Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 98 4.2PB/LPG ] PRND432 - jak się tym jeździ?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

[D2 98 4.2PB/LPG ] PRND432 - jak się tym jeździ?

Post autor: pb41ns » 16 lut 2012, 21:20

witam panowie, nurtuje mnie pytanie, do czego służą położenia lewarka w pozycji 4,3,2???
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 15:54 przez pb41ns, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 16 lut 2012, 21:38

pb41ns pisze:do czego służą położenia lewarka w pozycji 4,3,2???
te przełożenia są po to że np jak jedziesz z przyczepą pod górę wrzucasz 3 bieg i jedziesz cały czas do 3 biegu ( 1 ,2 ,3 ) , nie wrzuci na czwórkę ;-)

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 lut 2012, 21:50

no rozumiem, mądry ten samochód
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 16 lut 2012, 21:55

mdamian pisze:te przełożenia są po to że np jak jedziesz z przyczepą pod górę wrzucasz 3 bieg i jedziesz cały czas do 3 biegu ( 1 ,2 ,3 ) , nie wrzuci na czwórkę ;-)
Bardziej przydają się przy zjazdach gdy trzeba hamować silnikiem. Takie są moje spostrzeżenia. Kiedyś doświadczyłem jazdy z górki właśnie na tych biegach. Tylko u mnie (3,2,1). Jechałem bez przyczepy ale skrzynia ładnie wtedy hamuje.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 16 lut 2012, 22:26

daro72 pisze:Bardziej przydają się przy zjazdach gdy trzeba hamować silnikiem.
Też prawda :mrgreen:

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 17 lut 2012, 16:01

Mnie się wydawało , że to się blokuje raczej podjeżdżając po górę, ale uwaga skoro to jest również do hamowania silnikiem przy zjeżdżaniu, to niech ktoś mi wyjaśni, czy jadąć na D ( w trakcie jazdy ) widzę stromą górę, to czy mogę sobie nagle zmienić nie wiem na 2 lub 3 lub 1 ??? Troche nie wydaje mi się to możliwe bez zatrzymania auta... ale pozostawie to kwestie znawcą tematu , bo to mój pierwszy automat...

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 17 lut 2012, 16:54

Wykonać możesz wykonać każdy ruch który nie wymaga wciskania przycisku. A z D na 3 na pewno nie trzeba tego robić. Jadąc z górki na D zawsze będziesz miał wrzucony najwyższy bieg. A mając automat dla przykładu na 3 to skrzynia nigdy nie wrzuci wyższego biegu. Jeśli zjeżdżał byś gdzieś z gór i cały czas na hamulcu to nawet płyn hamulcowy można zagotować. Kiedyś znajomy z manualną skrzynią zjeżdżał w górach i w pewnym momencie zaczęły się kończyć mu hamulce. Opowiadał tylko wtedy (dobrze że w pobliżu był parking bo ciepło mu się zaczęło robić w gaciach). Owszem podczas podjeżdżania też te biegi się przydają szczególnie z przyczepą tak jak kolega mdamian, napisał bo skrzynia nie będzie mieliła biegami. A w ogóle to dziś, aż sprawdzę w instrukcji obsługi z ciekawości.
Dążenie do doskonałości.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 17 lut 2012, 18:20

to można w trakcie jazdy czy nie?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 17 lut 2012, 18:52

to można w trakcie jazdy czy nie?
można spokojnie przełączać , tylko trzeba pamiętać żeby przy 120km/h nie zejść do 1 biegu bo rozwalisz skrzynie , jadąc np. 30km/h możesz przełączyć z "D" na "1" i nic nie powinno się stać , to nie jest żadna blokada , żeby trzeba było się zatrzymywać żeby włączyć blokadę , to tak samo jak jedziesz samochodem z manualną skrzynią i byś musiał się zatrzymać , żeby zredukować z "5" na "3" bieg

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 lut 2012, 18:55

pb41ns pisze:to można w trakcie jazdy czy nie?
W trakcie jazdy można zmieniać z D na 4, 3, 2 ale polecam rozwagę przy tych zmianach czyli przy szybszej jeździe nie zmieniać z D jednym płynnym ruchem od razu na 2 tylko najpierw na 4, potem jak obroty się ustabilizują to na 3 i podobnie jak wcześniej na 2 - wszystko po to aby przy większej prędkości nie zredukować za bardzo (zasada identyczna jak przy skrzyni manualnej).
daro72 pisze:Wykonać możesz wykonać każdy ruch który nie wymaga wciskania przycisku.
Z tym nie do końca się zgodzę - bo np. bez naciskania przycisku na selektorze w trakcie jazdy można zmienić z D na N ale taka zmiana raczej jest nie wskazana... i o ile wrzucając w trakcie jazdy N nie powinno się nic strasznego wydarzyć to z powrotem z N na D najlepiej wrzucać dopiero po zatrzymaniu auta.

Możliwość zrzucenia biegu z D na N w trakcie jazdy bez naciskania przycisku na selektorze jest pomocne w przypadku nagłego, spowodowanego awarią wyłączenia się silnika...... zrzucenie na N pozwala w miarę możliwości zatrzymać auto bez uszkodzenia skrzyni biegów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 17 lut 2012, 19:49

Zgadza się Damian. Wszystko robimy z rozwagą. W manualnej skrzyni też się nie zrzuca np. z 5 na 1 czy 2 przy prędkości powiedzmy 120km/h.
Dążenie do doskonałości.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 17 lut 2012, 20:12

i o taką odpowiedż mi chodziło
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ahmar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 24 maja 2011, 22:47
Lokalizacja: chełm

Post autor: ahmar » 27 lut 2012, 20:07

r to rakieta jak już ci sie obroty konczą wrzucasz r i lecisz heheheh

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 28 lut 2012, 20:34

ha ha , uśmiałem sie :evil: :evil: :evil:
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

ahmar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 89
Rejestracja: 24 maja 2011, 22:47
Lokalizacja: chełm

Post autor: ahmar » 28 lut 2012, 21:19

a jak ma sie tym jezdzic jak każdym automatem kolego

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl