części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.0TDI ] Moje A8 4.0 TDI po sofcie by V-TECH

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 17 lut 2012, 12:17

przecież nie jeździ się ciągle z nogą w podłodze, więc suma sumarum spalanie powinno być takie samo jak było przed wirusem.

Ja mam mniejszego traktorka teraz bo Audi A3 i jest zawirusowane ze 130 na 170 ps a spalanie nie jest większe niż w aucie 130 ps.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lut 2012, 15:11

greg26 pisze:ciekawe co to robi przy 4.2 bmf???
Nie ma się zbytnio co zastanawiać, dane mówią same za siebie...
4.0V8TDI 337KM 826Nm
4.2V8MPI 335KM 430Nm

Moim zdaniem benzynowe V8 nie ma tu żadnych szans... przyspieszenie auta wynika przede wszystkim z momentu a ten w powyższym porównaniu dla diesla jest prawie 2x większy.


W tym momencie jednak powtórzę to co zawsze mówiłem: porównujemy silnik wolnossący z silnikiem podwójnie doładowanym - przy tej samej pojemności silnik wolnossący jest z góry skazany na przegraną.


Na zlocie A8/S8 w Niemczech koledzy zorganizowali zawody na szybkość.... wyniki poniżej potwierdzają moje słowa ;-)

1 miejsce
S8 D2 pre-FL 4.2V8 PB BiT (silnik przerobiony na bi-turbo, moc i moment bliżej mi nieznane)
2 miejsce
A8 D3 4.2V8 TDI (silnik po chip tuningu, maksymalny moment około 800Nm)
3 miejsce ex aequo
A8L D3 6.0W12 PB (fabryczny)
A8 D3 4.2V8 PB (wydech od S8 D3, silnik po chip tuningu, czy coś jeszcze nie wiem)

Jak widać powyżej diesel, pomimo ogromnego momentu obrotowego nie ma szans z podobnej pojemności i konstrukcji silnikiem benzynowym :-P
Przy okazji widać, że popularne benzynowe 4.2V8 [BFM] można zmodyfikować tak aby jeździł lepiej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 17 lut 2012, 20:50

Jak Arthur wspomniał- ja bym to próbował shamować gdzie indziej...
Marcin

4WD + 1WD

arczic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 77
Rejestracja: 11 lut 2011, 13:27
Lokalizacja: czewa - wawa

Post autor: arczic » 20 lut 2012, 10:06

Ja tylko potwierdze slowa Fossa, audi a8d3 6.0 dosyc mocno odstawilem, sytuacja sie zmienila przy ok 160 - 170 KM/h, a8 d3 4,2Pb tu nawet nie ma o czym mowic, co do s8 d3, od swiatel do swiatel bylem z przodu, co dalej nie wiem bo nie mialem okazji sprawdzic.

Jesli chodzi o spalanie, u mnie nie wzroslo a nawet zmalalo. Wkrotce ruszam z dalszymi moodami ( taki jest plan ) o efektach poinformuje :-).

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 20 lut 2012, 10:18

Jesli chodzi o spalanie, u mnie nie wzroslo a nawet zmalalo. Wkrotce ruszam z dalszymi moodami ( taki jest plan ) o efektach poinformuje :-) .
to samo u wujasa , miał BMW e46 1.8TDI 115km fabrycznie spalał średnio 6.5L/100km , z czipował go do 140km i spalanie spadło do 5.9L/100km (nie musiał wykorzystywać tyle mocy do rozpędzenia auta co przed czipem , a samochód tak samo , nawet lepiej jeździł ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl