Paliwo - co lać i gdzie ?
A że w naszym kraju 98 nie jest tak dobre jak np w DE to ja zalewam V-POWER 100 :-Pjdz1 pisze:Do naszych A8 zgodnie z instrukcją obsługi producent zaleca tankować Pb 98, przy czym dopuszcza stosowanie Pb 95 ale mogą wystąpić spadki mocy lub nierównomierna praca silnika (w wolnym tłumaczeniu tak wynika z instrukcji obsługi).
Swoją drogą, tankuję tylko na SHELLu albo na BP. Ostatnio pojechałem na wymianę filtrów i ogólny przegląd instalacji LPG. Od ostatniej wymiany przejechałem 13 tys km. Serwisant pytał się zdziwiony gdzie ja tankuję? Twierdził, że tak czystych filtrów dawno nie widział co mnie bardzo ucieszyło ;-)
U grubo ile za to płynne złoto chyba powyżej 6zł :-Psebos17 pisze: A że w naszym kraju 98 nie jest tak dobre jak np w DE to ja zalewam V-POWER 100 :-P
Co do paliw nie testowałem, ale powiem wam, że LPG germańskie (mimo że kosztuje 0,7EUR) jest lepsze, nie w osiągach tu nie widzę różnicy, ale na baku robiłem ok 50km więcej.
A dla osób jeżdżących na kropelce powiem, że trase Moguncja-Keln-Moguncja zrobiłem na 56l LPG (401km) dodam że wyprzedziło mnie tylko kilka aut (powyżej 200 nie było) ;-)
no i "ni mom" A8
Ta stacja na skrzyżowaniu jest zaskakująca - cena najniższa w okolicy i nie ulegają zbytnio zwyżkowym trendomdanishow pisze:Ja tankuje od trzech lat po 44 do 52 Eurocentów za litr gazuaudik pisze:że LPG germańskie (mimo że kosztuje 0,7EUR) jest lepsze
Ja w PL tankuję głównie na Statoil oraz Shell.
Od kilku miesięcy również często Lotos ponieważ mam teraz jedną niedaleko firmy, nigdy nie ma tam kolejek, jest jedną z najtańszych w Warszawie i mijam ją kilka razy dziennie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Stacja LOTOS, w Wolicy, niedaleko mojej firmy, na terenie dawnego CH Maximus a obecnie CW PTAK.raftor pisze:o jakiej dokładnie mowa?
Wprawdzie czynna tylko do 22:00 ale jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza bo jakby coś to w Warszawie zawsze jest jakaś inna stacja czynna całą dobę
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
będzie ciężko- na tesco kawałek dalej- jakoś mi ten gaz nie leży.raftor pisze:Kurcze to mi nie jest po drodze, zawsze tankowałem na Auchan Wola ale zaczęli budowe metra i są znaczne utrudnienia w ruchu więc szukam jakiejś dobrej alternatywy
Z kolei od jakiej strony się pod auchan dobijasz? Jak od ratusza- to nie ma problemu- zwłaszcza, że kolei drastycznie spadły.
na TESCO też tankowałem w zasadzie auto jechało tak jak powinno, co do dojazdu to jechałem od centrum i o mały włos wpakowałbym sie pod zakaz. Chyba nie przemyśleli tego wszystkiego :< cóż będzie trzeba karte na ORLENIE założyćDymian pisze:będzie ciężko- na tesco kawałek dalej- jakoś mi ten gaz nie leży.
Z kolei od jakiej strony się pod auchan dobijasz? Jak od ratusza- to nie ma problemu- zwłaszcza, że kolei drastycznie spadły.
no kurczę jakbym nie obliczał to do Wolicy czy na Wolę mam około 500km w jedną stronę
ale do rzeczy.to niestety smutna prawda , że polskie paliwo jest dużo gorsze od paliw z de czy np.skandynawii.znam temat bo co miesiąc jeżdżę tamtymi drogami.smutne ale prawdziwe tyle lat a nic się pod tym kątem nie zmienia. nie ma co drugi sort jak nic
ale do rzeczy.to niestety smutna prawda , że polskie paliwo jest dużo gorsze od paliw z de czy np.skandynawii.znam temat bo co miesiąc jeżdżę tamtymi drogami.smutne ale prawdziwe tyle lat a nic się pod tym kątem nie zmienia. nie ma co drugi sort jak nic
rychu
Paliwa
Tankowanie w kraju.
Osobiście zauważałem różnicę pomiędzy zwykłym dieslem, a np. Vpover, Verva czy Ultimate. Moja zasada to tankowanie do pełna jazda do rezerwy i ponownie do pełna. Zeruję licznik dzienny na każe tankowanie. Gdy coś się dzieje niedobrego to można szybko zareagować.
Audi A6 c 4 2.5 TDI 140 km. Zbiorniczek 80 litrów. Najczęściej tankowanie około 75 litrów. NA paliwach premium spalanie o 0.5 litra mniejsze. Kultura pracy silnika lepsza, cichszy i zrywniejszy. Warto dopłacić. To wnioski z przebiegu 100 k.
Jeśli chodzi o benzyny nie zauważałem nigdy różnicy. No może jak zaleję nitro plus to faktycznie lepiej się odpycha.
Natomiast LPG to inna bajka. Odczuwalna jest różnica w jakości tego paliwa na różnych stacjach. Może spalanie jest bardzo zbliżone, by nie powiedzieć takie same, to kultura pracy silnika gorsza i zauważalny jest spadek mocy. I co gorsza to nie tylko różnica pomiędzy stacjami premium a tymi bezimiennymi. Zdarza mi się, że na premium LPG też jest różnej jakości. /butla w kole netto 37 litrów. Wnioski z 50 k km/
Unikam jak ognia bezimiennych stacji.
Tankuje generalnie na /kolejność przypadkowa/: Orlen-Bliska, BP, Shell, sporadycznie Lotos, ponieważ nie mam w pobliżu.
Przypominam sobie kilka tankowań, gdzie wyraźnie odczuwalne było, że po tankowaniu samochód lepiej chodzi. Były to tankowania na Shell i Lotos.
Raz namówiłem kumpla na zatankowanie paliwa premium, zamiast 95 na Auchan. To centuś, ale przyznał, że faktycznie samochód zdecydowanie lepiej jeździ na premium.
Nigdy na tych paliwach nie miałem problemów z filtrami. Mechanicy raczej mówią, że nie były specjalnie zabrudzone.
Wobec powyższego promujmy Polskę. Bliska czyli tani Orlen ma zawsze atrakcyjne ceny.
Osobiście zauważałem różnicę pomiędzy zwykłym dieslem, a np. Vpover, Verva czy Ultimate. Moja zasada to tankowanie do pełna jazda do rezerwy i ponownie do pełna. Zeruję licznik dzienny na każe tankowanie. Gdy coś się dzieje niedobrego to można szybko zareagować.
Audi A6 c 4 2.5 TDI 140 km. Zbiorniczek 80 litrów. Najczęściej tankowanie około 75 litrów. NA paliwach premium spalanie o 0.5 litra mniejsze. Kultura pracy silnika lepsza, cichszy i zrywniejszy. Warto dopłacić. To wnioski z przebiegu 100 k.
Jeśli chodzi o benzyny nie zauważałem nigdy różnicy. No może jak zaleję nitro plus to faktycznie lepiej się odpycha.
Natomiast LPG to inna bajka. Odczuwalna jest różnica w jakości tego paliwa na różnych stacjach. Może spalanie jest bardzo zbliżone, by nie powiedzieć takie same, to kultura pracy silnika gorsza i zauważalny jest spadek mocy. I co gorsza to nie tylko różnica pomiędzy stacjami premium a tymi bezimiennymi. Zdarza mi się, że na premium LPG też jest różnej jakości. /butla w kole netto 37 litrów. Wnioski z 50 k km/
Unikam jak ognia bezimiennych stacji.
Tankuje generalnie na /kolejność przypadkowa/: Orlen-Bliska, BP, Shell, sporadycznie Lotos, ponieważ nie mam w pobliżu.
Przypominam sobie kilka tankowań, gdzie wyraźnie odczuwalne było, że po tankowaniu samochód lepiej chodzi. Były to tankowania na Shell i Lotos.
Raz namówiłem kumpla na zatankowanie paliwa premium, zamiast 95 na Auchan. To centuś, ale przyznał, że faktycznie samochód zdecydowanie lepiej jeździ na premium.
Nigdy na tych paliwach nie miałem problemów z filtrami. Mechanicy raczej mówią, że nie były specjalnie zabrudzone.
Wobec powyższego promujmy Polskę. Bliska czyli tani Orlen ma zawsze atrakcyjne ceny.