części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI ] hydraulika zaworów.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 17 wrz 2011, 09:40

jojo-jar pisze:czy pompa oleju byla taka sama w silnikach z roku 2003 co z roku 2008( FSI )? Zna ktos odpowiedz na to pytanie
trzeba w ETCE sprawdzić czy ma taki sam numer jak w 2003 roku wieczorem postaram się poszukać

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 17 wrz 2011, 11:29

ok badyl. Czekam na wiadomosc. Posprawdzaj dokladnie zeby bylo 100% pewne.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 19 wrz 2011, 11:20

nr pompy do BFM to 077 115 105 j prawdopodobnie jest taka sama pompa w nowszym silniku ale na 100 % nie jestem pewien

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 20 wrz 2011, 00:22

Nie jestem pewien na 100% (nie otwierałem głowicy w BFM), ale w obu głowicach znajdują się zawory utrzymujące pewien poziom oleju i ciśnienie w głowicy, a tym samym i na zaworach. Jeśli po dłuższym postoju (po tygodniu) przy rozruchu silnik zaklekocze tak przez kilka sekund, to jest normalne zjawisko, bo olej zdążył odpłynąć z popychaczy, a w tych silnikach olej jest dość rzadki. Natomiast na drugi dzień, no to raczej nie powinno być takiego efektu, albo co najmniej minimalny. Warto sprawdzić ciśnienie oleju w całym silniku, bo jeśli będzie w normie, to pozostają zawory w głowicach. Pompa oleju rzadko wysiada, natomiast zaworki mogą przepuszczać i auto jeździ na suchych wałkach w głowicy. Druga sprawa to popychacze, mają co robić i przy takim przebiegu to możliwe, że zaczynają się odzywać. Można zastosować środek Liqui Moly na hałasuące popychacze zaworowe - kiedyś stosowałem w AAH z przebiegiem 200 kkm i sprawdził się. Co do oleju, to raczej nie polecam półsyntetyka, a już tym bardziej ostrożnie z płukaniem.
Bądź dobry jak chleb.

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 20 wrz 2011, 11:21

A te zawory w głowicy to gdzie są dokładnie umieszczone, i czy jest opcja wymiany samych zaworów?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 23 wrz 2011, 23:37

W tym problem, że jeszcze ich fizycznie nie widziałem. Podejrzewam że są w środkowych częściach głowic i pewnie są wymienialne.
Bądź dobry jak chleb.

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 15 lis 2011, 15:10

Wracając to tematu , to dzwoniłem do serwisu , a tam niespodzianka, części takiej nie mogli znaleźć. Podobno są jakieś dwa rodzaje tych zaworków. Może po VIN-ie ktoś cos poradzi. HELP(bo odpalanie o poranku to tortura dla uszu).
WAUZZZ4E33000800.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-12-09, 18:23 ]
Witam jestem w trakcie demontowania głowic i mam pytanie, co realizuje zmianę faz rozrządu
czy to hydraulika? Bo na prawej i lewej głowicy jest jakiś sterownik z wtyczką(w prawej głowicy od strony ścianki kabiny a w lewej od przodu auta) czy sa tam jakieś elementy hydrauliczne które się wymienia? Silnik BFM.

Marcin A8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 27 kwie 2010, 16:40
Lokalizacja: Skaryszew

Post autor: Marcin A8 » 10 gru 2011, 14:35

Witam
Kurcze umnie to samo klekocze jak odpalam , teraz nawet jak auto stoi w garazu w cieple to klekocze :-) koło 3 sekund , wczesniej jak stało w garazu to nie klekotało a teraz ten objaw się ujawnił .

Stojąc na zewnątrz jest dużo gorzej :-) jeden mechanik mi powiedział że pompa Oleju nie domaga i najlepiej ją wymnienić i będzie oki .

Może mi coś doradzicie bo szkoda słuchać jak autko się męczy .
A8 cos fajnego

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 10 gru 2011, 19:05

Wstrzymaj się kolego z dłubaniem bo temat przerabiam 4 miesięcy. wtorek środa będzie rozebrane do końca to coś konkretnego podpowiem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 10 gru 2011, 20:32

odważny jesteś :peace:

Marcin A8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 14
Rejestracja: 27 kwie 2010, 16:40
Lokalizacja: Skaryszew

Post autor: Marcin A8 » 07 sty 2012, 15:36

Klekotanie przy odpalaniu jest to rozwalony napinacz łańcucha rozrządu przy wałkach i rozciągnięty łańcuch .
A8 cos fajnego

datelos
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 20 lut 2011, 10:35
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: datelos » 08 sty 2012, 19:26

Zamotałem nowy temat zamiast dokończyć wcześniejszy traktujący o tym samym..
Napinacz wymieniony (lewa głowica), tydzień radosi i powrót do szukania dzióry w całym.
Autko postało z godzinę lewą stroną na krawężniku i kle kle. Rano po 8h w garażu odpalam i tu niespodzianka, nic, standardowe V8.
Sznowni Koledzy potrzebny jakiś schemat ściezki olejowej do BFM-a .
Mam jeszcze opcje że są filtry oleju z zaworem zwrotnym( założe pewnikiem).
Pompa sprawdzana i niby ok. panewki ok. wałki ok. popyczacze wyglądają na ok . to gdzie u lich można straciś cisnienie na ścieżce olejowej?
I jescze jedno, wywalało błąd czujnika położenia wału czy to wpłynie n atakie zachowanie jednostki?

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 17 sty 2023, 17:57

Witam. Temat jak widać bardzo rozpowszechniony. W moim przypadku każde odpalenie auta czy to po nocy, czy po rozgrzanym silniku objawia się Terkotaniem przez ok 3 sekundy. Druga sprawa to terkot czasem też jest słyszalnyspo jeździe jak np wysiądę z samochodu go nie gasząc. Wtedy np dodając delikatnie gazu terkotanie się nasila po czym słychać takie jakby puknięcie / stuknięcie nie wiem jak to nazwać po czym terkotanie ustaje, wtedy ujmę gazu i na wolnych obrotach jest już cisza. Oczywiście gdy np zwyczajnie dodam gazu to terkotanie znowu się ujawnia. Ktoś miał taki objaw i była trafnie zdiagnozowano usterka no i naprawa która okazała się sukcesem??

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 526
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 19 sty 2023, 11:20

Jeszcze masz zaworki zwrotne które mają za zadanie blokować cofanie się oleju z głowic na postoju. Jednak to nie tłumaczyłoby problemów na pracującym silniku. Ja widzę opcje dwie, albo walnięty napinacz (rozpadł/rozpada się ślizg, lub po prostu już napinacz nie trzyma ciśnienia oleju), albo za niskie ciśnienie oleju (choć wtedy dodanie gazu powinno poprawiać a u ciebie jest odwrotnie z tego co piszesz, więc prędzej skłaniałbym się ku pierwszemu, no chyba że nawala zawór ciśnieniowy w pompie oleju i za szybko upuszcza).
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 19 sty 2023, 15:40

Hmmm... To w napinaczu jest także jakiś zaworek, który może nie trzymać oleju oczywiście po za tym zaworkiem zwrotnym też mowa?? Jeśli też mowa o zaworkach zwrotnych to z tego co kojarzę to są chyba dwa po jednym na "głowicę". Pytanie pierwsze czy ich wymiana jest bezproblemowa we własnym garażowym zapleczu no i jak to zrobić? Pytanie drugie o jakich numerach szukać tych zaworków do mojego 4,2 BFM??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl