A będziesz może w okolicach bielska podlaskiego lub Białegostoku? mogę Tobie odebrać w następnym tygodniu i jak byś tutaj kręcił się to byś odebrał u mnie :-)Mucholejkolator pisze:Problem polega na tym, że nie będzie w najbliższym czasie w Twoim mieście. Mógłbym co prawda szwagra podesłać do Ciebie ale nie bedę mu robił kłopotu, bo jeszcze będzie musiał mi ją przesłać dalej :-/ Chyba się nie opłaci. Poszukam czegoś w Lublinie, ale dzięki wielkie za propozycję i zainteresowanie :-D
[D2 ALL ] Końcówki wydechu po obu stronach
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Ja pierdziele, kocham to forum i forumowiczów :-> Tyle tu świetnych ludzi, którzy chcą bezinteresownie pomóc. Niestety jestem uwięziony w Lublinie obecnie bo zacząłem już z serwisem narciarskim i mam trochę roboty... Dzięki sebos17!sebos17 pisze:A będziesz może w okolicach bielska podlaskiego lub Białegostoku? mogę Tobie odebrać w następnym tygodniu i jak byś tutaj kręcił się to byś odebrał u mnie :-)
No proszę, a ja tak właśnie myślalem co by na przyszły weekend zrobić jakiegoś spota bo dawnośmy się tu nie spocili :lol:gtfan pisze:Na weekend 11-13 listopada będę w Warszawie, a później przez tydzień w Lublinie, więc jakbyś chciał, to mogę przetransportować paczkę
Jakbyś był i miał trochę czasu w niedzielę po południu to zapraszamy... zerknij tylko przed weekendem w nasz Warszawski (mazowiecki) spotowy temat żebyś wiedział gdzie i o której ;-)
...
a przy okazji, jakby Kacper nie ogarnął jeszcze tematu własnymi siłami, dam mu trochę tej okładziny termoizolacyjnej ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Jestem za! :-Dgtfan pisze:Na weekend 11-13 listopada będę w Warszawie, a później przez tydzień w Lublinie, więc jakbyś chciał, to mogę przetransportować paczkę
Myślę, że do przyszłego łikendu uda mi się ogarnąć przeróbkę tłumików, ale nie zdążę jeszcze ich zamontować, więc gdyby Wam udało się spocić i gtfan przywiózł mi by mi to do Lublina to by była bomba!FOSS pisze:a przy okazji, jakby Kacper nie ogarnął jeszcze tematu własnymi siłami, dam mu trochę tej okładziny termoizolacyjnej ;-)
Bardzo mi miło FOSS, że tak do tego podchodzisz, ale bez przesady, nie musisz mi robić prezentów. Napisz na PW ile to będzie kosztować i będę wdzięczny. Fakt, że dużo tej izolacji mi nie potrzeba, ale jednak wartość to jakąś ma.FOSS pisze:dam mu trochę tej okładziny termoizolacyjnej ;-)
Dopiero teraz to mówisz, dam znaka jak będę jechał następnym razem to może uda się spotkać i pobić pianę :-Dhipcio pisze:No ładnie Panowie sobie latają Warszawa-Lublin a do Mnie nikt nie wpadnie a mieszkam na głownej trasie a nawet ulicy Warszawa-Lublin.
I żeby nie było, że się nie staram ;-) na razie szablony ale jutro kupuję już końcówki, chyba jednak przyfasolę 4x90mm. Jak się bawić to się bawić :diabel:
-
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 sty 2010, 13:27
- Lokalizacja: lublin
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
Dobra, temat wstępnie ogarnięty :mrgreen:
Wrzucę trochę fotek, żeby było widać co i jak po kolei robiłem.
Najpierw zająłem się prawym tłumikiem. Zdemontowałem, obciąłem ori końcówkę (czytaj dziadostwo), zamówiłem na allegro ładne końcówki okrągłe, ścięte o średnicy 87mm.
Po zabiegach kątówkowo-brzeszczotowo-szlifierskich spasowałem nowe końcówki do tłumika. Wewnętrzną z rur wyprowadzających spaliny musiałem przedłużyć, po to aby końcówki móc zamocować bliżej środka auta. Tak wyciąłem wcześniej dziurę w zderzaku. Symetrycznie względem oryginalnego lewego otworu. Okazuje się że prawy FOX nie jest w pełni symetryczny i końcówki wypadają trochę bardziej na zewnątrz auta, wchodząc tym samym na dekielek od zaczepu holowniczego.
Następnie wstępne spawanko, przymiarka na aucie, poprawka geometrii i spawanie właściwe u znajomego. Fajnie, bo okazało się że nowe końcówki zrobione są ze stali kwasoodpornej (nie nie tylko nierdzewnej) tak samo jak nowe tłumiki. Musiałem także skorygować rurę doprowadzającą spaliny do wydechu, tak żeby nie wisiała za nisko i żeby móc wyżej podwiesić tłumik.
Następnie na aucie obciąłem końcówkę od lewego tłumika i wpasowałem nowe okrągłe. Znowu spawanko metodą TIG
Potem malowanie "baniaków" i wnętrz końcówek oraz zrobienie porządnego zaczepu wieszaka do prawego tłumika.
I utwardzanie farby w piekarniku :-P
W międzyczasie dociąłem i zainstalowałem na aucie izolacje termiczną nad prawym tłumikiem. Dodam, że izolacja ta pochodzi od ex-kochanki FOSSa jego rozbitej Czarnej Mamby S8 D2 :-D
FOSS dzięki jeszcze raz za pomoc i gtfan za transport i pomoc także! To był świetny pomysł z ta izolacją od Ciebie. Bardzo mi to ułatwiło sprawę, musiałem niewiele zrobić, żeby wszystko grało :lol: No i jakość tej blachy... nawet wybite oznaczenia Audi ma na sobie.
Chłopak, który zakładał mi wcześniej tłumiki, zdemontował "gwint" w który wkręca się zaczep holowniczy. Łatwiej mu było widocznie tak zamocować tłumik :-x Ja natomiast chcę mięć ten zaczep, bo nie raz kogoś wyciągałem z zaspy czy po prostu holowałem. Tak więc założyłem z powrotem to wszystko i przerobiłem mocowanie wieszaka tłumika, żeby było ok.
Odpuściłem sobie wyrzucenie miski od akumulatora i przeniesienie go wyżej. Już po wstępnych przymiarkach wyglądało, że będzie ok, jak się tylko dobrze ustawi tłumik.
Po zainstalowaniu tłumików, stwierdziłem, że dotnę i założę jeszcze osłonę która znajduje się miedzy zderzakiem, miską na koło i pod akumulatorem. Generalnie z tego co widzę mało kto zakłada ją z powrotem po instalacji prawego wydechu. Ja stwierdziłem, że mimo okrojonej formy, warto ją zapodać na swoje miejsce.
Roboty sporo ale warto było. Tak wygląda efekt końcowy :diabel:
Teraz jeszcze z powrotem będę wrzucał ori h-pipe w obudowie tłumiącej i ori tłumik środkowy. Wyciszam ją maksymalnie, zostawiam tylko FOXa na końcu :mrgreen: A i dzwięk na H-pipe mi bardziej odpowiada niż na X-pipe tak jak mam teraz.
Pozdro ewrybadry!
Wrzucę trochę fotek, żeby było widać co i jak po kolei robiłem.
Najpierw zająłem się prawym tłumikiem. Zdemontowałem, obciąłem ori końcówkę (czytaj dziadostwo), zamówiłem na allegro ładne końcówki okrągłe, ścięte o średnicy 87mm.
Po zabiegach kątówkowo-brzeszczotowo-szlifierskich spasowałem nowe końcówki do tłumika. Wewnętrzną z rur wyprowadzających spaliny musiałem przedłużyć, po to aby końcówki móc zamocować bliżej środka auta. Tak wyciąłem wcześniej dziurę w zderzaku. Symetrycznie względem oryginalnego lewego otworu. Okazuje się że prawy FOX nie jest w pełni symetryczny i końcówki wypadają trochę bardziej na zewnątrz auta, wchodząc tym samym na dekielek od zaczepu holowniczego.
Następnie wstępne spawanko, przymiarka na aucie, poprawka geometrii i spawanie właściwe u znajomego. Fajnie, bo okazało się że nowe końcówki zrobione są ze stali kwasoodpornej (nie nie tylko nierdzewnej) tak samo jak nowe tłumiki. Musiałem także skorygować rurę doprowadzającą spaliny do wydechu, tak żeby nie wisiała za nisko i żeby móc wyżej podwiesić tłumik.
Następnie na aucie obciąłem końcówkę od lewego tłumika i wpasowałem nowe okrągłe. Znowu spawanko metodą TIG
Potem malowanie "baniaków" i wnętrz końcówek oraz zrobienie porządnego zaczepu wieszaka do prawego tłumika.
I utwardzanie farby w piekarniku :-P
W międzyczasie dociąłem i zainstalowałem na aucie izolacje termiczną nad prawym tłumikiem. Dodam, że izolacja ta pochodzi od ex-kochanki FOSSa jego rozbitej Czarnej Mamby S8 D2 :-D
FOSS dzięki jeszcze raz za pomoc i gtfan za transport i pomoc także! To był świetny pomysł z ta izolacją od Ciebie. Bardzo mi to ułatwiło sprawę, musiałem niewiele zrobić, żeby wszystko grało :lol: No i jakość tej blachy... nawet wybite oznaczenia Audi ma na sobie.
Chłopak, który zakładał mi wcześniej tłumiki, zdemontował "gwint" w który wkręca się zaczep holowniczy. Łatwiej mu było widocznie tak zamocować tłumik :-x Ja natomiast chcę mięć ten zaczep, bo nie raz kogoś wyciągałem z zaspy czy po prostu holowałem. Tak więc założyłem z powrotem to wszystko i przerobiłem mocowanie wieszaka tłumika, żeby było ok.
Odpuściłem sobie wyrzucenie miski od akumulatora i przeniesienie go wyżej. Już po wstępnych przymiarkach wyglądało, że będzie ok, jak się tylko dobrze ustawi tłumik.
Po zainstalowaniu tłumików, stwierdziłem, że dotnę i założę jeszcze osłonę która znajduje się miedzy zderzakiem, miską na koło i pod akumulatorem. Generalnie z tego co widzę mało kto zakłada ją z powrotem po instalacji prawego wydechu. Ja stwierdziłem, że mimo okrojonej formy, warto ją zapodać na swoje miejsce.
Roboty sporo ale warto było. Tak wygląda efekt końcowy :diabel:
Teraz jeszcze z powrotem będę wrzucał ori h-pipe w obudowie tłumiącej i ori tłumik środkowy. Wyciszam ją maksymalnie, zostawiam tylko FOXa na końcu :mrgreen: A i dzwięk na H-pipe mi bardziej odpowiada niż na X-pipe tak jak mam teraz.
Pozdro ewrybadry!
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 02:02 przez Mucholejkolator, łącznie zmieniany 3 razy.
zajefajnie wygląda :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
O żesz Ty orzeszku :shock:
Jest miodzio 8-)
Ja w obu swoich D2-kach chciałem tak to zrobić i po wstepnym rozpoznaniu tematu sobie odpuściłem a Tobie się to udało... a dzięki czarnemu lakierowi i piekarnikowi uniknąłeś tego na co psioczyliśmy w Edersse ogladając tamtejsze podobne przeróbki czyli całkiem wyraźnie widoczny i nienaturalnie (niesymetrycznie w stosunku do lewego) umieszczony prawy tłumik :-o
[center] :d GRATULEJSZYN :d [/center]
Jak się dowiem, że byłeś tą srebrną lalką w Warszawie i do mnie nie zajechałeś żeby się tym pochwalić to słowo daję, że poproszę kolegów w LB żeby Ci na drzwiach kierowcy śrubokrętem wydrapali "FOSS" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-