części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 W12] Opinie na temat silnika

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

[D2 W12] Opinie na temat silnika

Post autor: przemoR888 » 19 lut 2010, 10:04

Czy ktoś jest użytkownikiem autka z takim silnikiem? czy ktoś miał z nim styczność? jaka jest awaryjność, spalanie itp. Bać się tego silnika czy nie? słyszałem opinie że nie cieszą się bezawaryjnością ale nic więcej nie słyszałem co się psuje jak i dlaczego ;-)
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 00:54 przez przemoR888, łącznie zmieniany 1 raz.

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 19 lut 2010, 12:13

miałem styczność, ale nie w A8. Generalnie nie brzmi tak fajnie jak V8, w trasie spala niedużo więcej, ma niezłego kopa, jest na łańcuchu, więc rozrządu (teoretycznie) nie trzeba wymieniać. O małej awaryjności silnika też dużo słyszałem (w końcu montują je w Audi, VW, Bentleyach, Spykerach - te dwie ostatnie to raczej wyższa półka, więc wydaje mi się, że złomu by tam nie wstawili...). Poza tym W12 prawie (prawie robi wielką różnicę :roll: ) nie zmienione montują od okolic chyba 2000 roku do teraz, a to o czymś chyba świadczy?
Co do minusów, to:
jest ciasno pod maską i znaczna większość napraw/wymiany czegoś poważniejszego w silniku wymaga wyciągnięcia silnika, do wymiany termostatu trzeba zdjąć kolektor dolotowy (który jest z magnezu, więc lepiej nie uszkodzić) i inne tego typu cuda. Oleju wchodzi koło 12 litrów, świeczek jest o 50% więcej niż w V8 :wpale: ale to szczegóły. Krążą pogłoski (ale na jaki temat nie krążą, nie?), że często wszelkie czujniki się sypią w silniku - ale jak mówię, gdzieś obiło mi się o uszy, ale może być to taki 'mit' internetowy.

Generalnie mało o tym w polskim internecie. Na AKP jest chyba relacja jednego gościa, który wybrał się A8 D2 W12 oglądać i jest to chyba najobszerniejszy tekst o W12 w polskim internecie :mrgreen:

Fajnie, że temat jakiś u nas o tym, bo za lat kilka sam mam zamiar W12 dosiąść, ale w wydaniu VW.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 lut 2010, 12:15

Trochę już o tym było, tu, czy na AKP, więc w skrócie.
Plusy:
-moc (wiadomo, że ciagnie lepiej niz V8, czuć to rzecz jasna w karku, ale samej predkosci nie czujesz, musialbys spojrzec na zegary)
- bogate stand wyposażenie (zazwyczaj indywidualne lub maks)
- silnik

Minusy:
- cichy (dźwięk nieporównywalny z V8 - po prostu cisza :| )
- silnik (a w zasadzie osprzet, do tego czujniki itp pierdoły
Ze wzgledu na miejsce i rozmiary, prawie za kazdym razem trzeba go wyjmować
- serwis raczej tylko w ASO (mało kto to ogarnia), brak zamienników (filtry, hamulce tak, ale reszta - ASO)
Waga - silnik jak wiadomo zaraz z przodu, ciężki, samochód dziwnie się prowadzi (dość specyficznie, na PL drogach zapewne by to denerwowało, pływa)
- utrzymanie auta (pomijajac spalanie) nie przesadzajac 2x 4.2

Ogólnie - jeśli brakuje Ci mocy w D2 pieniadze lepiej przeznaczyć na S8 i dokładać kompresor (ta sama moc, koszt serwisu jak zwykłe V8, lepsze prowadzenie niż W12).
Black Cars Matters

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 19 lut 2010, 12:27


Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 19 lut 2010, 20:56

Ja także myślałem kiedyś o zakupie D2 z motorem W12 ale po zgłębieniu tematu to tak jak napisał kolega dice... koszty utrzymania W12 = utrzymanie 2 x 4,2V8.

A ponieważ worka pln-ów na balkonie nie posiadam więc wolę mieć 2 x 4,2V8 (w tym jedną eSę) niż tylko jedno W12.

Ja zdecydowanie polecam S8 bo w użytkowaniu i serwisowaniu to prawie to samo co zwykłe A8 4,2V8 :lol:
niestety ciężko znaleźć coś godnego zakupu :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 19 lut 2010, 22:12

No jeżeli mowa o D2 to zgadzam się, ale jak spojrzymy na D3, to okazuje się, że W12 koło 100k chodzi a S8 koło 150k PLNów (bo dopiero od 2007 czy jakoś tak roku) i tu już się można zastanawiać... Ale jak to S8 brzmi...


Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 lut 2010, 00:27

Koszty utrzymania D3 S8 a W12 są podobne, ale jeszcze wyższe niż D2 z W12 :]
Black Cars Matters

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 28 wrz 2011, 14:00

a moj przyjaciel ma w12 d2 juz ponad rok i ani jednej awari, absolutnie nic. Przyczym auto kupil za 20tys bo ma przebieg 460tys i chodzi jak ta lala, a do tego jest na tyle skapy ze nawet oleju nie wymienil.... tylko leje zupe i lata jak opetany ( jedyne co musial kupic to szybe bo zostawil tel na fotelu)

[ Dodano: 2011-09-28, 14:06 ]
auto bylo rok temu ponad do kupienia na allegro za 30tys ale wlascicielowi chyba nie zalezalo na gotowce bo nam tyle opuscil ze hoho, sam bylem z nim to kupic i chodz odradzalem mu to nawet za tak smieszne siano on to kupil. Jestem w szoku ale sie nie przejechal na tym aucie. Teraz mnie zaraził i mysle o w12 d3
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011, 14:15 przez alduwiel, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 28 wrz 2011, 14:19

alduwiel pisze:a moj przyjaciel ma w12 d2 juz ponad rok i ani jednej awari, absolutnie nic, przyczym auto kupil za 20tys bo ma przebieg 460tys i chodzi jak ta lala, przy czy jest na tyle skapy ze nawet oleju nie wymienil tylko leje zupe i lata jak opetany ( jedyne co musial kupic to szybe bo zostawil tel na fotelu)
rozwalili te klejone?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 28 wrz 2011, 14:31

tam sa zwykle szyby :shock:

[ Dodano: 2011-09-28, 15:19 ]
Opowiem jak to bylo, jadac po auto radze koledze- takie fury ani troche nie maja wziecia wiec ostro sie targoj!!! Na miejscu po ogledzinach ten jak wyjechal ze da 20tys to mnie zamórowalo (ostro targoje mysle sobie) a sprzedawca chwile zastanowienia i sie zgodził :shock: :shock: :shock: , biore kumpla na bok i mowie ze nikt niczego za darmo nie daje pewnie jest tam jakas ukryta wada i jeszcze ten przebieg, mowie daj sobie spokój bo sie wkopiesz, to jest napewno jakas płapka!!! Niestety on juz byl w innym swiecie i nic do niego nie docierało, cały czas ta sama gadka ze na ten silnik te 450tys przebiegu to nic. Na nastepny dzien jezdzimy fura i wszystko gra, mówie do niego ze moge sie załozyc, nim minie rok to auto sie tak zepsuje ze bedzie plakal, załozylbym sie wtedy o kazde siano- dobrze ze on niechciał bo BYM PRZEGRAL.

[ Dodano: 2011-10-09, 17:19 ]
sprostowanie - faktycznie tam była szyba podwójna klejona i widac taką tez da sie załatwic, akurat sie wczoraj z nim widziałem i to sprawdzilem

dziq111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2009, 06:44
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 02 gru 2011, 11:02

w12 oelj tylko 5w30 i bedzie smigac
zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 02 gru 2011, 15:05

zrobił zdjęcie rozwalonej? ciekawe jak to wygląda
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 02 gru 2011, 22:37

Widziałem na żywo silnik w12 d2 i powiem Wam serio wygląda imponująco.To tak jakby reszta auta była tylko dodatkiem wiedząc że ma sie taki silnik 8-)

dziq111
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2009, 06:44
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 02 gru 2011, 23:22

ja mam tez w12 le niestety motor sie zatarl ktos przedemna wymienil dwa tloki skladja rzrzad nie dokrecil sruby na walku wyrownowazajacym i posypal sie rozrzad wraz z brakiem smarowania sie zatarl
zdjecia przedstawiaja moje AUDI po montażu lpg!!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d88 ... 413be.html

alduwiel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 05 wrz 2011, 20:48
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: alduwiel » 22 mar 2012, 19:08

maciu pisze:zrobił zdjęcie rozwalonej? ciekawe jak to wygląda

szyba pękła i się wygieła do środka auta... do dziś dzień nie wymieniona bo ponoć nie ma gdzie kupić takiej szyby (od drzwi tylnich) w dobrej cenie więc...

UWAGA, po 1,5roku masakra... auto nie pali na wszystkie gary, bardzo mocno kopci z wydechu, brak mocy absolutna wtopa!!! do tego automat zaczoł szarpać a w dodatku kolega stracil prace :cry: teraz nie ma na benzyne ,ani na naprawę. Matko ależ się wpakowal WIEDZIAŁEM!!!

Ostrzegam wszystkich napaleńców!!! Z daleka od w12 !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl