części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 05 4.2MPI ] Elektryczna klapa bagażnika - nie otwiera

Awatar użytkownika
chrisvtr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: chrisvtr » 29 sty 2012, 18:57

maciejoszczak pisze:U mnie ostatnio zacząl sie pojawiac problem z zamknieciem klapy...Czasem gdy naciskam guzik...klapa rusza ale zachowuje sie tak jak by cos ja przytrzymywalo i wraca na swoje miejsce....potem nacisne jeszcze raz i zaczyna sie zamykac...choc tez jakos wolniej niz kiedys.
...Tak sobie mysle ze to ewidentna wina silniczka ,i o ile w sytuacji gdy jest problem tylko z otwieraniem to nowe odbojniki ze sprezynami wydawalyby sie pomocne, to w przypadku problemu z zamykaniem juz ten zabieg nie zda egzaminu.
MYŚL DNIA:
Chyba wezme siekiere, odrąbie całą dupe i przyspawam od syrenki...bedzie spokoj :evil:

Maciej a ako masz w dobrym stanie , ja myslalem ze mam ok ale jak ostatnio bylem w aso i sie bawili moją A8 przy wymianie cewek zapłonowych to juz po 2 godzinach wyskoczylo info o slabym ako , diagnoza - do wymiany mimo ze na MMI pokazuje ze jest w 100% naładowane , na kompie ASO pokazało 6 stopien zuzycia czyli jak to elektryk uznał złom i dlatego mam pełno błędow na vagu właśnie od słabego akumulatora, aku zamowilem i zobaczymy czy sie poprawi z klapą coś po jego wymianie , jak nie to bede dopiero potem montował te nowe odbojniki ze sprezynkami
Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 29 sty 2012, 19:57

chrisvtr pisze:MYŚL DNIA:
Chyba wezme siekiere, odrąbie całą dupe i przyspawam od syrenki...bedzie spokoj :evil:
Będąc "pacholęciem" pamiętam ten problem w syrenie 105 L koloru majonez mojego ojca. Tylko był dokładnie odwrotny. Permanentnie nie zamykała się klapa bagażnika. Walił nią po kilka razy zanim zamek zaskoczył. I jeszcze ten dźwięk zawiasów z naciągającymi sprężynami. Klęcząc na tylnej kanapie patrzyłem na walkę ojca i jego zajadłe miny. A mi, od odrzutu tłumionego socjalistycznymi amortyzatorami, głowa odskakiwała jak pieskowi maskotce. Szczególnie szybko wyglądała ta akcja jak w czasie jazdy w w-wie otworzyła się i było widać zawartość bagażnika. Metalowy kanister kolor zielony, pełny chyba niebieską. Metalowy lejek do paliwa, niezliczone ilości szmatek w różnym stanie używalności. Koło zapasowe usztywnione do boku bagażnika gumowym pasem z metalową sprzączką. Wiadro i pewnie wiele innych jakże ważnych rzeczy niezbędnych do zachowania mobilności.
chrisvtr pisze:a ako masz w dobrym stanie , ja myslalem ze mam ok ale jak ostatnio bylem w aso i sie bawili moją A8 przy wymianie cewek zapłonowych to juz po 2 godzinach wyskoczylo info o slabym ako , diagnoza - do wymiany mimo ze na MMI pokazuje ze jest w 100% naładowane , na kompie ASO pokazało 6 stopien zuzycia czyli jak to elektryk uznał złom i dlatego mam pełno błędow na vagu właśnie od słabego akumulatora
Czy to znaczy, że na włączonym silniku powinna się unosić i opadać? Bo u mnie jest problem z podnoszeniem klapy w każdej możliwej sytuacji. Nawet w 30 st upale z zapalonym silnikiem. Opadać nie ma problemu. Nawet dziś w -10 st C opada i blokuje się zamek.
Od początku stawiam na silniczek. Ale czekam na wieści "chrisvtra". Chciał bym się mylić.

8-)

Awatar użytkownika
maciejoszczak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 03 lis 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: maciejoszczak » 29 sty 2012, 21:13

tez mialem taka mysl ze to aku ale problem z otwieraniem jest nawet przy wlaczonym silniku i we wszystkich mozliwych innych sytuacjach wiec ta przyczyna odpada...
Magic A8L Quattro

Awatar użytkownika
chrisvtr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: chrisvtr » 29 sty 2012, 22:15

Serrgiusz pisze: chrisvtr napisał/a:
MYŚL DNIA:
Chyba wezme siekiere, odrąbie całą dupe i przyspawam od syrenki...bedzie spokoj :evil:
serrgiusz zmien w cytacie autora bo to o syrence nie ja pisałem ;-)

jesli ako jest słabe to zabiera mnóstwo prądu z alternatora i ten moze nie dawac wystarczająco duzo prądu na inne urządzenia np klapę , ale tym zarządza moduł od akumulatora a niewiem do konca jak on sie zachowuje jak ako jest juz słabe
Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE

Awatar użytkownika
Rafelek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 287
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:33
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Rafelek » 29 sty 2012, 23:21

Serrgiusz pisze:Będąc "pacholęciem" pamiętam ten problem w syrenie 105 L koloru majonez mojego ojca. Tylko był dokładnie odwrotny. Permanentnie nie zamykała się klapa bagażnika. Walił nią po kilka razy zanim zamek zaskoczył
Dobre,aż się osm.. ze śmiechu. Ale wstyd się przyznać że w moim A8 jest to samo :oops:
CCCO Herr der Ringe

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 30 sty 2012, 12:41

Zobaczcie ile taka pierdoła, która z założenia miała ułatwić życie zajmuje nam czasu i energii. Kolejny przerost formy nad treść. Ciekawe czy w niemcowni też mają z tym problem? A jak to wygląda za Uralem? Może nie używają kufra?

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 30 sty 2012, 13:26

Serrgiusz pisze:Ciekawe czy w niemcowni też mają z tym problem?
Napiszcie do Karola http://www.a8team.pl/profiles/229.htm siedzi cały czas w niemcowni,jest w tamtejszym klubie i na forum więc może wie jak się z tym uporać,może oni już przerobili ten temat ;-)
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Awatar użytkownika
maciejoszczak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 03 lis 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: maciejoszczak » 30 sty 2012, 14:11

prawdziwe niemcowicze to nie trzymaja tak dlugo samochodow tylko wlasnie odsylaja je do nas abysmy sie zastanawiali nad problemami dotyczacymi psujacych sie ze starosci podzespoloww wnaszych "babciach", podczas gdy oni tez sie zastanawiaja....ale nad doborem koloru skorzanej tapicerki w nowym A8. :-)
Magic A8L Quattro

Awatar użytkownika
Rafelek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 287
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:33
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Rafelek » 30 sty 2012, 23:34

tomi26 pisze:Napiszcie do Karola http://www.a8team.pl/profiles/229.htm siedzi cały czas w niemcowni,jest w tamtejszym klubie i na forum więc może wie jak się z tym uporać,może oni już przerobili ten temat
Ja też jestem na tym forum,sprawdzalem ale nic nie znalazłem.

[ Dodano: 2012-02-01, 22:36 ]
Dziś wymieniałem tylne kolcki hamulcowe i przy tej okazji wzięliśmy się z moim mechanikiem za klapę bagażnika. Problem dociągania został ustalony. Spręzynka w zamku spadła ze ślimaka i w związku z tym zamek nie podawał sygnału do silniczka aby ja dociągnąć.Założyliśmy,przesmarowaliśmy i działa jak ta lala :mrgreen: Ustaliliśmy też jaki jest problem otwierania klapy. I tu pewnie się zdziwicie,aku jest na wykończeniu w związku z tym silnik nie ma siły podnieść klapy. Na MMi pokazywało mi 100 proc. Natomiast po podłączeniu miernika okazało się że jest prawie pusty. Zaznaczam że dziś przy rano przy temperaturze -16 stopni auto zapaliło ale kręcił trochę ciężko i dłużej. Ładowaliśmy prostownikiem akumulatro przez 2h. Klapa zaczęła się otwierać,ale aku nie jest jeszcze w pełni naładowane. Teraz zostawiłem auto w garażu,akumulator podłączyłem do prostownika na całą noc. Jutro zobaczę jak to wszystko będzie chodziło,jeśli nie pomoże ładowanie to kupię nowy. Na vagu miałem sporo błędów np. zbyt niskie napięcie na wtryskach,zbyt niskie napięcie sąda lambda tak więc to wszystko wina aku. Pamiętajcie,nie sugerujcie się info na MMI posprawdzajcie akumulatory.
CCCO Herr der Ringe

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 03 lut 2012, 23:25

Rafelek pisze:Pamiętajcie,nie sugerujcie się info na MMI posprawdzajcie akumulatory.
a w dodatku gdy mamy źle zakodowany aku to na 100% będą przekłamania w MMI i moduł zarządzania energią będzie wariował.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
Rafelek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 287
Rejestracja: 04 cze 2009, 22:33
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: Rafelek » 04 lut 2012, 00:39

wolek pisze:a w dodatku gdy mamy źle zakodowany aku to na 100% będą przekłamania w MMI i moduł zarządzania energią będzie wariował.
A o tym to Panie ja nie wiedziałem. Jak można zkodować aku?
CCCO Herr der Ringe

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 lut 2012, 01:03

Rafelek pisze:Dziś wymieniałem tylne kolcki hamulcowe i przy tej okazji wzięliśmy się z moim mechanikiem za klapę bagażnika. Problem dociągania został ustalony. Spręzynka w zamku spadła ze ślimaka i w związku z tym zamek nie podawał sygnału do silniczka aby ja dociągnąć.Założyliśmy,przesmarowaliśmy i działa jak ta lala :mrgreen:
No to pewnikiem mam dokładnie to samo bo u mnie też nie dociąga.... tak podejrzewałem że nie dostaje sygnału zamknięcia klapy ale przyznaję że przy tych temperaturach nie chciało mi się tego nawet dotykać :-?
wolek pisze:
Rafelek pisze:Pamiętajcie,nie sugerujcie się info na MMI posprawdzajcie akumulatory.
a w dodatku gdy mamy źle zakodowany aku to na 100% będą przekłamania w MMI i moduł zarządzania energią będzie wariował.
Jak znam ten samochód to jak moduł zarządzania energią ześwirował i pokazuje na MMI Aku=100% to pewnikiem nawet jak Aku jest w 50% rozładowane to On go i tak nie doładowuje bo dla niego jest wszystko OK :evil:

Dzień jak codzień z tym autem :wpale:
Rafelek pisze:A o tym to Panie ja nie wiedziałem. Jak można zkodować aku?
W VAG masz funkcję kodowania Aku.... po zmianie Aku wpisujesz mu nowy akumulator wg. producenta i modelu i dopiero wtedy system wie, że go zmieniłeś.
Jak zmienisz Aku a go nie wpiszesz to system będzie go traktował jakbyś go wogóle nie zmienił....... a jak ubzdura sobie, że Aku jest rozładowany to pomimo idealnego stanu Aku system zacznie wyłączać poszczególne funkcje auta.... Kessa, pamięć kierowcy, klapa bagażnika i wiele innych :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 04 lut 2012, 08:55

FOSS pisze:W VAG masz funkcję kodowania Aku.... po zmianie Aku wpisujesz mu nowy akumulator wg. producenta i modelu i dopiero wtedy system wie, że go zmieniłeś.
Jak zmienisz Aku a go nie wpiszesz to system będzie go traktował jakbyś go wogóle nie zmienił....... a jak ubzdura sobie, że Aku jest rozładowany to pomimo idealnego stanu Aku system zacznie wyłączać poszczególne funkcje auta.... Kessa, pamięć kierowcy, klapa bagażnika i wiele innych
dokładnie tak, jest pare poziomów/ stopni rozładowania aku przy których system odłącza peryferia.
Poziomy odłączenia powodują następujące
skutki:
– Poziom odłączenia 1
Wyłączone zostają odbiorniki magistrali
danych systemu Komfort.
– Poziom odłączenia 2
Po wprowadzeniu tego stopnia następuje
wyłączenie dalszych odbiorników
magistrali danych systemu Komfort.
Wprowadzane są niektóre ograniczenia
w systemie Infotainment.
– Poziom odłączenia 3
Wprowadzone zostaje ograniczenie prądu
spoczynkowego.
– Poziom odłączenia 4 - tryb transportowy
Uaktywnienie tego poziomu odłączenia
następuje poprzez tester diagnostyczny
i nie może być wprowadzone przez
komputer sterujący układem zarządzania
energią.
– Poziom odłączenia 5
Ogrzewanie postojowe zostaje
dezaktywowane.
– Poziom odłączenia 6
Ograniczone zostają czynności Wake-up
dla systemów magistral danych.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 04 lut 2012, 15:24

Czyli co? Nie mogę sam wymienić zwykłego aku? Tylko jechać z piwem i pizzą pod Vaga? To tak jak po każdym tankowaniu lub pompowaniu kół Vagować? Może jest jeszcze kilka podobnych "kwiatków"?
A jaki musi być aku? Czyżby z ASO dobierany po VIN?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 04 lut 2012, 15:45

Serrgiusz pisze:Czyli co? Nie mogę sam wymienić zwykłego aku? Tylko jechać z piwem i pizzą pod Vaga?
Niestety ale bez pizzy i piwa z dodatkiem VAGa raczej się nie obejdzie :-P
Serrgiusz pisze:To tak jak po każdym tankowaniu lub pompowaniu kół Vagować?
Oj tam, nie przesadzaj :lol:
Serrgiusz pisze:Może jest jeszcze kilka podobnych "kwiatków"?
A i owszem ale już niektóre znasz.... jak chociażby wymiana tylnych klocków hamulcowych... bez VAGa praktycznie niemożliwa do poprawnego wykonania.... można chałupniczo ale efekt będzie słaby.
Serrgiusz pisze:A jaki musi być aku? Czyżby z ASO dobierany po VIN?
Nie no, nie musi być kupiony z ASO ale oczywiście parametrami musi być odpowiedni noi trzeba go dopisać bo jak już wcześniej mówiliśmy moduł zarządzania energią nie rozpozna że jest nowy i bedzie go traktował jak starego.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl