![]() |
![]() |
[D3 ALL ] łańcuchy śniegowe, a quatro
- Mucholejkolator
- Super Klubowicz
- Posty: 561
- Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
- Lokalizacja: Lublin
miałem c3 w quattro i tylko na przedniej osi pomagały bardzo dużomdamian pisze: Dobre opony i do przodu , jak zawiśniesz na "brzuchu" to nawet łańcuchy nie pomogą , testowałem już to kiedyś ;-)
[ Dodano: 2012-01-09, 22:42 ]
tak, tylko kolego zauważ jedno że kolce są dopuszczone jedynie w krajach skandynawskichmdamian pisze:no i to jest rozwiązanie , pamiętaj że na łańcuchach masz ograniczoną prędkość do 50km/h a opony z kolcami szybciej dają się rozpędzić ;-)Serrgiusz pisze:lub kolce
ale A3 nie ma torsena tylko haldexa to tak jak byś miał na przód napęd ;-) :mrgreen: :mrgreen:johnmark pisze:miałem c3 w quattro i tylko na przedniej osi pomagały bardzo dużo
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

jeśli torsen byłby tak delikatnym układem to zaniechano by jego stosowania,mdamian pisze:temu jak się zawiesiłem na "brzuchu" to jak próbowałem wyjechać to na prostych kołach , nie na skręconych ;-)Mucholejkolator pisze:autem z napędem Q nie można zbyt dużo skręcać bo wtedy też torsen też sie rozsypie
jest to układ który zastępuje skrzynie rozdzielczą w aucie terenowym i tak jak można rozdzielkę wykończyć tak i torsena można załatwić ale nie jest to takie łatwe, jak tutaj co niektórzy piszą. Swoją c3 jeździłem do pracy do lasu i wątpię aby któryś torsen w naszych a8 dostał tak w du*ę jak w tej setce, licząc się z tym że miałem w niej sztywne blokady dyferencjałów i nie było litości. Austryjak który mi ją sprzedawał zamówił specjalną wersję, z dużo większym prześwitem niż standardowe wersje więc nie wiem co otrzymała u niego ale auto nie do zajeżdżenia. Moje zdanie, torsen to świetna sprawa i jest nie do zaje**nia
[ Dodano: 2012-01-09, 23:06 ]
AUDI 100 C3 quattro a nie A3mdamian pisze:ale A3 nie ma torsena tylko haldexa to tak jak byś miał na przód napęd ;-) :mrgreen: :mrgreen:johnmark pisze:miałem c3 w quattro i tylko na przedniej osi pomagały bardzo dużo
[ Dodano: 2012-01-09, 23:13 ]
Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną.
TorSen - samoblokujący się mechanizm różnicowy, szczególna odmiana szpery montowana w samochodach dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy oś przednią i tylną lub między koła jednej osi. Nazwa TORSEN pochodzi od angielskich słów TORque - moment i SENsing - wyczucie.
definicje z wikipedia
Nie widzę szczególnej różnicy
[ Dodano: 2012-01-09, 23:21 ]
System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła. W Torsenie zastosowane zostało sprzęgło wiskotyczne i naped na tył jest spięty nieomal na stałe. Siły oporu toczenia i siły napedowe przyjmuje na siebie wiskoza. W haldexie zastosowane zostało sprzęgło elektrohydrauliczne które jest w pełni sterowalne. Oczywiście kierujący pojazdem w którym zastosowany został jeden z systemów nie ma bezpośredniej możliwości sterowania układami. W haldexie do odpowiedniego wysterowania elektrohydraulicznego sprzęgła zaprzęgnięta zostala elektronika.....a jak to działa ukażą zdjęcia i opisy.
mój błąd , sorki : :-Pjohnmark pisze:AUDI 100 C3 quattro a nie A3
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

No właśnie różnica jest diametralna bo układ napędu na Torsenie to jest stały napęd na obie osie przy czym Torsen umożliwia zmianę % wartości momentu obrotowego przekazywanego na każdą z osi... napęd oparty na Haldex'ie to w Audi napęd na koła przednie z automatycznie dołączanym napędem osi tylnej w sytuacjach poślizgu ;-)johnmark pisze:Haldex...
TorSen...
Nie widzę szczególnej różnicy
[ Dodano: 2012-01-09, 23:21 ]
System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
FOSS wybacz ale podważę Twoje słowa i powiem że nie dokładnie przeczytałeś co napisałem:FOSS pisze:No właśnie różnica jest diametralna bo układ napędu na Torsenie to jest stały napęd na obie osie przy czym Torsen umożliwia zmianę % wartości momentu obrotowego przekazywanego na każdą z osi... napęd oparty na Haldex'ie to w Audi napęd na koła przednie z automatycznie dołączanym napędem osi tylnej w sytuacjach poślizgu ;-)johnmark pisze:Haldex...
TorSen...
Nie widzę szczególnej różnicy
[ Dodano: 2012-01-09, 23:21 ]
System Haldex i system Torsen. Oba systemy sa do siebie podobne jeśli chodzi o zasade działania jednak róznią ich zasadniczo główne elementy przeniesienia napedu czyli tzw sprzęgła.
Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną.
Zwracam uwagę na ten kawałek tekstu. Definicja jest zaczerpnięta z encyklopedii.
Zamieszczam również wycinek podręcznika który opisuje działania sprzęgła typu Haldex
Ale z którą częścią mojej wypowiedzi się nie zgadzasz??....johnmark pisze:FOSS wybacz ale podważę Twoje słowa i powiem że nie dokładnie przeczytałeś co napisałem:
Haldex – rodzaj samoblokującego się sprzęgła opatentowanego i produkowanego przez szwedzką firmę o tej samej nazwie. Stosowane jako centralny mechanizm różnicowy dla optymalnego rozdzielenia momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś napędzaną.
Zwracam uwagę na ten kawałek tekstu. Definicja jest zaczerpnięta z encyklopedii.
Zamieszczam również wycinek podręcznika który opisuje działania sprzęgła typu Haldex
bo jeżeli z tym że napęd na Haldex'ie to napęd na przód z dołączanym tyłem to przeczytaj dokładnie słowo w słowo z tych rysunków które załączyłeś ;-)
Cytuję:
"Kiedy tarcze sprzęgła są dociśnięte, moment jest przekazywany na tylną oś. Wtedy napęd na cztery koła jest załączony."
Tu ewidentnie wynika z tego, że kiedy tarcze sprzęgła nie są dociśnięte to napęd na 4 koła jest rozłączony więc auto jedzie z napędem tylko na przednią oś.
Jest też opisane że napęd cechuje szybka reakcja na zmienne warunki drogowe i napęd na tył może być regulowany oraz sterowany elektronicznie.... i że wychwytuje różnice w obrocie kół osi przedniej i tylnej już przy 10° czyli uślizg przedniej osi o 15° obrotu w stosunku do osi tylnej spowoduje załącznie sprzęgła oraz przeniesienie napędu także na oś tylną.
Trzeba też wziąść pod uwagę że Haldex tak jak i Torsen ma kilka generacji i szybkość oraz zakres działania nowej generacji sprzęgła Haldex jest nieprównywalny ze starszą generacją gdzie załączenie napędu tylnego było na tyle opóźnione, że wręcz wyczuwalne.
Natomiast napęd oparty na Torsenie to stały napęd na 4 koła - tu nawet w sytuacji idealnej na prostej super przyczepnej drodze bez gwałtownego przyspieszania tylna oś jest napędzana zawsze.... innymi słowy nigdy nie występuje taki moment aby napęd nie był przekazywany na tylną oś co przy Haldex'ie jest jak najbardziej możliwe.
No chyba, że o czymś innym pisałeś a ja nie zrozumiałem :shock:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
johnmark,
tu masz pokazane jak działa napęd Haldex , zwróć uwagę że tylne koła zaczynają pchać auto po chwili , a tu masz napęd Torsen zwróć uwagę jak rusza to przód i tył od razu pcha razem auto do przodu ;-)
tu masz pokazane jak działa napęd Haldex , zwróć uwagę że tylne koła zaczynają pchać auto po chwili , a tu masz napęd Torsen zwróć uwagę jak rusza to przód i tył od razu pcha razem auto do przodu ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Noooooo idealnie....... dokładnie o tym pisałem.....mdamian pisze:johnmark,
tu masz pokazane jak działa napęd Haldex , zwróć uwagę że tylne koła zaczynają pchać auto po chwili...
ta A3-ka to idelany przyład quattro na sprzegle Haldex..... w zwolnionym tempie widać, że na początku ciągnie tylko przód a kiedy zabuksował to dopiero wtedy tył się dołączył ;-)
No chyba, że koledze johnmark chodziło o coś innego a my udowadniamy coś czego On wcale nie neguje

* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
a ja w nowym auto swiecie 3/2012 przeczytałem test zimowy ( wygrało oczywiście stare quattro bez elektroniki na 2gim było A/S 5.
Zrobiło na sniegu takie auta jak merc glk czy 700konne lambo z 4x4, pokonał je tylko skuter sniezny :-P
Ale do rzeczy:
TAM NAPISALI ZE W PRZYPADKU AUT 4x4 NALEZY MONTOWAĆ ŁANCUCHY NA WSZYSTKIE KOŁA
Zrobiło na sniegu takie auta jak merc glk czy 700konne lambo z 4x4, pokonał je tylko skuter sniezny :-P
Ale do rzeczy:
TAM NAPISALI ZE W PRZYPADKU AUT 4x4 NALEZY MONTOWAĆ ŁANCUCHY NA WSZYSTKIE KOŁA