części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] TEST - dlaczego nie odpala zimny

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 24 lis 2011, 19:22

znajdz moje wczesniejsze posty bo wiele razy pisalem o tym ze jak a8 czasem nie chce odpalic to wystarczy wyjac bezpieczniki i wsadzic je ponownie. Wielu chlopakow dzwonilo do mnie z tym problemem i u wielu sie to sprawdzilo

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 25 lis 2011, 00:14

temat uważam za zamknięty :-D :-D :-D 2-3 sek i nie chce dłużej po 2 dniach :mrgreen:

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 13 gru 2011, 11:04

kiedys mialem problem z rozruchem zimnego silnka (cieply pali w 1sek), psikajac plynem do wykrywania gazu znalazlem nieszczelnosc (przy objemce) na rurach wylotowych gazu z reduktora do wtryskow, czyli gaz wychodzil sobie cala noc z reduktora na zewnatrz, po wymianie węży gazowych i obejm bylo OK,
teraz mam ponownie problem z rozruchem bo załapuje mi silnik za 2-3 razem ale tym razem nie znalazlem nieszczelnosci.

wymienilem swiece, filtr pow i filtr paliwa. vag sondy OK.

Sprawadzilem, po zakreceniu butli i wypaleniu gazu rano auto odpala w 1sek "na dotyk"
koledzy o ile wtryski moge jakos sprawdzic czy puszczaja gaz w kolektor, ale jak przetestowac wieczorem reduktor, jak prawidlowo sprawdzic czy puszcza gaz wezykiem w kolektor po wylaczeniu silnika.
czy jak zdejme wężyk podcisnienia z reduktora i psiknę plynem to nie ma prawa tłoczyć gazu przecież jak coś zdejmę to zawsze zejdzie ciśnienie tak ?

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 gru 2011, 11:16

psg pisze: wymienilem filtr paliwa
:?: :?:
Ten akurat znajduje się w zbiorniku z pompą paliwową , chyba że są 2 filtry paliwowe .

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 13 gru 2011, 11:53

w moim A8 97r filtr paliwa znajduje sie z prawej strony auta i wymienia sie go z kanału.

Obrazek

może masz inne A8...
jak prawidlowo przetestowac reduktor na okolicznosc puszczania gazu w kolektor?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 13 gru 2011, 12:30

mdamian pisze:
psg pisze: wymienilem filtr paliwa
:?: :?:
Ten akurat znajduje się w zbiorniku z pompą paliwową , chyba że są 2 filtry paliwowe .
co ty opowiadasz..... jest pod spodem na przewodach
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 13 gru 2011, 12:43

tak filtr jak na zdjeciu jest pod spodem na przewodach

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 13 gru 2011, 13:27

no oki :mrgreen: Ale wszyscy się zbulwersowali , no to już wiem co to za puszka przy tylnym prawym kole :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 13 gru 2011, 13:54

to teraz poprosze o wskazowki jak prawidlowo wyeliminować tłoczenie gazu przez reduktor w kolektor poprzez wężyk.
pytanie może głupie ale prosze o kroki co i jak, bo samo odlaczenie wężyka po zgaszeniu silnika zawsze da jakies ciśnienie ale jak ma być ma prawidlowo reduktor wydychać czy zassać po zgaszeniu silnika ?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 13 gru 2011, 14:23

Bardzo czesto reduktory od Lpg popuszczają gaz podciśnieniem. Szczególnie KMe silver i Gold.
Nalezy wymienic membrany w reduktorze i po problemie. Najpierw sprawdz czy śruby cztery szt. którymi jest skręcony redutor do kupy się nie poluzowały bo to taka wada konstrukcyjna golda i silvera.

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 13 gru 2011, 15:19

dzieki Hipcio
ja mam dokladnie reduktor KME Gold.
W zeszlym roku zaczął cieknąć i jakimś cudem chyba wlał sie płyn chłodzący w otwór gdzie jest bolec otwierający gaz (swoją drogą ciekawe jak to sie stało, plyn przeszedl przez membrany..?)

ten płyn pod wpływem temp zamienił się w czarny twardy smar i aż skleił mi ten bolec ktorym cewka otwiera gaz dlatego załapałem że w reduktorze jest coś nie tak dopiero po wyjeciu tego bolca bo wycieki szły od spodu i były to w zasadzie tylko kropki, nie lało się.
Zamowilem i wymieniłem org nowe membrany i było ok, chyba faktycznie wtryski sobie odpuszcze a sprawdze te śruby, bo chyba membrany po niecałym roku nie powinny się przerwać.

a tak poza tematem jaki reduktor polecasz do A8 4.2 w ktorym ustawie sobie 1bar? Brać znowu KME Gold?

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 13 gru 2011, 16:39

zalezy jakie masz wtryskiwacze i komputer Lpg?

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 13 gru 2011, 16:43

wtryski mam jeszcze starego typu ZAVOLI PAN ale zastanawiam sie nad zmiana na magic jet lub HAMA zielone bo dzialaja na 2 OHm w trybie Kysin a to moj sterownik LPG KME Diego G2 v1.3E obsluguje
pod HAMA oczywiscie przejsciowki bo inna wtyczka ale sprzedaja w kompletach

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 13 gru 2011, 17:14

jeśli masz 300KM to Gold wystarczy ciśnieniowo jednak temperaturowo jest na styk a nawet zasłaby. Wszystko zalezy jak masz wpiętą wode i jak często prostujesz prawą noge na pedale gazu.
Ja bym dał dwa AC R01 tylko te na wyjscie gazu 12mm a nie 16.

Zavoli sie nie nada ze względu na mała regulacjie ciśnienia. Można dać 2x Silver ale są awaryjne jak pisałem wyżej.
Podsumowując;

1xGold jeśli nie masz worka z kasą i jezdzisz bez szaleństw.
2xAC R01 jak masz kase i pałujesz auto szczególnie zimą.
2XSilver jak wyżej z postawieniem na "mam mały worek kasy" ale mogą byc problemy z odpalaniem, przeciekaniem. Można tanio kupić używki i zestaw naprawczy.
2xZavoli Zeta S(są niezawodne) ale nie do Hana bo za duże ciśnienie będziesz miał.Zavoli Zeta N za słabe są.

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 13 gru 2011, 17:38

dzieki za info, zostane przy GOLD dzialał cały czas. wyjmę go przeszlifuje jak będą zadry dam nowe membrany i bedzie ok
a wtryski jakie polecasz HANA sa nowe ale 110zl szt sporo troche chociaz sie nimi zachwycają, a te Mgic JET jak myslisz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl