[S8 D2 98 LPG ] webasto - blad 01444
[S8 D2 98 LPG ] webasto - blad 01444
witam, mam problem z webasto, zalacza sie na 5 minut i pojawia sie blad na vagu 01444,
auto ma tylko jeden akumulator w bagazniku i brak sladow na montaz drugiego .
Co moze byc przyczyna pojawiania sie tego bledu?
auto ma tylko jeden akumulator w bagazniku i brak sladow na montaz drugiego .
Co moze byc przyczyna pojawiania sie tego bledu?
Re: webasto - blad 01444
napisz nam gdzie masz akumulator, w bagażniku po prawej stronie masz schowek czy jak otworzysz klapkę od razu widać baterię. Z tego co mi wiadomo dopiero w D3 był stosowany jeden akumulator z inteligentnym zarządzaniem energią, w D2 raczej były dwie baterie. Jeśli otworzysz tą klapkę po prawej stronie i na wysokości podłogi bagażnika masz akumulator to pod nim znajduje się drugi akumulator.
Nie no..... z takim akumulatorem to nic dziwnego.Arthur pisze:zaslepke od baterii mam rowno z podlaga bagaznika, a bateria jest mala bo 74Ah a powinna byc 100-ka :-/
Auto posiada system zabezpieczający przed rozładowaniem baterii do zera tak aby Webasto przypadkiem nie unieruchomiło auta... więc jak napięcie spada poniżej wartości granicznej Webasto jest automatycznie wyłączane.
Podobnie jest z paliwem - jeżeli z zbiorniku jest zbyt mało paliwa to albo Webasto wogóle się nie uruchomi bądź też wyłączy kiedy spat paliwa spadnie poniżej wartości krytycznej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 lis 2011, 13:40
- Lokalizacja: Morąg
Witam, to ja mam takie pytanko bo widzę że koledzy zorientowani w temacie. Ja "walczę" ze swoim webasto jeśli można to tak nazwać. Nie wiem jak to cholerstwo wyłączyć a rozładowuje mi akumulator. Już 3 akumulator do d.. w tej kadencji ;/ Dodam, że mam auto z 99roku (lift). W starszej a8 (95) nie miałem takich problemów w ogóle. W obecnym aucie jestem niewolnikiem tego webasto. Staram się jeździć gdzieś chociaż raz na 3 dni gdy nie używam auta przez dłuższy okres czasu żeby aku sie doładował. W instrukcji obslugi w rozdziale "webasto" jest opis jak wyłączyć i sterowac ale to chyba nie do mojego auta - ja nie mam żadnego pokrętła w schowku w tunelu środkowym. Pilota niestety też nie "odziedziczyłem" po poprzednim właścicielu auta... Może by szanowni koledzy posłużyli radą - jak to wyłączyć? Czy w ogóle się da? Jak mi auto stoi tydzień pod blokiem to nie potrzebuje żeby mi się wentylowało, tym bardziej jak na dworze jest -25st C. (mówię wentylowało bo ogrzewania na postoju jakoś nie uświadczyłem.. zawsze taki sam ziąb w zimę...). Druga sprawa - chciałbym zweryfikować informacje, że w d2 były dwa aku? Ja mam jeden (chyba?), po prawej stronie w bagażniku na poziomie podłogi -tzn góra aku równa z podłogą bagażnika. W starszej a8 było identycznie.. Pod tym aku mam tylko "podłogę" z plastiku, ani widu innej baterii. Więc Panowie, pomóżcie...
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
Kolego te dwa zacytowane zdania są ze sobą w sprzeczności :roll:QUATTRO-A8 pisze:Dodam, że mam auto z 99roku (lift)....
...
W instrukcji obslugi w rozdziale "webasto" jest opis jak wyłączyć i sterowac ale to chyba nie do mojego auta - ja nie mam żadnego pokrętła w schowku w tunelu środkowym.
o ile mi wiadomo każda A8/S8 D2 FL w tunelu środkowym w schowku przy drążku hamulca ręcznego ma sterowanie do FIS'a.... więc nie wiem czemu Ty go nie masz :shock:
Powinno to wyglądać dokładnie tak (ewentualnie obok pokrętła mogą być jeszcze dodatkowe przyciski) ↓↓↓
No chyba że to jednak nie jest po-lift a rocznik 1999 jest tylko w papierach :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 lis 2011, 13:40
- Lokalizacja: Morąg
No właśnie, ja tego nie mam (choć w instrukcji piszą, że mam). Moje auto jest produkcji dokładnie 11.1998. Pierwszy po-lift. Mam Navi PLUS, klimę bez przycisku "OFF" (niestety), solar dach.. Silnik mam jeszcze ABZ (z czego się akurat bardzo ciesze) a juz karoserie zewnętrzną mam poliftową. Jestem pewien, że auto mi się jednak wentyluje bo to widać po przedniej szybie, że zdejmuje pare jak auto nie pracuje, tylko nie wiem właśnie jak to wyłączyć ;/
A załóżmy, że miałbym auto preliftowe (wnętrze jest jeszcze jak w starych a8) to jak wyglądałaby sytuacja z wyłączeniem w takim wypadku?
Mówią, że każdy człowiek jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju... tak samo jest jak widać z A-ósemami :mrgreen: każda piękna i niepowtarzalna :lol:
A załóżmy, że miałbym auto preliftowe (wnętrze jest jeszcze jak w starych a8) to jak wyglądałaby sytuacja z wyłączeniem w takim wypadku?
Mówią, że każdy człowiek jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju... tak samo jest jak widać z A-ósemami :mrgreen: każda piękna i niepowtarzalna :lol:
No tak... czyli pierwszy po-lift więc dostałeś instrukcję od po-lifta ale jak widać środek masz jeszcze przed-liftowy więc nie masz tego sterownika do FIS'a.QUATTRO-A8 pisze:No właśnie, ja tego nie mam (choć w instrukcji piszą, że mam). Moje auto jest produkcji dokładnie 11.1998. Pierwszy po-lift.
Kliam bez przycisku OFF to w A8/S8 normalne... zamiast tego masz przycisk ECON i właśnie tym wyłączasz klimatyzację.QUATTRO-A8 pisze:Mam Navi PLUS, klimę bez przycisku "OFF" (niestety), solar dach.. Jestem pewien, że auto mi się jednak wentyluje bo to widać po przedniej szybie, że zdejmuje pare jak auto nie pracuje, tylko nie wiem właśnie jak to wyłączyć ;/
Jeżeli natomiast chcesz wyłączyć całkowicie nawiewy (a nie tylko klimatyzację) to regulacją nawiewu zmniejszasz siłę wiania aż do całkowitego wyłączenia.
Co do samej automatycznej wentylacji (bo już nie wiem czy piszemy o wentylacji czy o webasto) to jest to funkcja powiązana bezpośrednio z solar dachem - w D2 chyba nie było możliwości tego wyłączenia inaczej niż poprzez VAG'a i zmianę kodowania.QUATTRO-A8 pisze:A załóżmy, że miałbym auto preliftowe (wnętrze jest jeszcze jak w starych a8) to jak wyglądałaby sytuacja z wyłączeniem w takim wypadku?
Jeżeli natomiast chodzi jednak o klasyczne webasto to w przed-liftach (piszesz że taki masz właśnie środek) sterowanie od niego miałeś w drzwiach kierowcy obok schowka i pamięci fotela.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 lis 2011, 13:40
- Lokalizacja: Morąg
Dziękuje bardzo koledze FOSS za rozjaśnienie umysłu.. Wychodzi na to, że ja nie mam webasto tylko wentylację postojową (myślałem cały czas że to to samo... :roll: ) więc teraz tak sobie kombinuję że może po prostu wywalę bezpiecznik od tej wentylacji (o ile mi się to uda bez odłączenia innych, potrzebnych rzeczy). Jutro zrobię test.
Dzisiaj byłem u speca od akumulatorów, zbadał ładowanie alternatora i wyszło średnio. I w sumie zastanawialiśmy się wspólnie, czy wentylacja na postoju tak naprawdę może rozładować akumulator? Czy do tego nie ma przypadkiem jakiegoś czujnika który tej wentylacji nie załącza gdy napięcie jest niskie?
Może mam jakiegoś innego złodzieja napięcia.. Sprawdzę jeszcze wszystkie bezpieczniki, może jakiś zaśniedział (np ten od solar dachu) i nie przekazuje napięcia. Lub może jest gdzieś zwarcie...
A jeszcze jedno małe pytanko, w sumie dwa jeśli można - czy solar dach powinien ładować akumulator zawsze czy tylko w określonych sytuacjach np. gdy samochód stoi na słońcu ? I dlaczego auto wentyluje się jak na dworze jest -25st C i często też w nocy? To chyba nie jest normalne... Może jest od tego jakiś czujnik który - dalej idąc - w moim aucie jest walnięty?
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Lubię to auto ale czasami trochę mnie przerasta
Dzisiaj byłem u speca od akumulatorów, zbadał ładowanie alternatora i wyszło średnio. I w sumie zastanawialiśmy się wspólnie, czy wentylacja na postoju tak naprawdę może rozładować akumulator? Czy do tego nie ma przypadkiem jakiegoś czujnika który tej wentylacji nie załącza gdy napięcie jest niskie?
Może mam jakiegoś innego złodzieja napięcia.. Sprawdzę jeszcze wszystkie bezpieczniki, może jakiś zaśniedział (np ten od solar dachu) i nie przekazuje napięcia. Lub może jest gdzieś zwarcie...
A jeszcze jedno małe pytanko, w sumie dwa jeśli można - czy solar dach powinien ładować akumulator zawsze czy tylko w określonych sytuacjach np. gdy samochód stoi na słońcu ? I dlaczego auto wentyluje się jak na dworze jest -25st C i często też w nocy? To chyba nie jest normalne... Może jest od tego jakiś czujnik który - dalej idąc - w moim aucie jest walnięty?
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Lubię to auto ale czasami trochę mnie przerasta