[D2 FL ALL ] Pytanie o zegary
[D2 FL ALL ] Pytanie o zegary
Czy ktoś orientuje się czy zegary w wersjach po FL komunikują się za pomocą CAN?
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 00:12 przez sebos17, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.
Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.
Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).
Elektronika samochodowa.
Mam auto pol lifcie dlatego nie muszę nic zmieniać. Zbieram informacje ponieważ chcę wymienić kierownicę na tą od modelu D3 - zechciało mi się sterowania skrzynią łopatkami oraz multifunkcją do RNS-E :-P Gdyby zegary działały po CANie było by łatwiejk44761 pisze:Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.
Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
no właśnie jak zrobić rpmy po canie? miałem ten problem przy klimatyzacjik44761 pisze:Jeśli chodzi o diagnostykę - nie. Ta jest po linii k.
Część transmisji leci po CANie (obroty silnika na przykład). Część informacji (większość) jest jednak podawana do zegarów analogowo.
Chcesz wymienić zegary w pre-lifcie na po-lift? Jeśli tak, pomogę bo sam robiłem i działa. Trzeba nabyć tylko zegary z wtyczkami (poliftowe mają 3 wtyczki), trochę poprzerabiać i podciągnąć magistralę CAN z ECU (najłatwiej jak autko ma tiptronic).
poliftowej i jedyne adaptery jakie znalazłem to do innych sygnałów lub do rpm
ale w drugą stronę czyli z CANa na stary sygnał - do montowania instalacji gazowych
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Klimatyzację poliftową dopiero będę montował, bo zmieniam panel środkowy na ten pod dużą navi.
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika. ID komunikatu 001 lub 002, nie pamiętam. Wystarczy równolegle podpiąć przewody z zegarów CAN-H i CAN-L (wtyczka zielona piny odpowiednio 20 i 18) do sterownika silnika odpowiednio do pinów A9 i A10. Przy zegarach /panelu klimy robimy terminatorek z rezystora 1MΩ. dodatkowo potrzebne są sygnały CAN-H i CAN-L tzw convenience, bez nich nie będziesz miał np komunikatu o nie domknietych drzwiach i zegarek/wyświetlacz km nie wygaszają się po zamknięciu autka (w niczym to nie przeszkadza).
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika. ID komunikatu 001 lub 002, nie pamiętam. Wystarczy równolegle podpiąć przewody z zegarów CAN-H i CAN-L (wtyczka zielona piny odpowiednio 20 i 18) do sterownika silnika odpowiednio do pinów A9 i A10. Przy zegarach /panelu klimy robimy terminatorek z rezystora 1MΩ. dodatkowo potrzebne są sygnały CAN-H i CAN-L tzw convenience, bez nich nie będziesz miał np komunikatu o nie domknietych drzwiach i zegarek/wyświetlacz km nie wygaszają się po zamknięciu autka (w niczym to nie przeszkadza).
Ostatnio zmieniony 02 sty 2012, 13:19 przez k44761, łącznie zmieniany 1 raz.
Elektronika samochodowa.
Ja jeszcze nie montowałem bo nie mam jeszcze panelu drewnianego, ale mam zegary poliftowe i RNSa i na krótko podpinałem - nie ma problemu, wyświetla się wszystko z RNSa poprawnie. Pamiętaj, że RNS ma swój "CAN", wpięty jest we wtyczkę zieloną piny 21 CAN-L i 22 CAN-H. Ja tak podpinałem i działa. dodatkowo przewody CLOCK,DATA,ENABLE miałem podpięte.
Nie mam pojęcia jak z manetkami do tiptronica, jaki masz sterownik multifunkcji?
Nie podłączysz nowego sterownika multifunkcji z D3 do CANu w poliftowej D2 bo komunikaty w D3 mają wyższe ID (większość), które nie będą rozumiane przez sterowniki CAN z d2 (na przykład przez sterownik asb) - tak mi się wydaje, nie robiłem takiego czegoś nigdy więc niech mnie ktoś poprawi.
Nie mam pojęcia jak z manetkami do tiptronica, jaki masz sterownik multifunkcji?
Nie podłączysz nowego sterownika multifunkcji z D3 do CANu w poliftowej D2 bo komunikaty w D3 mają wyższe ID (większość), które nie będą rozumiane przez sterowniki CAN z d2 (na przykład przez sterownik asb) - tak mi się wydaje, nie robiłem takiego czegoś nigdy więc niech mnie ktoś poprawi.
Elektronika samochodowa.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematachk44761 pisze:Klimatyzację poliftową dopiero będę montował, bo zmieniam panel środkowy na ten pod dużą navi.
Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
u mnie jak vaguję to "CAN" nie działa , tylko "bez can" czyli u mnie też nie ma "Can"
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
maciu ale przecież sam napisałeś, że CAN wszedł w roku modelowym 1998 czyli będą to auta produkowane już w czerwcu 1997 i później... więc może kolega k44761 ma już modelowy 1998 (produkcja w drugiej połowie 1997 roku) :roll:maciu pisze:najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematachk44761 pisze:Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
no dobra każdy wie ocb z rocznikiem i rocznikiem modelowymFOSS pisze:maciu ale przecież sam napisałeś, że CAN wszedł w roku modelowym 1998 czyli będą to auta produkowane już w czerwcu 1997 i później... więc może kolega k44761 ma już modelowy 1998 (produkcja w drugiej połowie 1997 roku) :roll:maciu pisze:najpierw trzeba tego cana w aucie mieć, z tego co widziałem na schematachk44761 pisze:Nie potrzebne są żadne przejściówki i adaptery. Informacje o prędkości obrotowej silnika lecą sobie po szynie CAN pomiędzy ECU a sterownikiem tiptronika.
weszło to w modelowym 98, mówię o autach które cana nie mają
masz na to jakiś patent? masz rocznik 97 wiec u ciebie nie powinno cana być
ale w 3.7 przyznaje się nie zagłębiałem się
w każdym razie kolega chyba mylnie załozył że każdy przed lift ma can
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Mylicie pojęcia. CAN jest już w autkach od około 95roku, ale spina TYLKO ASB i ECU silnika. Powtarzam TYLKO.
Jeśli chodzi o diagnostykę VAGiem - to nie sprawdzisz nic po CAN, nawet w polifcie, chociaż CAN istnieje. A to dlatego, że diagnostyka (czyli wyjście na "zewnątrz" jest po linii K, chociaż systemy w środku komunikują się po magistralach CAN.
[ Dodano: 2012-01-03, 09:04 ]
Jeśli chodzi o diagnostykę VAGiem - to nie sprawdzisz nic po CAN, nawet w polifcie, chociaż CAN istnieje. A to dlatego, że diagnostyka (czyli wyjście na "zewnątrz" jest po linii K, chociaż systemy w środku komunikują się po magistralach CAN.
[ Dodano: 2012-01-03, 09:04 ]
- dokładnie tak jak pisze @szeryfischzegary komunikuja sie z RNS i TMC za pomoca linii CAN. Ze swiatem zewnetrznym natomiast po linii K. Ale tylko te po FL.
Elektronika samochodowa.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
nikt tu nic nie myli, przeciez nie chodzi o diagnostykę, byc może w innych modelach CAN pojawiłk44761 pisze:Mylicie pojęcia. CAN jest już w autkach od około 95roku, ale spina TYLKO ASB i ECU silnika. Powtarzam TYLKO.
Jeśli chodzi o diagnostykę VAGiem - to nie sprawdzisz nic po CAN, nawet w polifcie, chociaż CAN istnieje. A to dlatego, że diagnostyka (czyli wyjście na "zewnątrz" jest po linii K, chociaż systemy w środku komunikują się po magistralach CAN.
[ Dodano: 2012-01-03, 09:04 ]- dokładnie tak jak pisze @szeryfischzegary komunikuja sie z RNS i TMC za pomoca linii CAN. Ze swiatem zewnetrznym natomiast po linii K. Ale tylko te po FL.
się wcześniej, w A8 na schematach pojawia się w roczniku modelowym 97, niemniej gdyby była to
tylko niedokładność elsy to można sobie to łatwo rozpoznać po wiązce
wracając do problemu: czy masz patent na obejście braku rpm po CANie przy zakładaniu
nowszej klimy do starszego auta?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020