to w granicach 20-25 l LPG mając 2 reduktory i też rurke fi 6mm, wyjeżdża prawie cały gaz a ciśnienie nie spada.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 16 wrz 2011, 06:57

To są tylko Twoje spostrzeżenia, fakty jednak mówią co innego, ja będę się trzymał jednego: do 4,2 dwa reduktory i faro 8mm - temat nie raz wałkowany i sprawdzany na forum lpg

Swoją drogą co to za jazda jak po wypaleniu jakiejś ilości gazu musisz się zastanawiać czy możesz jeszcze butować czy już lepiej nie .... ? :shock:

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 16 wrz 2011, 10:18

sebos17 pisze:Swoją drogą co to za jazda jak po wypaleniu jakiejś ilości gazu musisz się zastanawiać czy możesz jeszcze butować czy już lepiej nie .... ? :shock:
nie muszę się zastanawiać - po prostu wiem, że kończy mi się LPG i mam do wyboru:

- jechać na PB
- jechać na LPG tylko spokojniej i rozglądać się za stacją


Na reduktorze mam w tej chwili ciśnienie 0.97 (po zamontowaniu było 1.05 jak się nie mylę), co 1000km sprawdzam instalację podpinając kompa czy jest ok; mogę w końcu ustawić 1.2 a w ustawieniach zejść poniżej 0.57 tylko po co ??; żeby wyjeździć do 1/10 zbiornika.
To są moje spostrzeżenia podczas normalnej eksploatacji samochodu z LPG a nie sztuczne obserwacje po przejechaniu 10 km i stwierdzeniu, że jeden reduktor jest do bani więc trzeba koniecznie wstawić 2 ( jak to brzmi: " mam 2 reduktory") i rurkę fi 8mm co wg mnie nie ma istotnego znaczenia (miałem zamontowana 6 więc została)

Jak się przekonałem istotne znaczenie ma montaż instalacji (robiłem sam z pomocą online kilku kolegów z forum), uważam, że żaden gazownik nie zrobił by tak jak to sam zamontowałem, gdyż tam liczy się czas a u mnie dokładność.
Słowa mojego znajomego:" ... ale ta fura ma kopa, na gazie chyba gorzej jedzie? ..." - jechaliśmy na LPG

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 16 wrz 2011, 14:13

A ja mam jeden KME gold i nie myślę nawet o drugim, bo nie ma potrzeby takiej. Jedynie wtryskiwacze gazowe bym zmienił bo są kiepskie i nie wyrabiają.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 16 wrz 2011, 15:54

wstaw Hana zielone i po problemie tylko koszt zależnie od sposobu montażu - 950/1100 komplet

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 wrz 2011, 16:20

Kolego robsonik4, mógłbyś mi napisać jaką masz temperaturę gazu i parownika przy normalnej jeździe ze stałą prędkością powiedzmy 90km/h? Też mam Golda i jak podejrzałem parametry jego pracy podczas jazdy, to się trochę przeraziłem - temp. reduktora 70 stopni a gazu zaledwie 5-10 stopni.

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 16 wrz 2011, 16:37

ja też mam KME GOLD na wtryskach Hana i jeździ super

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 16 wrz 2011, 18:16

Też mam jeden KME Gold i 2,5 roku spokój. U mnie jak gaz się kończy i wywalę buta to przy obrotach 5000-6000 rpm mi wyrzuca na benzynę. Jeśli ponownie przełączę na gaz to może przy delikatnej jeździe zrobię 20 km czyli w zbiorniku jeszcze jest około 4-5 litrów gazu. Więc chyba jest tak jak powinno być. ;-)

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 16 wrz 2011, 18:26

dokładnie jak u mnie

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 16 wrz 2011, 20:21

gtfan pisze:Kolego robsonik4, mógłbyś mi napisać jaką masz temperaturę gazu i parownika przy normalnej jeździe ze stałą prędkością powiedzmy 90km/h? Też mam Golda i jak podejrzałem parametry jego pracy podczas jazdy, to się trochę przeraziłem - temp. reduktora 70 stopni a gazu zaledwie 5-10 stopni.
u mnie temp reduktora 65-78C natomiast gazu w okolicach 60 i nie spada poniżej 45 przy normalnej jeździe natomiast jak jechałem ostatnio 190 przez jakies 80km to zauważyłem spadek temperaturu płynu chłodzącego o jakieś 5-8 C czyli w reduktorze było zimno 8 -) ale ile dokładnie to nie sprawdzałem

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 16 wrz 2011, 21:44

Czyli z moim reduktorem jest coś nie tak. Dzięki za odzew.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 16 wrz 2011, 22:43

może być wszystko OK, ja sprawdzałem na postoju więc temp. szybko rośnie bo mało gazu zużywa z tym, że jak na trasie sprawdzałem wisko to węże idące do wtrysków były gorące :-?

W przyszłym tygodniu skoczę z lapkiem na A4 to podam jakie są temperatury przy 50/100/150/200 po 1 min jazdy

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 17 wrz 2011, 07:36

gtfan pisze:Czyli z moim reduktorem jest coś nie tak. Dzięki za odzew.
Wszystko zalezy gdzie się znajduje i gdzie zamocowany jest czujnik temperatury gazy i czy jest dobrze dobrany w ustawieniach.Sprawdz na zimnym silniku czy pokazuje taką samą temperature co reduktor i jest taka jak na dworze.

Temperatura reduktora jest potrzebna tylko do pierwszego przełaczenia.Temperatura gazu jest dużo bardziej ważniejsza i niepowinna spadać poniżej 15C Najlepiej jak oscyluje w granicach 30-40C Czym jest niższa do pewnej granicy(zamarzania) to skład mieszanki jest bogatszy natomiast czym gaz bardziej gorący tym bardziej ubogo.

A co do jednego Golda to zamieńcie na dwa np. zawoli albo R01 to zobaczycie czy nie ma różnicy w spalaniu oraz szybkości przęłaczenia z Pb na Lpg szczególnie w zime.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 18 wrz 2011, 00:56

A co do jednego Golda to zamieńcie na dwa np. zawoli albo R01 to zobaczycie czy nie ma różnicy w spalaniu oraz szybkości przęłaczenia z Pb na Lpg szczególnie w zime.
Niestety ale nie mam zbędnych kilkuset pln-ów żeby to sprawdzić, a po drugie jak się okaże że nie ma różnicy to co zrobię z drugim reduktorem :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 18 wrz 2011, 10:22

U mnie jeden Gold spoko daje rade nawet na max bucie, tylko że ja mam rurkę zasilającą fi8, nie wiem jakby było z fi6 ale podejżewam że mogą być spadki ciśnienia i objawy jak wyżej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl