trzeba w ETCE sprawdzić czy ma taki sam numer jak w 2003 roku wieczorem postaram się poszukaćjojo-jar pisze:czy pompa oleju byla taka sama w silnikach z roku 2003 co z roku 2008( FSI )? Zna ktos odpowiedz na to pytanie
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI ] hydraulika zaworów.
Nie jestem pewien na 100% (nie otwierałem głowicy w BFM), ale w obu głowicach znajdują się zawory utrzymujące pewien poziom oleju i ciśnienie w głowicy, a tym samym i na zaworach. Jeśli po dłuższym postoju (po tygodniu) przy rozruchu silnik zaklekocze tak przez kilka sekund, to jest normalne zjawisko, bo olej zdążył odpłynąć z popychaczy, a w tych silnikach olej jest dość rzadki. Natomiast na drugi dzień, no to raczej nie powinno być takiego efektu, albo co najmniej minimalny. Warto sprawdzić ciśnienie oleju w całym silniku, bo jeśli będzie w normie, to pozostają zawory w głowicach. Pompa oleju rzadko wysiada, natomiast zaworki mogą przepuszczać i auto jeździ na suchych wałkach w głowicy. Druga sprawa to popychacze, mają co robić i przy takim przebiegu to możliwe, że zaczynają się odzywać. Można zastosować środek Liqui Moly na hałasuące popychacze zaworowe - kiedyś stosowałem w AAH z przebiegiem 200 kkm i sprawdził się. Co do oleju, to raczej nie polecam półsyntetyka, a już tym bardziej ostrożnie z płukaniem.
Bądź dobry jak chleb.
Wracając to tematu , to dzwoniłem do serwisu , a tam niespodzianka, części takiej nie mogli znaleźć. Podobno są jakieś dwa rodzaje tych zaworków. Może po VIN-ie ktoś cos poradzi. HELP(bo odpalanie o poranku to tortura dla uszu).
WAUZZZ4E33000800.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-12-09, 18:23 ]
Witam jestem w trakcie demontowania głowic i mam pytanie, co realizuje zmianę faz rozrządu
czy to hydraulika? Bo na prawej i lewej głowicy jest jakiś sterownik z wtyczką(w prawej głowicy od strony ścianki kabiny a w lewej od przodu auta) czy sa tam jakieś elementy hydrauliczne które się wymienia? Silnik BFM.
WAUZZZ4E33000800.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-12-09, 18:23 ]
Witam jestem w trakcie demontowania głowic i mam pytanie, co realizuje zmianę faz rozrządu
czy to hydraulika? Bo na prawej i lewej głowicy jest jakiś sterownik z wtyczką(w prawej głowicy od strony ścianki kabiny a w lewej od przodu auta) czy sa tam jakieś elementy hydrauliczne które się wymienia? Silnik BFM.
Witam
Kurcze umnie to samo klekocze jak odpalam , teraz nawet jak auto stoi w garazu w cieple to klekocze :-) koło 3 sekund , wczesniej jak stało w garazu to nie klekotało a teraz ten objaw się ujawnił .
Stojąc na zewnątrz jest dużo gorzej :-) jeden mechanik mi powiedział że pompa Oleju nie domaga i najlepiej ją wymnienić i będzie oki .
Może mi coś doradzicie bo szkoda słuchać jak autko się męczy .
Kurcze umnie to samo klekocze jak odpalam , teraz nawet jak auto stoi w garazu w cieple to klekocze :-) koło 3 sekund , wczesniej jak stało w garazu to nie klekotało a teraz ten objaw się ujawnił .
Stojąc na zewnątrz jest dużo gorzej :-) jeden mechanik mi powiedział że pompa Oleju nie domaga i najlepiej ją wymnienić i będzie oki .
Może mi coś doradzicie bo szkoda słuchać jak autko się męczy .
A8 cos fajnego
Zamotałem nowy temat zamiast dokończyć wcześniejszy traktujący o tym samym..
Napinacz wymieniony (lewa głowica), tydzień radosi i powrót do szukania dzióry w całym.
Autko postało z godzinę lewą stroną na krawężniku i kle kle. Rano po 8h w garażu odpalam i tu niespodzianka, nic, standardowe V8.
Sznowni Koledzy potrzebny jakiś schemat ściezki olejowej do BFM-a .
Mam jeszcze opcje że są filtry oleju z zaworem zwrotnym( założe pewnikiem).
Pompa sprawdzana i niby ok. panewki ok. wałki ok. popyczacze wyglądają na ok . to gdzie u lich można straciś cisnienie na ścieżce olejowej?
I jescze jedno, wywalało błąd czujnika położenia wału czy to wpłynie n atakie zachowanie jednostki?
Napinacz wymieniony (lewa głowica), tydzień radosi i powrót do szukania dzióry w całym.
Autko postało z godzinę lewą stroną na krawężniku i kle kle. Rano po 8h w garażu odpalam i tu niespodzianka, nic, standardowe V8.
Sznowni Koledzy potrzebny jakiś schemat ściezki olejowej do BFM-a .
Mam jeszcze opcje że są filtry oleju z zaworem zwrotnym( założe pewnikiem).
Pompa sprawdzana i niby ok. panewki ok. wałki ok. popyczacze wyglądają na ok . to gdzie u lich można straciś cisnienie na ścieżce olejowej?
I jescze jedno, wywalało błąd czujnika położenia wału czy to wpłynie n atakie zachowanie jednostki?
Witam. Temat jak widać bardzo rozpowszechniony. W moim przypadku każde odpalenie auta czy to po nocy, czy po rozgrzanym silniku objawia się Terkotaniem przez ok 3 sekundy. Druga sprawa to terkot czasem też jest słyszalnyspo jeździe jak np wysiądę z samochodu go nie gasząc. Wtedy np dodając delikatnie gazu terkotanie się nasila po czym słychać takie jakby puknięcie / stuknięcie nie wiem jak to nazwać po czym terkotanie ustaje, wtedy ujmę gazu i na wolnych obrotach jest już cisza. Oczywiście gdy np zwyczajnie dodam gazu to terkotanie znowu się ujawnia. Ktoś miał taki objaw i była trafnie zdiagnozowano usterka no i naprawa która okazała się sukcesem??
Jeszcze masz zaworki zwrotne które mają za zadanie blokować cofanie się oleju z głowic na postoju. Jednak to nie tłumaczyłoby problemów na pracującym silniku. Ja widzę opcje dwie, albo walnięty napinacz (rozpadł/rozpada się ślizg, lub po prostu już napinacz nie trzyma ciśnienia oleju), albo za niskie ciśnienie oleju (choć wtedy dodanie gazu powinno poprawiać a u ciebie jest odwrotnie z tego co piszesz, więc prędzej skłaniałbym się ku pierwszemu, no chyba że nawala zawór ciśnieniowy w pompie oleju i za szybko upuszcza).
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Hmmm... To w napinaczu jest także jakiś zaworek, który może nie trzymać oleju oczywiście po za tym zaworkiem zwrotnym też mowa?? Jeśli też mowa o zaworkach zwrotnych to z tego co kojarzę to są chyba dwa po jednym na "głowicę". Pytanie pierwsze czy ich wymiana jest bezproblemowa we własnym garażowym zapleczu no i jak to zrobić? Pytanie drugie o jakich numerach szukać tych zaworków do mojego 4,2 BFM??