części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 LPG ] webasto - blad 01444

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

[S8 D2 98 LPG ] webasto - blad 01444

Post autor: Arthur » 15 sty 2012, 11:50

witam, mam problem z webasto, zalacza sie na 5 minut i pojawia sie blad na vagu 01444,
auto ma tylko jeden akumulator w bagazniku i brak sladow na montaz drugiego .
Co moze byc przyczyna pojawiania sie tego bledu?

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 15 sty 2012, 17:21

1444 - - - - - 05A4 Automatyczny wyłącznik > niewystarczającego napięcia

Całkiem możliwe(błąd na to wskazuje),że to przez brak drugiego akumulatora,ja mam dwa.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

adrian949

Post autor: adrian949 » 15 sty 2012, 17:35

Jak by nie miał drugiego akumulatora to webasto by się nie włączyło, mi jak padła bateria to webasto startowało po chwili ściemniały się zegary klimatronika i webasto się wyłączało!

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 15 sty 2012, 18:18

Wcale nie trzeba drugiego akumulatora , widocznie ten który masz się kończy lub gdzieś znika Ci prąd do webasta.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

johnmark
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
Lokalizacja: obecnie Austria

Re: webasto - blad 01444

Post autor: johnmark » 15 sty 2012, 18:27

napisz nam gdzie masz akumulator, w bagażniku po prawej stronie masz schowek czy jak otworzysz klapkę od razu widać baterię. Z tego co mi wiadomo dopiero w D3 był stosowany jeden akumulator z inteligentnym zarządzaniem energią, w D2 raczej były dwie baterie. Jeśli otworzysz tą klapkę po prawej stronie i na wysokości podłogi bagażnika masz akumulator to pod nim znajduje się drugi akumulator.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 15 sty 2012, 18:49

zaslepke od baterii mam rowno z podlaga bagaznika, a bateria jest mala bo 74Ah a powinna byc 100-ka :-/

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 15 sty 2012, 19:06

No i tu masz odpowiedź. Bateria powinna być co najmniej 95 Ah. Jak załącza się webasto które jest zasilane tylko z aku. Spada wtedy napięcie napięcie w układzie i eku auta odłącza webasto.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 sty 2012, 13:24

Arthur pisze:zaslepke od baterii mam rowno z podlaga bagaznika, a bateria jest mala bo 74Ah a powinna byc 100-ka :-/
Nie no..... z takim akumulatorem to nic dziwnego.
Auto posiada system zabezpieczający przed rozładowaniem baterii do zera tak aby Webasto przypadkiem nie unieruchomiło auta... więc jak napięcie spada poniżej wartości granicznej Webasto jest automatycznie wyłączane.

Podobnie jest z paliwem - jeżeli z zbiorniku jest zbyt mało paliwa to albo Webasto wogóle się nie uruchomi bądź też wyłączy kiedy spat paliwa spadnie poniżej wartości krytycznej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

QUATTRO-A8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Morąg

Post autor: QUATTRO-A8 » 06 lut 2012, 17:18

Witam, to ja mam takie pytanko bo widzę że koledzy zorientowani w temacie. Ja "walczę" ze swoim webasto jeśli można to tak nazwać. Nie wiem jak to cholerstwo wyłączyć a rozładowuje mi akumulator. Już 3 akumulator do d.. w tej kadencji ;/ Dodam, że mam auto z 99roku (lift). W starszej a8 (95) nie miałem takich problemów w ogóle. W obecnym aucie jestem niewolnikiem tego webasto. Staram się jeździć gdzieś chociaż raz na 3 dni gdy nie używam auta przez dłuższy okres czasu żeby aku sie doładował. W instrukcji obslugi w rozdziale "webasto" jest opis jak wyłączyć i sterowac ale to chyba nie do mojego auta - ja nie mam żadnego pokrętła w schowku w tunelu środkowym. Pilota niestety też nie "odziedziczyłem" po poprzednim właścicielu auta... Może by szanowni koledzy posłużyli radą - jak to wyłączyć? Czy w ogóle się da? Jak mi auto stoi tydzień pod blokiem to nie potrzebuje żeby mi się wentylowało, tym bardziej jak na dworze jest -25st C. (mówię wentylowało bo ogrzewania na postoju jakoś nie uświadczyłem.. zawsze taki sam ziąb w zimę...). Druga sprawa - chciałbym zweryfikować informacje, że w d2 były dwa aku? Ja mam jeden (chyba?), po prawej stronie w bagażniku na poziomie podłogi -tzn góra aku równa z podłogą bagażnika. W starszej a8 było identycznie.. Pod tym aku mam tylko "podłogę" z plastiku, ani widu innej baterii. Więc Panowie, pomóżcie...

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 06 lut 2012, 17:40

QUATTRO-A8,

masz przed czy po lifta?

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 06 lut 2012, 18:23

QUATTRO-A8 pisze:...Dodam, że mam auto z 99roku (lift). W starszej a8 (95) nie miałem takich problemów w ogóle...

Więc chyba raczej po...w 99 już chyba nie było prefl.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 lut 2012, 15:48

QUATTRO-A8 pisze:Dodam, że mam auto z 99roku (lift)....
...
W instrukcji obslugi w rozdziale "webasto" jest opis jak wyłączyć i sterowac ale to chyba nie do mojego auta - ja nie mam żadnego pokrętła w schowku w tunelu środkowym.
Kolego te dwa zacytowane zdania są ze sobą w sprzeczności :roll:
o ile mi wiadomo każda A8/S8 D2 FL w tunelu środkowym w schowku przy drążku hamulca ręcznego ma sterowanie do FIS'a.... więc nie wiem czemu Ty go nie masz :shock:

Powinno to wyglądać dokładnie tak (ewentualnie obok pokrętła mogą być jeszcze dodatkowe przyciski) ↓↓↓

Obrazek

No chyba że to jednak nie jest po-lift a rocznik 1999 jest tylko w papierach :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

QUATTRO-A8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Morąg

Post autor: QUATTRO-A8 » 08 lut 2012, 13:19

No właśnie, ja tego nie mam (choć w instrukcji piszą, że mam). Moje auto jest produkcji dokładnie 11.1998. Pierwszy po-lift. Mam Navi PLUS, klimę bez przycisku "OFF" (niestety), solar dach.. Silnik mam jeszcze ABZ (z czego się akurat bardzo ciesze) a juz karoserie zewnętrzną mam poliftową. Jestem pewien, że auto mi się jednak wentyluje bo to widać po przedniej szybie, że zdejmuje pare jak auto nie pracuje, tylko nie wiem właśnie jak to wyłączyć ;/


A załóżmy, że miałbym auto preliftowe (wnętrze jest jeszcze jak w starych a8) to jak wyglądałaby sytuacja z wyłączeniem w takim wypadku?

Mówią, że każdy człowiek jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju... tak samo jest jak widać z A-ósemami :mrgreen: każda piękna i niepowtarzalna :lol:

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 lut 2012, 12:53

QUATTRO-A8 pisze:No właśnie, ja tego nie mam (choć w instrukcji piszą, że mam). Moje auto jest produkcji dokładnie 11.1998. Pierwszy po-lift.
No tak... czyli pierwszy po-lift więc dostałeś instrukcję od po-lifta ale jak widać środek masz jeszcze przed-liftowy więc nie masz tego sterownika do FIS'a.
QUATTRO-A8 pisze:Mam Navi PLUS, klimę bez przycisku "OFF" (niestety), solar dach.. Jestem pewien, że auto mi się jednak wentyluje bo to widać po przedniej szybie, że zdejmuje pare jak auto nie pracuje, tylko nie wiem właśnie jak to wyłączyć ;/
Kliam bez przycisku OFF to w A8/S8 normalne... zamiast tego masz przycisk ECON i właśnie tym wyłączasz klimatyzację.
Jeżeli natomiast chcesz wyłączyć całkowicie nawiewy (a nie tylko klimatyzację) to regulacją nawiewu zmniejszasz siłę wiania aż do całkowitego wyłączenia.
QUATTRO-A8 pisze:A załóżmy, że miałbym auto preliftowe (wnętrze jest jeszcze jak w starych a8) to jak wyglądałaby sytuacja z wyłączeniem w takim wypadku?
Co do samej automatycznej wentylacji (bo już nie wiem czy piszemy o wentylacji czy o webasto) to jest to funkcja powiązana bezpośrednio z solar dachem - w D2 chyba nie było możliwości tego wyłączenia inaczej niż poprzez VAG'a i zmianę kodowania.

Jeżeli natomiast chodzi jednak o klasyczne webasto to w przed-liftach (piszesz że taki masz właśnie środek) sterowanie od niego miałeś w drzwiach kierowcy obok schowka i pamięci fotela.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

QUATTRO-A8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 26 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Morąg

Post autor: QUATTRO-A8 » 14 lut 2012, 23:57

Dziękuje bardzo koledze FOSS za rozjaśnienie umysłu.. Wychodzi na to, że ja nie mam webasto tylko wentylację postojową (myślałem cały czas że to to samo... :roll: ) więc teraz tak sobie kombinuję że może po prostu wywalę bezpiecznik od tej wentylacji (o ile mi się to uda bez odłączenia innych, potrzebnych rzeczy). Jutro zrobię test.

Dzisiaj byłem u speca od akumulatorów, zbadał ładowanie alternatora i wyszło średnio. I w sumie zastanawialiśmy się wspólnie, czy wentylacja na postoju tak naprawdę może rozładować akumulator? Czy do tego nie ma przypadkiem jakiegoś czujnika który tej wentylacji nie załącza gdy napięcie jest niskie?

Może mam jakiegoś innego złodzieja napięcia.. Sprawdzę jeszcze wszystkie bezpieczniki, może jakiś zaśniedział (np ten od solar dachu) i nie przekazuje napięcia. Lub może jest gdzieś zwarcie...

A jeszcze jedno małe pytanko, w sumie dwa jeśli można - czy solar dach powinien ładować akumulator zawsze czy tylko w określonych sytuacjach np. gdy samochód stoi na słońcu ? I dlaczego auto wentyluje się jak na dworze jest -25st C i często też w nocy? To chyba nie jest normalne... Może jest od tego jakiś czujnik który - dalej idąc - w moim aucie jest walnięty?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Lubię to auto ale czasami trochę mnie przerasta :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl