części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Zwrotnice przednie pytanie do fachowców

Awatar użytkownika
Esperak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2009, 00:26
Lokalizacja: Silesia

[D2 98 4.2PB/LPG ] Zwrotnice przednie pytanie do fachowców

Post autor: Esperak » 20 paź 2009, 14:42

Witam..

Napisałem już ten post na Audiklub ale pewnie nie wszyscy tam bywają wiec powtórzę.

Jak wiadomo mam A8 1998 i od początku walczę z przednim układem hamulcowym już wymieniłem wszystko i dalej beret trzepie przy hamowaniu jak wściekle. Jak wiadomo układ hamulcowy w wersjach przed liftem są troszkę niedopracowane. wiec padł pomysł wymiany układu na układ poliftowy. w sumie wymienia się zaciski, tarcze i powinno śmigać kłopot mam tylko z ustaleniem różnic pomiędzy zwrotnicami przed i po lifcie.

zwrotnica przed liftem 4D0-407-257-L
zwrotnica po lifcie 4D0-407-257-K

obie żeliwo wyglądają podobnie ale jednak różnią się tą ostatnią literką.

Może ktoś już przerabiał temat na czym ta różnica polega czy muszę też wymienić zwrotnice czy zaciski poliftowe podejdą do wersji "L".
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 09:31 przez Esperak, łącznie zmieniany 1 raz.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 paź 2009, 14:51

zaciski jak rozumiem zmieniałeś i nic to nie dało?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 paź 2009, 15:08

Masz układ z 4 klockami ?
Który chcesz montować ? W sumie ich chyba z 4 były (FN3, HP2 (stal), HP2 (alu) i układ Brembo)
Black Cars Matters

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 20 paź 2009, 15:48

HP2 stal to najstarszy więc raczej nie to
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
Esperak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 19 paź 2009, 00:26
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Esperak » 20 paź 2009, 17:00

ogólnie układ przedliftowy zamieniam na poliftowy oba dwa tłoczki 4 klocki na stronę.

z 314mm na 323mm

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 20 paź 2009, 19:47

Jeśli nie chcesz rzeźbić to musiałbyś kupić ze zwrotnicą (z jej montażem, jak i pozostałych el zawieszenia nie ma problemu).
Jeśli nie - kupić sam zacisk i probowac dopasować do starej zwrotnicy.
Był chyba taki temat na AKP jeśli mnie pamięc nie myli (ktoś przerabiał hamulce, tylko nie wiem, czy akurat ładował te z lifta, czy nie z innego). W każdym razie jak znajde to podrzuce linka.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 13 gru 2011, 15:08

U mnie sieka z hamulcami, znowu piszczą, trzeszczą i skrzypią :evil: A w dodatku jak wiadomo nie hamują po zagrzaniu.

Pomyślałem sobie, żeby założyć na przód heble od S8 FL z tarczami 345mm.
Jak podejrzewam najprościej będzie przerzucić z całymi zwrotnicami jaki pisze dice111.
Posiada ktoś wiedzę czy da się zrobić taką operację w systemie "plug&play" :?:

Dodatkowo wjechały by tarcze i klocki EBC :-D

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 gru 2011, 00:38

Da sie tylko po co ? To juz predzej zaaplikować zaciski z Ski ale przedliftowej i zakupic EBC, chociaz koszta i tak beda niemałe. Na upartego i inne zaciski zamontujesz na swojej zwrotnicy, bedzie trzeba tylko troche ew porzeźbić.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 14 gru 2011, 15:52

Ogólnie masz rację dice111, pomyślałem tylko że jak już zmieniać tarcze na większe to nie o 9mm tylko o 31mm jak by się dało :-> W sumie to EBC powinno rozwiązać sprawę, ale mam już dosyć tych zacisków które mam teraz :/ Juz raz je regenerowałem, a tu wygląda na to że znowu się na osadzeniu wyrobiły. W dodatku klocki albo cylinderki zaczęły wpadać w drgania i zgrzytać przy lekkim hamowaniu albo skręcie kół :evil: I jak by tego było mało zaczęły na zimę piszczeć klocki znowu :/ I to w ciągu paru dni. Jak bym jechał jakimś gównem na szrocie odpalonym. Szlag mnie już trafia...

Ale się zagotowałem

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 gru 2011, 16:19

Do przedliftowej Ski koszt samych klocków to ok 1500zł, tarcz przód 700zł na tył ok 300zł za szt
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 15 gru 2011, 08:07

Kolego, mój plan wymiany zacisków na większa na razie został odłożony w czasie (musiałem wyzbyć się 6 tys zł na naprawę skrzyni w Midparts) ale do tematu na pewno powrócę. Polecam zaciski 6 - cio tłoczkowe brembo i tarcze 360mm - komplet można kupić za 2600 zł (zaciski profesjonalnie zregenerowane, tarcz zimmerman, klocki brembo, przewody w stalowym oplocie)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 15 gru 2011, 10:59

O proszę, a taki zestaw pasuje plug&play do jakiegoś modelu A/S8? 360mm i 6 tłoczków musi robić robotę :lol: Musiałbym zimówki zmienić na 18, ale w sumie mam w to w planie od jakiegoś czasu. Masz jakiś namiar na sprzedającego takie cuda :?:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 15 gru 2011, 11:16

Do S8 D2 FL pasuje na 99,99%, będę wiedział jak pojadę na montaż, musiałbyś zdjąć zacisk i tarczę hamulcową i zmierzyć dwa wymiary. 18'' to minimum chociaż widziałem zaciski 6-cio tłoczkowe pod 17'' ale są droższe.

Namiary, muszę poszukać na racingforum.pl

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 17 gru 2011, 17:19

Rozebrałem hamulce, wszystko poczyściłem, przesmarowałem i nałożyłem smar miedziany. Jak ręką odjął :-) Ale i tak przydały by się lepsze heble.

sebos17, jak znajdziesz te namiary to dawaj znaki :-> pompę też trzeba zmieniać czy można zostawić fabryczną?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 gru 2011, 22:38

Mucholejkolator pisze:Rozebrałem hamulce, wszystko poczyściłem, przesmarowałem i nałożyłem smar miedziany. Jak ręką odjął :-) Ale i tak przydały by się lepsze heble.
Kacper to może chcesz fabryczne Brembo od S8 D2 FL??... kolega który sobie to kiedyś u mnie zaklepał jednak na tą chwilę odpuścił więc mam komplet zwrotnice + zaciski przód i tył... po szczegóły dzwoń ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl