Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 ALL ] łańcuchy śniegowe, a quatro

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 09 sty 2012, 20:52

Amen :-)

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 09 sty 2012, 22:41

mdamian pisze: Dobre opony i do przodu , jak zawiśniesz na "brzuchu" to nawet łańcuchy nie pomogą , testowałem już to kiedyś ;-)
miałem c3 w quattro i tylko na przedniej osi pomagały bardzo dużo

[ Dodano: 2012-01-09, 22:42 ]
mdamian pisze:
Serrgiusz pisze:lub kolce
no i to jest rozwiązanie , pamiętaj że na łańcuchach masz ograniczoną prędkość do 50km/h a opony z kolcami szybciej dają się rozpędzić ;-)
tak, tylko kolego zauważ jedno że kolce są dopuszczone jedynie w krajach skandynawskich

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 sty 2012, 23:01

johnmark pisze:miałem c3 w quattro i tylko na przedniej osi pomagały bardzo dużo
ale A3 nie ma torsena tylko haldexa to tak jak byś miał na przód napęd ;-) :mrgreen: :mrgreen:

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 09 sty 2012, 23:05

mdamian pisze:
Mucholejkolator pisze:autem z napędem Q nie można zbyt dużo skręcać bo wtedy też torsen też sie rozsypie
temu jak się zawiesiłem na "brzuchu" to jak próbowałem wyjechać to na prostych kołach , nie na skręconych ;-)
jeśli torsen byłby tak delikatnym układem to zaniechano by jego stosowania,
jest to układ który zastępuje skrzynie rozdzielczą w aucie terenowym i tak jak można rozdzielkę wykończyć tak i torsena można załatwić ale nie jest to takie łatwe, jak tutaj co niektórzy piszą. Swoją c3 jeździłem do pracy do lasu i wątpię aby któryś torsen w naszych a8 dostał tak w du*ę jak w tej setce, licząc się z tym że miałem w niej sztywne blokady dyferencjałów i nie było litości. Austryjak który mi ją sprzedawał zamówił specjalną wersję, z dużo większym prześwitem niż standardowe wersje więc nie wiem co otrzymała u niego ale auto nie do zajeżdżenia. Moje zdanie, torsen to świetna sprawa i jest nie do zaje**nia

[ Dodano: 2012-01-09, 23:06 ]
mdamian pisze:
johnmark pisze:miałem c3 w quattro i tylko na przedniej osi pomagały bardzo dużo
ale A3 nie ma torsena tylko haldexa to tak jak byś miał na przód napęd ;-) :mrgreen: :mrgreen:
AUDI 100 C3 quattro a nie A3

[ Dodano: 2012-01-09, 23:13 ]
Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną.

TorSen - samoblokujący się mechanizm różnicowy, szczególna odmiana szpery montowana w samochodach dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną lub między koła jednej osi. Nazwa TORSEN pochodzi od angielskich słów TORque - moment i SENsing - wyczucie.

definicje z wikipedia
Nie widzę szczególnej różnicy

[ Dodano: 2012-01-09, 23:21 ]
System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła. W Torsenie zastosowane zostało sprzęgło wiskotyczne i naped na tył jest spięty nieomal na stałe. Siły oporu toczenia i siły napedowe przyjmuje na siebie wiskoza. W haldexie zastosowane zostało sprzęgło elektrohydrauliczne które jest w pełni sterowalne. Oczywiście kierujący pojazdem w którym zastosowany został jeden z systemów nie ma bezpośredniej możliwości sterowania układami. W haldexie do odpowiedniego wysterowania elektrohydraulicznego sprzęgła zaprzęgnięta zostala elektronika.....a jak to działa ukażą zdjęcia i opisy.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 09 sty 2012, 23:38

johnmark pisze:AUDI 100 C3 quattro a nie A3
mój błąd , sorki : :-P

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 10 sty 2012, 03:31

johnmark pisze:Haldex...

TorSen...

Nie widzę szczególnej różnicy

[ Dodano: 2012-01-09, 23:21 ]
System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła.
No właśnie różnica jest diametralna bo układ napędu na Torsenie to jest stały napęd na obie osie przy czym Torsen umożliwia zmianę % wartości momentu obrotowego przekazywanego na każdą z osi... napęd oparty na Haldex'ie to w Audi napęd na koła przednie z automatycznie dołączanym napędem osi tylnej w sytuacjach poślizgu ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 15 sty 2012, 10:51

FOSS pisze:
johnmark pisze:Haldex...

TorSen...

Nie widzę szczególnej różnicy

[ Dodano: 2012-01-09, 23:21 ]
System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła.
No właśnie różnica jest diametralna bo układ napędu na Torsenie to jest stały napęd na obie osie przy czym Torsen umożliwia zmianę % wartości momentu obrotowego przekazywanego na każdą z osi... napęd oparty na Haldex'ie to w Audi napęd na koła przednie z automatycznie dołączanym napędem osi tylnej w sytuacjach poślizgu ;-)
FOSS wybacz ale podważę Twoje słowa i powiem że nie dokładnie przeczytałeś co napisałem:
Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną.
Zwracam uwagę na ten kawałek tekstu. Definicja jest zaczerpnięta z encyklopedii.
Zamieszczam również wycinek podręcznika który opisuje działania sprzęgła typu Haldex

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 sty 2012, 13:14

johnmark pisze:FOSS wybacz ale podważę Twoje słowa i powiem że nie dokładnie przeczytałeś co napisałem:
Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną.
Zwracam uwagę na ten kawałek tekstu. Definicja jest zaczerpnięta z encyklopedii.
Zamieszczam również wycinek podręcznika który opisuje działania sprzęgła typu Haldex
Ale z którą częścią mojej wypowiedzi się nie zgadzasz??....
bo jeżeli z tym że napęd na Haldex'ie to napęd na przód z dołączanym tyłem to przeczytaj dokładnie słowo w słowo z tych rysunków które załączyłeś ;-)

Cytuję:
"Kiedy tarcze sprzęgła są dociśnięte, moment jest przekazywany na tylną oś. Wtedy napęd na cztery koła jest załączony."

Tu ewidentnie wynika z tego, że kiedy tarcze sprzęgła nie są dociśnięte to napęd na 4 koła jest rozłączony więc auto jedzie z napędem tylko na przednią oś.
Jest też opisane że napęd cechuje szybka reakcja na zmienne warunki drogowe i napęd na tył może być regulowany oraz sterowany elektronicznie.... i że wychwytuje różnice w obrocie kół osi przedniej i tylnej już przy 10° czyli uślizg przedniej osi o 15° obrotu w stosunku do osi tylnej spowoduje załącznie sprzęgła oraz przeniesienie napędu także na oś tylną.


Trzeba też wziąść pod uwagę że Haldex tak jak i Torsen ma kilka generacji i szybkość oraz zakres działania nowej generacji sprzęgła Haldex jest nieprównywalny ze starszą generacją gdzie załączenie napędu tylnego było na tyle opóźnione, że wręcz wyczuwalne.


Natomiast napęd oparty na Torsenie to stały napęd na 4 koła - tu nawet w sytuacji idealnej na prostej super przyczepnej drodze bez gwałtownego przyspieszania tylna oś jest napędzana zawsze.... innymi słowy nigdy nie występuje taki moment aby napęd nie był przekazywany na tylną oś co przy Haldex'ie jest jak najbardziej możliwe.


No chyba, że o czymś innym pisałeś a ja nie zrozumiałem :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 sty 2012, 13:23

johnmark,
tu masz pokazane jak działa napęd Haldex , zwróć uwagę że tylne koła zaczynają pchać auto po chwili , a tu masz napęd Torsen zwróć uwagę jak rusza to przód i tył od razu pcha razem auto do przodu ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 sty 2012, 13:41

mdamian pisze:johnmark,
tu masz pokazane jak działa napęd Haldex , zwróć uwagę że tylne koła zaczynają pchać auto po chwili...
Noooooo idealnie....... dokładnie o tym pisałem.....
ta A3-ka to idelany przyład quattro na sprzegle Haldex..... w zwolnionym tempie widać, że na początku ciągnie tylko przód a kiedy zabuksował to dopiero wtedy tył się dołączył ;-)


No chyba, że koledze johnmark chodziło o coś innego a my udowadniamy coś czego On wcale nie neguje :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 15 sty 2012, 14:15

Ten drugi film z klekotem a6 był chyba kręcony "na krańcu świata" :mrgreen:
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Post autor: johnmark » 15 sty 2012, 14:52

ok sorki, w sumie kręcimy się koło tego samego pozdrowionka

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 15 sty 2012, 16:03

Między innymi dlatego jestem na tym forum.

8-)

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 16 sty 2012, 11:34

Czym różni się napę w q7? Gość mówi, że instrukcja podaje łańcuchy na tył.

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 16 sty 2012, 12:05

a ja w nowym auto swiecie 3/2012 przeczytałem test zimowy ( wygrało oczywiście stare quattro bez elektroniki na 2gim było A/S 5.

Zrobiło na sniegu takie auta jak merc glk czy 700konne lambo z 4x4, pokonał je tylko skuter sniezny :-P

Ale do rzeczy:

TAM NAPISALI ZE W PRZYPADKU AUT 4x4 NALEZY MONTOWAĆ ŁANCUCHY NA WSZYSTKIE KOŁA
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl